Kendinle Gurur Duymak

Çarşamba, Ocak 18, 2017


Kendiyle çok barışık biri değilim. Genelde kendi davranışlarımı ve düşünce biçimimi sevmem ve genelde hep pişman olurum. E böyle kendi içinde bir didişme yaşarken de iç huzurunu korumak zor olabiliyor. O yüzden hep kendime yüklenmek olmaz azıcık da kendi omzuma pıt pıt vurayım, çok da fena değilsin diyeyim diye böyle bir post yazmak istedim. Kendimle ilgili nelerle gurur duyuyorum bir düşündüm.

- İş disiplini: İşimde iyi oldugumu çok iyi biliyorum ve bu bana çok iyi hissettiriyor. Elbette bilmediğim veya yanlış değerlendirdiğim şeyler oluyor hata da yapabiliyorum ama kesinlikle işimi savsaklamam, kendi mesuliyetimi bir sonraki shifte bırakmam, yarım yamalak çalışmam, zaman öldürmem, boş vaktim varsa gidip ofiste oturmam illa ki hastalarla bir şey yaparım, (oje sürerim, fön çekerim, el masajı yaparım, dışarı çıkarır gezdiririm, dergi karıştırırım, hiçbir anlamı olmayan sohbetler ederim) nasılsa hepsi demans, hiçbir şey hatırlamayacak deyip kırmam, o an güzel hissetmelerine çabalarım. Ailelerle aram iyidir, manalı manasız tüm şikayetlerini veya torunlarını şunu bunu dinlerim, gösterdikleri fotoğraflara bakarım, eğer hasta ağırsa ve aile yanında kalıyorsa bir sandviç vs hazırlarım, eğer benim shiftimde vefat eden bir hasta olursa hayatta vaktinde eve gitmem son bakımını kendim yaparım. Daha mesleki yara bakımı, enjeksiyon, kateter takma vs gibi konularda hayatta hata yapmam, hastayı perişan etmeden tek seferde hallederim. Yogunluk ve beklenmeyen durumlarla rahatlıkla başa çıkar ve alternatif çözüm düşünürüm, panik olmam hemen yardım istemem. Bu ve bunun gibi benzer milyon tane şeyi severek yaptıgım için mesleki anlamda kendimle gurur duyuyorum diyebilirim.

- Annelik: Çok genç bir yaşta, yeni geldiğim bir ülkede yanımda annem,  babam ve hatta kimsem olmamasına rağmen çok güzel yönettiğimi düşünüyorum anneliği. Anne olmayı çok sevdim ve baştan beri ne yorgunluktan ne uykusuzluktan şikayet ettim. Oğlumu bırakıp bir şeyler yapma ihtiyacı hissetmedim, ondan bunalmadım, her yere yanımda taşıdım, her şeyi onla yaptım. Bu süreçte de saçı başı dağınık, evi pis, dışardan yemek söyleyen biri haline gelmedim. Uyku ve beslenme düzenine hep dikkat ettim, her şeyini kendim pişirdim uyku saatinde evde olmasına özen gösterdim çocugun düzenini kendi keyfime göre bozmadım. O gündüz uyuyunca evimi temizleyip yemeğimi yaptım, akşam erken yatırdım filmimi izledim kitabımı okudum. Sabah geç kalkmak uğruna alaturka bir şekilde çocugu uyanık tutmadım geç saatlere kadar. Sabah 6 gibi onunla birlikte güne başladım. Çok yoruldum ama çok da mutlu oldum. Umud'un ilk yıllarını sevgiyle hatırlıyorum. Hem onunla hem kendimle gurur duyuyorum, güzel bir iş çıkardık bence beraber, mis gibi bir çocuk oldu.

Beslenme - Hem vücudumu hem ruhumu ihmal etmemek de gurur duydugum konulardan biri. Sağlıklı yeme içmeye özen gösterdim, hep aynı şeyleri pişirmedim, mutfakta hep yeni şeyler denedim. Bizim evde dışardan yemek söylemeye gerek yok çünkü uğraşırsam tüm o havalı yemekleri evde ben kendim yapabilirim. Arada felaketle sonuçlandığı da oldu ama olur o kadar:) sanattan, kitaplardan, filmlerden kendimi beslemek de hayatımdan hiç eksilmemesini dilediğim şeylerden biri. Her zaman klasikleri veya atıyorum felsefe kitaplarını okumak zorunda değiliz bence, mesela beyim edebiyat okumayı zaman kaybı gibi görüyor. Illa araştırma, felsefe, tarih, ekonomi vs okumalıyız ki okuyorum diyebilelim. Ben hiç katılmıyorum, edebiyat ve kurgu da bence insana çok şey katıyor. Birincisi kendini daha düzgün ifade edebiliyorsun, ikincisi baska hayatlara dahil olup kendin tecrübe etmediğin/edemeyeceğin şeyleri karakter sayesinde yaşamış oluyorsun. Duyguların keskinleşiyor, başka bakış açıları kazanıyorsun, kendi hayatından yarım saat uzaklaşıp kafandaki sorunları unutuyorsun. Ben bunları da değerli buluyorum. 

