Aralık Favorileri

Pazar, Ocak 01, 2017

Dekorasyon:



Yılbaşı için bu minyatür köy bu ayın favorisi oldu. Önümüzdeki yıl köye birkaç hane daha eklemeyi planlıyorum. 1 Ocak itibariyle hem ağacı (çöpe) hem de diğer ıvır zıvırı (kutulayıp tavan arasına) kaldırdım. Eve bir ferahlık geldi, tamam seviyorum yılbaşı atmosferini ama son bir hafta daralmıştım.

Üst baş


İndirim ganimeti Zara kırmızı paltomu çok severek giydim ve giymeye devam ediyorum. Kırmızı çok sık giymesem de epey sevdiğim bir renk.

Yiyecek:


Coşup noel akşamı yaptıgım bu yemek epey güzeldi. Biraz uydurmasyon gelişti ama sonucu sevdim. Iki parça tavuk göğsünü tandori baharat karışımı, zeytinyagı ve kaju fıstığı ile beraber fırına attım. O pişerken bir tencerede soğan, sarımsak, kale (türkçesi nedir? pazı? hindiba?), balkabagını zeytinyağında çevirdim. Bulgur ve kuru cranberry ekleyip güzel bir pilav yaptım. Tuz biberi de unutmadım. Bir kaba önce pilavı ardından tavukları döşedim, keçi peyniriyle ekstra lezzetlendirdim. Toplamda 20-25 dk sürmedi yapmak ama oldukça güzeldi.

Çiçek:


Bu ay benim zevkime göre biraz fazla yeşillik dolu olsa da yine bloomon diyorum. Ama dediğim gibi geçen aylardaki çiçekler kadar sevmedim, çok da dayanmadılar bu sefer. Bu Perşembe yeni bloomon buketim gelecekti ama şimdilik iptal ettim, okaliptus demeti almak istiyorum pazara çıkıp.

Kitap:


Yine Tess Gerritsen'a devam. Sneeuwval (buz gibi soğuk) ve het stille meisje'yi (sessiz kız) okudum bu ay. Buz gibi soğuk özellikle Maura'ya odaklanması sebebiyle sevdiğim bir kitap oldu. Bu seriden sanırım okumadığım 1-2 kitap kaldı, bitince özleyeceğim.

Dizi:


Bu ay this is us ve westworld'e başladım. Westworld ilginç konusuna rağmen bir şekilde beni sarmadı. This is us'a ise ba-yıl-dım! Normalde çok aile dizisi sevmem ama bu cidden başka. Hem çok güldüm hem çok duygulandım hem de içimde 'daha iyi bir insan olmaya uğraşmak için  çabalama isteği' gelişti izlerken. Herkese çok tavsiye ederim. Bir de bu diziyle birlikte Mandy Moore'u çok beğenmeye başladım. Çok güzel bir kadın.

Film:


Umud'un talebiyle Captan America: Civil War ve Warcraft'ı izledik geçenlerde. Tam oğlan çocugu filmleri, baktım biraz daha izlersem pipim çıkacak gittim ertesi gün bir posta Love Actually seyrettim ki bu benim aralık ayı rutinim. Her yıl izlerim, kendimi iyi hissettiriyor. Bunlar harici bir de epeydir merak ettiğim Gürcistan -Estonya ortak yapımı Mandariinid yani Tangerines yani Mandalinalar filmini izledim. O ne güzel bir filmdir öyle. Savaşı anlatan filmler hep çok görsel efektli çok klişeli büyük büyük olaylarla bezeli olur. Bu film ise savaşı küçük küçük hikayeler, mandalinalar ve dört kişi üzerinden şiir gibi anlatmış. Benim gibi sakin sakin ilerleyen, büyük laflar etmeyen insana dair filmleri seviyorsanız çok tavsiye ederim. Ayrıca filmin arka planında agır agır çalan o müzik içimi eritti. 

Bu ay da bunları sevdim kısaca. Şimdiden iyi haftalar dilerim.



You Might Also Like

2 yorum

  1. sizin ve ailenizin yeni yılı kutlu olsun , o ülkenin gri soğuk havasına rağmen fotoğraflardan bana yansıyan çok tatlı sıcacık bir aileniz ve eviniz var huzuru hiç eksilmesin :)

    YanıtlaSil
  2. Bloomon dan sayenizde haberim oldu. Çok hoş buketler gerçekten.Keşke Türkiye'de de olsa, bizim de içimiz açılsa, havamız değişse...

    YanıtlaSil

Labels