Aloe Vera Bitkisini Çoğaltma

Pazar, Nisan 23, 2017

Aloe Vera hem bulması hem bakması çok kolay bir bitki, çok da güzel göründüğü için benim gibi bir bitki severseniz eminim siz de evde olsun istiyorsunuzdur. Aloe vera'yı çoğaltmak da çok kolay. Sadece dikkat etmek gereken birkaç nokta var, ben de bu postta onları anlatmaya çalışacağım.


 

Anne bitkimiz bu. Benimki sanırım 6-7 aylık. İlk aldığımda tek bir köktü ama şu an gördüğünüz gibi sağında solunda bebeleri var. Bebeler çok küçükken çıkarmak iyi bir fikir değil, biraz uzamalarını beklemenizi tavsiye ederim.

 

Öncelikle bitkiyi dikkatlice saksıdan çıkarıp parmaklarımla toprağı seyreltiyorum. Amacım bebek bitkinin köklerine ulaşmak ama yıpratmak da istemiyorum.

 

Keskin bir bıçakla mümkün olduğunca kökleri kısaltmadan anne ve bebeyi ayırıyorum. Ay böyle yazınca üzüldüm birden! Küçük bitkiyi büyük bitkiden ayırıyorum!

 

Küçüğün kökleri çok iyi durumda! Ekstra bir işlem yapmaya gerek yok, olduğu gibi küçük bir saksıya aktaracağım. 

 
Önce o küçük saksıya toprak doldurup parmağımla ortada bir delik açıyorum. O deliğe kökleri katlamadan dikkatlice yerleştirip ardından biraz daha sağına soluna toprak tıkıştırıp kapatıyorum. Henüz su vermiyorum, çünkü aloe zaten içi su dolu bir bitki ve yaptığımız işlem onu yordu. Birkaç gün gözümüzün görmeyeceği karıştırıp bozmayacagımız bir yere kaldırıyorum.

 

Ana bitkiyi de eski saksısına yerleştirip biraz toprak ilave ediyorum ve aynı sebeplerle su vermiyorum. Bitkileri ayırırken bir küçük bebe daha ana bitkiden koptu, fakat gördüğünüz gibi bunun henüz kökleri yok. Peki ne yapacağız? Kökünü kurutacağız. Evet cidden. Bu küçüğü bir kağıt havlu parçasının üstüne koyup yüksek bir yere kaldırıyorum. Üçünü de bir hafta boyuna unutacağım.

 

Bir hafta sonra! Gördüğünüz gibi ayırdığım bebe tutmuş. Çürüme, sararma veya eğilme yok. O yüzden biraz daha büyük saksıya geçmeye hak kazandı. Büyük saksıya toprak doldurup tüm toprağıyla birlikte sığacak kadar delik açıp aktarıyorum.

 

Kökünü kuruttuğum en minik olan da dikilmeye hazır. Onu da boşalan küçük saksıya anlattığım şekilde dikiyorum. Üçüne de çok az su veriyorum ve yine dinlenmeye bırakıyorum. Kökü olmayan miniyi önce kurutma sebebimiz çürümesini önlemek. Kökü olmadan dikince kesinlikle tutmuyor ve çürüyor.

Bu yöntem succulent kökenli bitkilerde işe yarıyor. Sadece aloe vera değil diğer succulentleri de böyle çoğaltabilirsiniz ama bitkinin kökenini bilmek önemli. Diğer bitkileri başka türlü çoğaltacağız çünkü. Onu da bir ara yazacağım.

Bitkileri çoğaltmak çok keyifli, hem evdeki bitki sayısı artıyor hem yapması zevkli. Mesela bence arkadaşlarımız için de muhteşem bir hediye bu şekilde kendi bebe çiçeklerimizi çoğaltıp götürmek.

Umarım bu postu sevmişsinizdir ve yararlı olmuştur.

İyi pazarlar!

You Might Also Like

1 yorum

  1. Ananem dibi delik olmayan saksıya çiçek ekersen olmaz hem solucan olur hemde çiçek kurur diyor, sen nasıl saksı kullanıyorsun

    YanıtlaSil

Labels