Temizlik düzen - Yardımcım yok, hiçbir zaman olmadı ama evimi ve kendimi ve çocugumu hep bakımlı, temiz tuttum diyebilirim. Bu belki çok da gurur duyulacak bir şey olmayabilir ama benim için önemli. Ben evde olmayı çok seven biriyim ve temizlik düzen yoksa mutsuz oluyorum. Bazen bu yüzden boş günlerim çıkıp gezmek yerine temizlik yapmakla geçiyor, çamaşır katlamak veya ütü yapmak için geç uyuyorum vs ama pasaklı pasaklı yaşamıyorum. En azından iki kedi ve bir çocukla mümkün olduğunca evimi düzgün tutmaya çabalıyorum. Kişisel olarak da manikürümü pedikürümü cildimi bakımlı tutmaya çalışıyorum. Bunu başarabilmek de kendimi iyi hissettiriyor. 

Aklıma ilk bunlar geldi. Belki çok önemli özellikler değil ama malzeme bu:) kendimi övme postumu burada sonlandırıyorum, belki cesaret edersem birgün rezalet yönlerimi de yazarım!

Sizin kendinizle ilgili gurur duyduğunuz özellikleriniz neler?



You Might Also Like

14 yorum

  1. Kendinizle gurur duymalısınız da tabii ki.
    Yıllardır keyifle sizi takip ediyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Tam da bu sebeplerden ötürü yıllardır takip ediyorum sizi.Evinizin düzenine,dekoruna bayılıyorum.Kendimce fikir de ediniyorum,nemalanıyorum.Okuduğunuz kitaplara,izlediğiniz dizilere mutlaka bir göz atıyorum,zevkinize güveniyorum.Kozmetik konusundaki tavsiyelerinizi de göz önünde bulunduruyorum.Çünkü öylesine yorum yapmadığınızı ve hatta reklam almak uğruna kötüye iyi demeyeceğinizi biliyorum.Yaptığınız yemekleri eğer seveceğimizi düşünüyorsam deniyorum,kendimize uyarlıyorum.İşinizi bu kadar sevmenizi ve bu denli özveriyle yapmanızı da takdir ettim şimdi.Anneliğinize doğru ya da yanlış diyemem.Ama dediğiniz gibi bütün zorluklarına rağmen bundan fazlasıyla keyif aldığınızı hissedebiliyorum.Yani bence böyle çok iyisiniz siz.Devam edin. Nazlı

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ve gurur duymayı hak edecek özellikler hepsi. Sizi sanal da olsa seviyorum sanırım! <3

    YanıtlaSil
  4. Şahanesiniz Tuğba, boşuna snap'ten instagram'dan ve blog'tan takip etmiyorum sizi. Her gün bakıyorum, bugün ne yazmış ne yayınlamış diye. Güzel yönlerinize mizah gücünüzü, kendinizle dalga geçebilme özelliğinizi, giyim ve dekorasyon zevkinizi de eklemeyi unutmayın. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. bir de blog işini layıkıyla yerine getirdiğin ve en öz halinde yazdıgın için listeye bu maddeyi de ekleyebiliriz.

    sıla

    YanıtlaSil
  6. ne güzel bir post yazmışsın , kişi kendini bilmeli , tam da doğru şeyleri doğru analiz etmişsin tabi ki bizler senin hayatını sadece buradan görüyoruz ama ben senin sosyal medyayı ikinci bir sen yaratmak için kullanmadığına olduğun gibi biri olduğuna inanıyorum.
    sakin sade ama bir o kadar da şık ve kaliteli bir ev , aile , kişi görüyoruz. kendine iyi davran, elinden geleni yap ama olmuyorsa da Tubişi üzme kırma :)

    YanıtlaSil
  7. Çok da iyi yapmışsın, bu yüzden seni bu kadar çok seviyor olabilir miyim acaba,sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. Evet ben de tam bu sebeplerden dolayı takip ediyorum sizi. Bir nokta da ben eklemek istiyorum haddim olmayarak, ki bu da sizi takip etme sebeplerimden biridir. Olduğunuz gibisiniz. Bir imaj yaratıp onunla insanları etkileme peşinde değilsiniz. İyi ki bu online dünyaya girmişsiniz

    YanıtlaSil
  9. Evet ben de tam bu sebeplerden dolayı takip ediyorum sizi. Bir nokta da ben eklemek istiyorum haddim olmayarak, ki bu da sizi takip etme sebeplerimden biridir. Olduğunuz gibisiniz. Bir imaj yaratıp onunla insanları etkileme peşinde değilsiniz. İyi ki bu online dünyaya girmişsiniz

    YanıtlaSil
  10. merak ettiğim bir konu. eşiniz yardım ediyor mu ev işlerinde.çocuk bakımında. yoksa hepsi sizde mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eşim yardım ediyor ama çok da yarı yarıya diyemem.

      Sil
  11. Bir güne insan bu kadar çok şeyi nasıl sığdırır sende gördüm ve örnek aldım. Tembel olduğum günlerde yine senin bir sürü şeyi aynı anda yapma özelliğinden feyz aldım diyebilirim :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Sizin yazdıklarınız ve takipçilerinizin yorumlarda ekledikleri ile: işte bu nedenlerle sizi yıllardır takipteyim... Lütfen hep paylaşın...

    YanıtlaSil
  13. Daha ne olsun tuguna, daha ne olsun yaa..

    -yaban_ile_yavru

    YanıtlaSil

Labels