Tarif:Kıymalı Bulgur Pilavı + Muhammara(msı)

Cumartesi, Ekim 28, 2017



Geçen dediğim gibi bunun tarifini yazmak istedim.



Soğanları yayvan bi tencerede az zeytinyağıyla kavurmakla işe başlıyoruz.



Ardından 250 gram kadar kıyma ekleyip çevire çevire kavurmaya devam ediyoruz.



Tuz,  karabiber,  kimyon,  biraz acı toz biber veya paşa gönlümüz ne seviyorsa o baharatları ekliyoruz.



Bir su bardağı civarı pilavlık bulguru da ekleyip azıcık daha kavuruyoruz.



Çeyrek demet taze nane, çeyrek demet maydonoz ve bir avuç kiraz domatesi de ekleyip azıcık daha çeviriyoruz.



Şu aşamaya geldiysek malzemelerle birebir olacak kadar kaynar su ekleyip ağzı kapalı şekilde kısık ateşte bir 15-20 dk unutuyoruz.



Bu sırada muhammara çakması toppingi hazırlayacağız. Rondoya bir tane közlenmiş biber, bir kaşık zeytinyağı, 3-4 tane cevizin içi, bir kaşık nar ekşisi, tuz ve karabiber ekleyip bzztlıyoruz.



Sonuç şöyle bir şey oluyor. Benimki bence çok akışkan oldu, bir dahaki sefere hazır köz biberin suyunu iyice akıtacağım veya kendim közleyeceğim. Daha püre gibi koyu bir kıvam isterdim.



Pilav pişince tabağa alıp bir kaşık kadar sosu üstünde gezdirip yanında bir kase yoğurtla afiyetle yiyoruz! 

Denerseniz bir haber verirsiniz, öperim.

You Might Also Like

2 yorum

  1. Ondanks dat ik geen fan ben van gehakt ziet t er heerlijk uit! Ellerine saglik Tugbacim! Kiyma yerine tavuk kullansam guzel olurmu aceba? Xx

    YanıtlaSil
  2. Muhammaranın içine ıslatılmış ekmek koyduklarını görmüştüm Hatay'da ve kıvamlıydı.

    YanıtlaSil

Labels