Chicken Coconut Curry

Cuma, Ekim 16, 2015

Merhaba 


Plog yok ama tarif var? Olmaz mı? Düzenli takip edenler dünya mutfaklarına ilgim olduğunu bilir. Bu kez de Hint esintili çok kolay bir tarifim var. Elbette yine pek çok versiyonu olan bir yemek bu. Ben yıllar içinde geliştirdiğim uydurmasyon versiyonunu paylaşıyorum. Hindistan cevizli tavuk curry.


Malzemeler: 

2 adet tavuk göğsü
3-4 patates
2 büyük havuç
Yarım brokoli
250 grama yakın ince fasulye (bunun eminim daha mantıklı bir adı vardır, börülce ile taze fasulye arası hani) olmadı iç bezelye kullanın, bilemedim. 
1 soğan
3-4 diş sarımsak
1 kaşık un
1 kaşık biber salçası
1 kaşık domates salçası 
200ml Hindistan cevizi sütü
3-4 kaşık masala baharatı (Türkiye'de bulmak kolay mı zor mu hiç fikrim olmadıgından illa denemek isteyenler için bu baharat karışımını da tarif etmek istedim. Evde yapmak isterseniz büyük bir kaseye eşit miktarda karabiber, kimyon, dövülmüş kakule, köri, zencefil, zerdeçal, kişniş ve muskat ekleyip karıştırın. Tam aynısı olmasa da çok yakın bir baharat karışımınız var artık. Bu karışımdan 3-4 kaşık kullanabilirsiniz.)

Başlıyoruz;


Soğanları yarım halka doğrayarak başlıyoruz. Kısık ateşte sıvıyagla birlikte kavurmaya alıyoruz.


Soğanlar hafif kavrulunca küp doğradığımız tavuk göğsünü de ekleyip kapağını kapatarak, arada karıştırarak 15-20 dk pişiriyoruz.


Soğanla tavuk pişerken sebzeleri doğrayıp hazır ediyoruz. Arka plandaki araba lastiğinden geri dönüşümle yapılmış kaşıklığım bence çok cool, gözünüze sokmak istedim.


15-20 dk sonunda soğan ve tavuğa salçaları ve unu ekleyip 2-3 dakika karıştırarak kavurmaya devam ediyoruz.


Masala'dan 3-4 kaşık ekleyip şöyle bir karıştırıyoruz. Elinizi korkak alıştırmayın, törkiş sebzeli tavuk yemeği yapmıyoruz. Keskin baharatlı ve aromalı olmalı. Ertesi gün çişimiz kokmalı.

 
Hindistan cevizi sütünü de ekleyip bir iki dakika çeviriyoruz. Bu sırada evi muhteşem kokular sarmaya başlıyor.


Sebzeleri ekleyip, yarım çay bardağı su ilavesiyle ateşi ennn kısığa getirip kapagı kapalı 20-25 dk pişiriyoruz. Arada karıştırmayı unutmuyoruz.


Üstüne taze kişniş yanına da ben bu kez yapmasam da yasemin pilavı yakışıyor.

Evin beyi çok beğendi, oğlan da anne harika kokuyor çok lezzetli diye diye hüpletti.

Denerseniz afiyet olsun. Iyi haftasonları herkese. Çok şaşırtıcı ama ben yine çalışıyorum.

Öpücükler 



You Might Also Like

9 yorum

  1. Ellerine sağlık , seviyorum seni kadın. ..Sevgiler......❤

    YanıtlaSil
  2. Masala bulursam yarina deneyecegim :)))))

    YanıtlaSil
  3. Plog istiyorummmm ben.Mutlu olmaya motivasyona ihtiyacım var.Sonbahar beni çarptı. ..

    YanıtlaSil
  4. Plog istiyorummmm ben.Mutlu olmaya motivasyona ihtiyacım var.Sonbahar beni çarptı. ..

    YanıtlaSil
  5. ''Ertesi gün çişimiz kokmalı''ya nasıl kahkaha attıysam artık,herkes bana baktı :P Ne paylaşsanız bayılarak okuyorum, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık :) Masala baharatı Migros sanal markette ve Makro Center larda var. Görünce hemen attım sepete.

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık, her zamanki gibi keyifle okudum. Bi itirafta bulunmam gerekirse, sizin blogda yeni bir yazı olduğunda çayımı falan alıp, oturup keyif yapa yapa okuyorum. Ne derece huzurlu oluyor anlatamam;)

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık, her zamanki gibi keyifle okudum. Bi itirafta bulunmam gerekirse, sizin blogda yeni bir yazı olduğunda çayımı falan alıp, oturup keyif yapa yapa okuyorum. Ne derece huzurlu oluyor anlatamam;)

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık, her zamanki gibi keyifle okudum. Bi itirafta bulunmam gerekirse, sizin blogda yeni bir yazı olduğunda çayımı falan alıp, oturup keyif yapa yapa okuyorum. Ne derece huzurlu oluyor anlatamam;)

    YanıtlaSil

Labels