Falafel

Salı, Ocak 19, 2016

Siz istediniz ben yazdım sevgili halkımız. İşte Ortadoğu'nun dünyaya tek güzel katkısı (Linç edildi) falafel tarifi burada.



Malzemeler: 

1 su bardağı kadar diri haşlanmış nohut. (Nohutu sadece geceden ıslatıp kullananlar da var, direkt yumuşak haşlayıp kullananlar da. Ben iki şekilde de denedim. Geceden ıslatıp çiğ kullanırsanız toparlaması zor oluyor ve gaz yapıyor!! Iyice yumuşak haşlarsanız da kıvama gelmesi için çok fazla un eklemek gerekiyor, bu sefer nohutlu poğaçaya dönüyor. Hangisini kullanacağınız size kalmış, ben diri kalacak şekilde hafif haşlanmış kullanıyorum.)

2-3 soğan
3-4 diş sarımsak 
Biraz taze kişniş, yarım demet kadar olabilir
Tuz, karabiber, kimyon, kuru maydonoz opsiyonel 
Azıcık da un, 1-2 kaşık diyelim
Fotoğrafa koymayı unuttugum yarım paket kabartma tozu
Kızartmak için zeytinyagı


Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi mutfak robotunda iyice çekiyoruz. Kabartma tozunu ve elimizle küçük toplar yapabileceğimiz kadar toparlanmasını sağlamak için azıcık unu ekleyip hafif yoğuruyoruz. Unu dediğim gibi abartmamakta fayda var.


Şu şekilde orta boy falafel topları yapıp bunları bir parmak kadar kızgın zeytinyağında kahverengileşinceye dek kızartıyoruz.

Sıra geldi sosa. Falafelin yanında yoğurtlu ve tahinli bu sos yoksa hakikaten eksik kalıyor. Ben inanılmaz yakıştırıyor ve seviyorum.


Suyla hafif incelttiğimiz bir kase yoğurda bir kaşık tahin, bir kaşık zeytinyagı, bir kaşık limon suyu, tuz karabiber ve sarımsak ekliyoruz. Sarımsakları dövüp eklemek bence daha güzel olsa da ev halkı sevmiyor. Ben de ikiye kesip aromasını verdiği zaman içinden kaşıkla çıkarıyorum.



Tahin ve limon miktarı aslında keyfinize kalmış, tadına bakıp artırabilirsiniz veya sevmiyorsanız biraz daha az ekleyebilirsiniz.


Yanına biraz domates, salatalık ve marul hazır ediyorum ben.


Orjinalindeki gibi pita ekmeğinin arasına ya da lavaş/tortilla ekmeği ile dürüm yapıp sebze ve sos ilavesiyle bayıla bayıla yiyorum.


Denerseniz bileyim.

Sevgiler.

You Might Also Like

15 yorum

  1. Çoook teşekkür ediyorum şimdiden. Yaptığımda mutlaka haber vereceğim. Her tortilla pişirdiğimde sizi şükranla anıyorum bilesiniz. Umarım bu tarifte de aynı duyguları yaşarız :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Elinize saglık, bu akşam iş dönüşü deneyeceğim. Çok lezzetli olsa gerek:)

    YanıtlaSil
  3. super, yarin mutlaka deneyecegim. Hazir haslanmis nohutla denediniz mi hic?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet denedim, dediğim gibi fazla un istiyor

      Sil
  4. Başta çok güldüm :)) Linç edilirsek demek ki bir şeyleri doğru yapıyoruz in this land ✌ Dankjewel!

    YanıtlaSil
  5. Actifrayda içindeki aparatı çıkarıp kızartabiliyormuyuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemedim ama muhtemelen olur büşra, denersen bana da haber ver.

      Sil
  6. Tuğba hanım, falafel tarifinizi Biraz önce dnedim, fotoğrafını insagrama ekliyorum, teşekkürler enfes oldu!

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, ben bu tarifi denedim ama sanirim bir yerde hata yaptim. Cok guzel sekil aldi ama kizartirken butun falafel yagin icinde eriyip parcalandi. Nerde hata yaptim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tahmini cevap veriyorum ama yağ iyice kızarmadan atmış olabilir misiniz?

      Sil
    2. Tesekkur ederim. Sanirim o yuzden oldu. Bir dahaki sefere daha dikkat edeyim. Ama o kadar eriyip parcalanmasina ragmen cok lezzetliydi. Tekrar tesekkurler.
      Gul

      Sil
  8. 1 su bardağı nohut ölçüsü haşlanmadan önceki miktar mı yoksa haşlandıktan sonraki mi?

    YanıtlaSil
  9. Nihayet az önce pişirdim ve harika oldu. Hepsini birirdik ve bayıldık. Verdiğiniz tarife tam olarak uyamadım ama yine de nefisti. Çok teşekkür ediyoruz. Yeni değişik ülkelerden tarifler bekliyoruz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Tarifinizi dört gözle bekliyordum, okur okumaz hemen denedim. Benim falafeller de parçalandı bir güzel süzüp dışarda köfte olmaya zorladım kendilerini :) İlk parti parçalanınca, ikinci partiyi çok hafif una buladım onlar toplu kalabildi :) Ben kızartma çok sevmediğim için derin yağda kızartmamıştım, sanırım o yüzden beceremedim. Bütün bu maceraya rağmen tatları enfesti. Anam gibi sabit fikirli bir insan bile 3-4 tane götürdü. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Labels