Kasteel De Haar

Pazartesi, Nisan 03, 2017


Ne zaman günübirlik gidilebilecek yerlere baksam ilk onda gördüğüm De Haar kalesine gittik geçen pazar. 

 

Kale 14. Yüzyılda baron ve barones de Haar çifti için inşa edilmiş. Bir de bu ikisinin evliliği istenmemiş din ayrılığı var diye, çeşitli skandallar sonrası evlenmişler filan, hep sevdiğim konular.

 
Yıllar içinde çeşitli sahipleri olmuş. 19. Yüzyıldaki sahibi Rothschild ailesi donemin en ünlü mimarlarından Pierre Cuypers'a şatoyu restore ettirmiş ve sonuç olarak bugünkü halini almış.

 

Restore edilirken ortaçağ ruhunu yitirmemesi ama dönemine göre de modern ve konforlu olması ailenin önceliğiymiş. 

 

1800'lerin sonu olmasına rağmen restorasyon sırasında şatoya kalorifer döşenmiş, musluklardan sıcak su akmaya başlamış. O zaman bu lüksler Saray'larda bile yokken baron bey parayı basmış yaptırmış. Takdir ettim, zenginlik güzel şey.

 

Bahçe kapısı. 

 

Biz de beyimle aşağı yukarı böyle bişi istiyoruz işte, abartı sevmeyiz.

 

Şatonun mutfağı. Sergilenenleri kalenin 40 yıl boyunca başahçılıgını yapan kişi gerçekten kullanıyormuş. 

 

Acaba kaç kişi çalışıyordu bu mutfakta, keşke geçmişe gidip görmek mümkün olsa.

 

Misafirler için yatak odası. Olur kalırım.

 

Barones'in yatak odası. Pembiş bir insanmış anlaşılan.


Barones'in banyosu. Parfümü gerçekten Guerlain miydi acaba? Muhtemelen. Küvete uzanınca gördüğün manzara da nefis. Zenginlik güzel demiş miydim?

 
 
Bu da Baron'un yatak odası.

 

Önce bir ayrı yatak odası mevzusuna şaşırdım ama sonra düşündüm, dünya paran var ne yüz göz olacaksın. Horluyor derdin yok, yorganı üstünden çekti derdin yok. Herkes takılmış odasında mis gibi. İdeal evlilik.


Şatonun kuaför salonu. Vay arkadaş.

 

İkinci kattaki balo salonu. Arka duvarda delikli bir pencereden sanatçılar eserlerini icra ederken çiftimiz misafirleriyle burada dans ediyormuş. Biz de Umud'la dans ettik.

 

İkinci kattan görünen giriş salonu.

 


 

Yine başka bir salon. Burası biraz beyler için tasarlanmış ve Baron arkadaşlarıyla burada görüşüp sohbet ediyormuş.


Kostümler de burada sergileniyor. Barones'in hiç kostümünü görmediğim için üzüldüm.

 

Giriş salonu.

 

Aynı kattaki yemek salonu. Gerçek sofra düzenine uygun dekore edilmiş, sadece kullanılan servis ve çatal kaşıklar vitrinde gösteriliyor, havayla temas ettikçe eskiyeceği için masaya sahtesini koymuşlar. 

 

Giriş salonundaki bekleme yeri. Golften gelinmiş imajı çizmişler hoş olmuş. 

 

Bavulların hemen yanındaki 'buzdolabında' da şişe şişe moet şampanya var. Kuru kuru bekleyecek değiliz.

 

Benim gibi tarihi doku ve ihtişam seviyorsanız, Hollanda'ya gelecek veya halihazırda burada yaşıyorsanız De Haar kalesi güzel bir güneşli gün aktivitesi.

Adresi: Kasteellaan 1,3455 RR Utrecht

Girişi yetişkinler için 16,5€ çocuklar için 12,5€.

Toplu taşıma kullanacaklar için utrecht centraal stationdan Vleuten trenine, ordan da 127 numaralı otobüsle kaleye ulaşmak mümkün.

Ben epey keyif alarak gezdim.

You Might Also Like

3 yorum

  1. Utrecht'de Erasmus yaptığım dönem (neden o zamanlar size denk gelmemiştim ki?!) bisiklet ile 3 saatte varmıştım kaleye. Görmeden dönseydim çok pişman olurdum. Şimdi yıllar yıllar sonra yeniden gezmiş kadar oldum. Ne mutlu!

    YanıtlaSil
  2. harika ya insan o döneme gitmek istiyor nasıl bir hayat yaşamışlar diye

    YanıtlaSil
  3. Bende bayılıyorum böyle tarihi yerleri gezmeyi, o yaşanmışlıkları görmek muhteşem. Çok güzel bir gezi olmuş inşallah darısı başıma :)

    YanıtlaSil

Labels