Tarif: Pumpkin Spice Latte

Çarşamba, Ekim 26, 2016

Starbucks hiçbir zaman ayılıp bayıldığım bir yer olmadı. Bir evde kendim zaten güzel kahve yapıyorum, iki dışarda içeceksem de zaten Hollanda'da her yer güzel kahve dolu. Ama mesela istasyondaysam ve başka seçeneğim yoksa da içtiğim oluyor. Genelde kahveleri benim damak zevkime göre fazla tatlı ve şuruplu. Bir tek chai tea latte ice ve şimdi tarifini verecegim ve pumpkin spice lattesini seviyorum. Geçenlerde Umud'la utrecht'te bir müzeye giderken yolda aldım. Içerken de ben bunu evde yaparım, verdiğim 5 euroyla da eve üç gün ekmek alırım dedim.


Biraz araştır biraz yaratıcılıgını kullan derken pek güzel bir tarif çıktı ortaya. 


Malzemeler;

-1 dilim balkabagı 
-1 duble espresso
-2 küpşeker (veya daha az ya da daha çok, siz bilirsiniz)
-1 büyük su bardağı süt
-1 tatlı kaşığı pumpkin spice

Hollanda'da pumpkin spice satılmıyor, yanılmıyorsam Türkiye'de de. Ben o yüzden kendim yaptım. 4 çay kaşığı toz tarçın, 1 çay kaşığı toz muskat, 1 çay kaşığı toz zencefil ve yarım çay kaşığı toz karanfili karıştırınca oldu mis gibi pumpkin spice. Bu tarif elbette epey çok oluyor, ben daha sonra da kullanacağım diye böyle yaptım. Kahve için bu karışımdan 1 tatlı kaşığı kadar kullanacağız.


Balkabagını az suda iyice yumuşayana kadar haşlayıp çatalla eziyoruz. Rondoda bzztlamak da bir alternatif.


Elimizde küçük bir kase balkabagı püresi oluyor. 


Bir tencerede sütü, 1 tatlı kaşığı hazırladığımız baharat karışımını, şekeri ve  balkabagı püresinden iki yemek kaşığını karıştırarak ısıtıyoruz. Bu esnada espressomuzu demliyoruz. 


Bir fincana (Bu tarifle fotoğraftaki fincanla iki tane latte çıkıyor) önce süt ve kabak karışımını süzerek koyuyoruz, ardından espressoyu ekliyoruz. Iyice kudurup üstüne kremşanti onun üstüne de baharat karışımından azıcık serpip mis gibi içiyoruz.

Şu soğuk günlerde hem kokusu hem tadıyla içimiz ısınıyor.

Denerseniz bileyim. 

Iyi geceler.



You Might Also Like

2 yorum

  1. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Ben de deneyeceğim. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Labels