Piremses Kadın Sendromu

Salı, Temmuz 28, 2015





Insanları çok seviyorum diyemem. Ya da şöyle diyeyim; insanlığı teoride seviyor fakat bireylerden pratikte pek de hoşlanmıyorum. Genelde yakın arkadaslarım da öyle çok sevimli, şirinlik muskası, sütlaç kıvamında insanlar değiller. Pek de hoşlanmadığım insanlar listemde ilk sırayı 'hep iyi niyetinden kaybedenler' alıyor. Bu herkesi kendi gibi sanan ve bu yüzden kaybettiğini söyleyip duranlardaki alttan alttan hissedilen kibir zaten çok da düzeltmediğim kaşlarımı iyice kaldırıyor. Ne yani sen iyi niyetlisin, çok temiz kalplisin de biz yaşlıların cebinden cüzdan çalıp açların önünde Erol Taş tarzı tavuk butu mu ısırıyoruz? Bu kadar anlata anlata bitiremediğin iyiliğin ne yani? Bunu diyebilmemiz için kriter ne tam olarak? Boş vakitlerinde açlara yemek yapıp, tüm maaşını fakirlere ayakkabı almaya mı harcıyorsun? Ne yapıyorsun da bu kadar bizden farklı iyi niyetinden kaybediyorsun?

Bu iyi niyetinden kaybeden ve biz alçak namussuzları hep kendi gibi sananların bir tık üstü de piremseslik sendromu. Bunun bir de pirems erkek versiyonu var ama o başka bir postun konusu. Nedir piremses kadın? 

Hani iltifat edersiniz de 'o senin güzel bakan gözlerin AyşeM, FatmaM, HaticeM' diye isminize iyelik eki takarak konuşan o sevimli kadın yok mu? O işte. Teşekkür edip geçmez çünkü çok mütevazidir, çok bebektir, çok minnoştur, kakası da pembedir.

Bir kere hayat çok zordur ona ve büyük stres altındadır. Her an mızıldamaya, ağlamaya hazırdır. Somondan başka balık yiyemez içi bi fena olur balık kafası görünce. Evde böcek görse terliği yapıştırıp öldürmez, koltuğun üstüne çıkıp kocasını çağırır. Bu hanımlar birkaç sene önce facebookta 'kocişle kahvaltı keyfi' yapanlar. Şimdi instagramda kocalarının aldığı çiçekleri altına özlü söz yazarak paylaşıyorlar, oradan tespit edelim. Çünkü ennnnn aşık onlar, ennnn benzersiz ilişki onlarınki.

Piremses olmak elbet kolay değil, evlenecek olsan herrrr şey aşırı mükemmel olmalı. Arada stresten kriz geçirilip müstakbele sarmalı. Onca tantana sonrası da ortaya çıkan birbirinin aynısı pembeli, pastel renkli, cupcakeli, çiçek desenli instagram evi.

Evlendi diye kurtulmadınız piremsesimizden. Daha hamile kalınca dünyadaki tek doğurgan oymuş gibi davranması, aşşşşırı nazlanması, olmayacak vakitlerde olmayacak şeyleri canının istemesi var. Ay doğuruyor o kadar kolay mı?! Bir sağlık sorunu yoksa dünyadaki tüm dişi canlıların yapabildiği bir şey olması önemli değil. Baby shower, çeşitli tütülü/cupcakeli/elde tutulan karton çerçeveyle fotograf çektirmeli abuk subuk eğlencelerle geçer hamilelik. Baba adayları bu manyaklıklara ne diyor ben onu epey merak ediyorum. Hanım sakin sakin doğursan?

Bebeğin doğması en sevdiğim kısım. Çünkü piremsesimiz bu dönem yanında kocası/anası/kaynanası yardım etmek için varken bile aşırı yorgun ve uykusuzdur. Ay onun paşası/prensesi hiç uyumuyordur, ay çok gazlıdır o yüzden piremsesimiz hiçbir şeye yetişemez, mutsuzdur. Çünkü diğer tüm bebeler kolaylıkla büyür, bir onunki emek ister. 

Hele bu aşamada ben de dahil tek başına yardımsız çocuk büyüten anneler muhtemelen intihar etmeli piremses kızımıza oranla. 

Insanların şükretmeden sürekli mızıldar halde olması, kendi kendine yetemeyip her durumda bir koca/ana/baba omzuna ihtiyaç duyması bana çok şımarıkça geliyor. Kimseye eyvallah demeden yalnız takılalım canımız çıksın da demiyorum ama şöyle bir kendine karşıdan bakıp, biraz yetişkin olup, mantıkla elindekilerin kıymetini bilip, sürekli şikayet etmeden yaşamanın çok daha saygı duyulası ve onurlu olduğunu düşünüyorum nacizane.

İşbu yazıda hiçbir piremses kadın ve aşırı iyi niyetli insan yerilmemektedir. Bu anlattığım tarz bana uymuyor sadece, siz memnunsanız devam tabi. 

Ps: Fotografsız post sevmiyorum diye ne ekleyebilirim diye düşündüm. Sonunda bula bula kendi fotografımı buldum. Suratsız ve asabi pozum sizce de bu yazıya yakışmamış mı? :

Öperim.

