Evdeki Yılbaşı Dekorasyonu

Cumartesi, Aralık 24, 2016

Iyi akşamlaaaar


Malum yarın Hristiyanların en önemli bayramı noel, ardından da hepimizin nefret ettiği 2016'yı bitireceğiz kısmetse. E Hristiyan bir ülkede yaşayınca da noel coşkusu ve etraftaki dekorasyona ışıklara kayıtsız kalmak imkansız. Yılın en karanlık ve kasvetli günlerini azıcık yumuşatmak için evi biraz ışıklandırmak güzel oluyor. 


Öncelikle ağacı kurdum. Ağaç süsleme konusunda bir yıldız değilim, anamınızın evinde noel ağacıyla büyümedik. Bu ağacı geçen yıl almıştık, gerçek değil.



Gerçek olmadıgı için biraz az havalı görünüyor, sonuçta plastik. Kurduğumuzdan beri tarçın ve biber pek de rahat bırakmadı. Önce altına uzanıp toplarla boks yapmak, ardından üstüne tırmanmak ve ışıkları yemek gibi çok eğlendikleri aktiviteleri oldu! Üçüncü kere devrilince de birkaç dalı kırıldı, artık yılbaşından sonra doğru çöpe. 


Seneye kısmetse gerçek ağaç alacagım, işim bitince de gider bir yere dikerim. Geçenlerde büyük bir bahçe ve dekorasyon mağazasına gittik, gerçek ağaçların kokusu ve görüntüsüyle bizim plastik garibanın alakası yok.


O mağazadan sadece bu ışıklı yıldızı aldım. Aslında azıcık becerikliyseniz kuru dalları birleştirip etrafına ışıklı tel dolayarak da aynı sonucu elde edebilirsiniz. Ben bu diy işlerine çok uzağım.


Şu görüntü bu kasvetli günlerde gerçekten içimi açıyor. Işıl ışıl çok seviyorum.


Danimarkalının hygge dediği şeye yaklaşmış olabilir miyim bilmiyorum ama Hollandaca gezelligheid tam olarak bu!


Bunun harici minik bir noel köyü yaptım eve. Geçenlerde bizim gönüllülerle servisi süslerken ortadaki evi çok beğendiğimi söylemiştim, sarıp bana verdiler. Yok mok dedim ama dinlemediler. Serviste yaklaşık 200-300 haneli bir noel köyümüz var! 


Arkasına bir ağaç aldım, ampulü çok iyi değildi bey ampül alıp köye elektrik getirmiş oldu. Bir de yapay kar koyunca çocuk gibi sevindim!


Yalnız kalmasın diye yanına bir komşu da aldım. Bu küçük evi de Umud seçti.


Bir de seyyar kahve arabası çekince köylünün temel ihtiyacını en azından karşıladık diye düşünüyorum.


Ama şunun güzelliğine bakar mısınız?! Ben artık her Aralık'ta bir iki ev ya da ağaç alarak bir beş seneye noel ülkesi kurarım diye düşünüyorum. Ama neler neler var sadece ev ve ağaçla bitse iyi; manavlar, kasaplar, kanallar, kayak yapan insan figürleri, saatlerce inceleyebilirim!


Yemek masasının üstüne de biraz yeni yıl ruhunu çağrıştıran bir süsleme yaptım. Bahçeden kestiğim çam parçaları bence gayet yakıştı.


Son olarak da devetabanımın etrafını ışıklı telle sardım, o da bir parti havasına büründü.


Sanırım hepsi bu kadar, beğendiniz mi?

You Might Also Like

2 yorum

  1. Beğendik her zamanki şıklık sadelik yanına da ışık süpr olmuş

    YanıtlaSil
  2. zevkinize hayranim, ne yapsaniz asiri begeniyorum:) ellerinize, emeginize, ruhunuza ssglik. Seviyorum sizi:)

    YanıtlaSil

Labels