Haftanın Menüsü - 7

Pazartesi, Mayıs 02, 2016


Pazartesi ve Salı: Mantarlı ve kremalı makarna. Iki gün aynı yemeği yemeyi sevmem aslında ama çok yapmışım bu sefer. :) olur öyle arada.



Çarşamba: Musakka ve bulgur pilavı.


Perşembe: Tavuk kalça, patates ve karnabahar. Hepsi fırında, aynı tepsinin farklı köşelerinde pişti. Karnabaharı baharat ve zeytinyağına bulayıp bütün pişirdim, dilim dilim servis ettim. Beni uzun zamandır takip edenler fırın yemekleri pişirmeyi çok sevdiğimi bilir.-başında beklemeye üşeniyorum demiyor da-

Cuma:


Zeytinyağlı dereotlu kabak, sarımsaklı yogurt ve bulgur pilavı.

Cumartesi:
Dışardan burger yedik.


Pazar:

Beyaz kuşkonmaz, baharatlı patates ve uydurmasyon chicken madras. Aslında şinitzel yapmaya niyetlenmiştim ama tavuğu dövmek aşırı gözümde büyüdü, ben de şöyle bir şey yaptım; tencerede soğanları kısık ateşte kavurmaya aldım, o sırada tavuk göğüslerinin iki tarafına bolca garam masala, zerdeçal, kırmızı toz biber, karabiber, sarımsak tozu döktüm. Ateşi kökleyip etleri cazır cuzur mühürledim. 200 ml kadar hindistancevizi sütü -krema da olur- döküp altını iyice kısıp 45 dk kadar tıkırdattım. Son 5 dk bir kaşık un, az limon suyu ve yemeğin suyunu bir kasede bağlayıp ekledim ve sosu koyulaştırdım. Yanında da kuşkonmazla pek nefis oldu. Önden planlamış olsam yanına elbet beyaz bi pilav yapardım insan gibi.

Bu hafta hep akşam çalışacagım için oğlanlara bir şeyler hazırlayıp kendim öğlen sıcak yiyip akşamları sandviç vs geçireceğim fırk.


You Might Also Like

0 yorum

Labels