Enchilada - Tortilla Wraps

Salı, Ekim 06, 2015

Veya Meksika tarzı çakma kıymalı dürüm.


Internette milyon tane tarifi olsa da ben hem yapmayı hem yemeyi çok sevdiğim için kendi versiyonumu paylaşmak istedim. 


Malzemeler bunlar.

350 gr kıyma
Tortilla ekmeği
2 sivri biber 
1 kırmızı soğan
3-4 diş sarımsak 
1 su bardağı doğranmış domates ya da benim gibi işten yorgun gelmişseniz hazır doğranmış domates konservesi
1 su bardağı mısır
1 su bardağı kırmızı kidney fasülye
Çedar dilimleri ve kaşar rendesi
Kara biber, tuz, kırmızı biber, acı kırmızı biber - miktarları keyfinize kalmış ama Meksikalı takılıyorsak acı olmalı.

Yanına salsa için

Avokado, kiraz domates, taze soğan ve sevdiğiniz tarzda dressing. Ben Meksikalılık ve Ortadoğu kültür kardeşliği yapıp nar ekşisi ve zeytinyagı ile sosladım.

Yanına eşlikçi olarak da ekşi krema.

Başlayalım.


Kıymayı demir döküm tencerede kavurmaya başlıyorum.


O sırada soğan, sarımsak ve biberleri doğruyorum.


Kıyma kahverengileşince doğradıklarımı ekliyorum.


Bir 15 dakika sonra da domatesleri ve baharatları ekleyip kapagı açık şekilde, arada karıştırarak 20 dakika kadar pişiriyorum.


Yıkayıp süzdüğüm fasulye ve mısırları da ekleyip, 10 dk sonra ateşten alıyorum.


Geldik ekmekleri sarmaya.


Her tortillaya önce ikiye böldüğüm bir dilim çedar, sonra kıymalı içten koyup sarıyorum.


Hepsini sarınca kaşarı rendeliyorum.


Dürümlerin üstüne bolca döküp önceden ısıttıgım fırına atıyorum.


Dürümler pişerken salsayı hazırlıyorum.


Mmmm, acıktım!


Fırından çıkınca sıcak sıcak tabaklara dağıtıp yanında salsa ve ekşi kremayla servis ediyorum.

Kendim yaptım diye demiyorum ama oldukça güzel olmuş.

Denerseniz bileyim. Sevgiler.



You Might Also Like

5 yorum

  1. Hemen deniyorum bu hafta harika gözüküyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Güzel gözüküyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ekşi krema şaşırttı beni.Nasıl yendiğini anlamadım.

    Ağzımın suyu aktı resmen:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik :))
    Firini kac derece isitip ne kadar sure tutuyorsun firinda? :)

    YanıtlaSil
  5. Nihayet pişirdim tarifinizden yararlanarak. Çoookk teşekkür ediyorum tüm ev halkı adına. Harika oldu. Afiyetle yedik. Darısı diğer tariflerinizin başına :)

    YanıtlaSil

Labels