You Might Also Like

15 yorum

  1. aynen katılıyorum facede ve instagramda onları görmekten bıktım

    YanıtlaSil
  2. couguna en cok o emek verir, en dogru o yedirir en dogru o giydirir.. mesela ogun muz mu yedirecek, muz olmazsa catlar, ne bileyim mesela seftali olmazzz, muz bulunmali :) sanki biz zehirli mantar veriyoruz cocugumuza..

    Canan

    YanıtlaSil
  3. ben bu tarz kadınların müthiş zararlı olduklarını düşünüyorum. evlatlatına evrenin en mükemmel icadıymış gibi davranıyorlar, öyle büyütüyorlar. o yavrular daha mini mini yaşlarındayken bile bencil, çoğunlukla kaba, empatiden yoksun bireyler oluyorlar. "kociş"lerine değinmek dahi istemiyorum, allah sabır versin :P

    bu arada amsterdamda mı yaşıyorsunuz? blogunuzu yeni keşfettim ve mesleğinizi falan merak ettim. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Ağzınıza sağlık hanımlar! Hepinize çok katılıyorum.

    Betül Amsterdam'da değil ama Hollanda'nın başka bir şehrinde yaşıyorum, hemşireyim.

    YanıtlaSil
  5. Tamamiyle katılıyorum.Fotoğraf ta tam olmuş gerçekten.Bir de yok mu bunların spa keyfi kayınvalideciğimle 5 çayı biricik kayınpederimden çiçek gibi paylaşım yapanları...Ben onları da samimi bulmuyorum.Dediğin gibi belki kakaları da pembedir bu hanım kızlarımızın ;)

    YanıtlaSil
  6. Hehehe cok guldum yaziya. Katiliyorum tespitlerine ozellikle su cicekli, pembelu ve cupcakeli instagram evlerine. Birbirlerinin kopyasi ki genelde o koltuklar kanepeler koyu renk deridir de ustune sonradan beyaz ya da cicekli koltuk kiliflari gecirilmistir.
    Sicilya programi n'oldu? Bloguma goz atabildin mi?
    Iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  7. Ha ha haa :) taniyo gibi ne guzel de gorumcemi anlatmissin eksigi yok fazlasi var :)

    YanıtlaSil
  8. bayıldım yazıya! sanki ben yazmışım gibi :) kalemine sağlık tuguna!

    YanıtlaSil
  9. Bence de kaka"cık"ları kesin pembe :) Kaynak göstererek paylaştım fb.de her ne kadar oradan buradan paylaşımlara gıcık olsam da bunu yapmasam size ve o iç sesime ayıp olurdu sanki :) İsterseniz silebilirim.

    YanıtlaSil
  10. aaaaaaaaayyyyyy !!!!!! seni ruh ikizim ilan ediyorum...
    edebilir miyim???
    görsen çok seversin bak benim de kaşlarım hiç düzelmez zira...
    pembe-mavi evlerinden bencillik akar..
    nasıl akmasın ki???
    ben anlamıyorum kardeşim o evde en az 1 erkek kişi olması gerek miyor mu???
    bu kadar pembe beni bile bayarken erkek adamı bozmaz mı???
    çocukları asrın mucizesi...
    kendileri sevgi pıtırcıkları...
    ama muhtemelen çocuklarıyla yaşadıkları daha ilk krizde suratlarının ortasına yiyorlardır evlat tokadını...
    biliyorum çok var etrafımda çünkü...
    kocaları-anaları kaynana görümce hatta kapı komşusu teyze...
    bir türlü büyüyemeyen bu yeni gelinlere el,mutfak ve ev becerisi kazandırmak; yemek yaptırabilmek için seferber olurlar;
    fakat bi türlü muvaffakiyete eremezler...
    bilmiş baykuş derlerdi de adımaaaa.....
    artık huysuz baykuş diyecekler sanırım...
    İMDAAAAAKKKKK !!!!

    YanıtlaSil
  11. Yazı bitince şöyle hoooh diye derin bir nefes verdim! O ne dolmak :) +1 diyorum, beyaz tahta ayaklı saray mobilyasını da ben ekliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Ne guldum be xD

    YanıtlaSil
  13. Hislerimin tercumani sevgili Tugba, en cok da pembe kakaya guldum, ha bir de onlar hep cok hassastir, abi sen hassassinda biz odun muyuz degil mi ama, sevgilerrrrrrrr.

    YanıtlaSil
  14. Daha yazıyı okurken aklıma, benim de evrenin en müthiş canlısı ve çocuğu da İngiltere varisi olan! meşhur blogger ablamız geldi. Bir de bunun son dk. üst modeli vlogger var.

    Kadın zaten kendisi mikemmel, bir de çocuk doğurdu ki zannedersin bir tek onda var... Yok el kadar kıza özel koleksiyonlar, kıyafetler, onun için ayrı post yazıları vs. Boğaza karşı hastanede sezeryanla doğumu ballandıra ballandıra sanki 5 yıldızlı otel kıvamında tanıtmalar...

    Nerden türüyor bunlar nasıl bir aile yapıları var çözemiyorum. Bunlar kraliyet ailesine mensup da, biz kaldırımda mı büyüdük...

    YanıtlaSil
  15. harika bi yazi okurken bile icim sisti :)Ben de de var bunlardan bikac tane, allahtan cooooook uzaktayim da katil olmuyorum.
    Ben malesef bu prenseslere cok sabirli davranamayip direk daliyorum :)aileden olmasini falan gozum gormuyo cunku gercekten en sevmedigim kadin tipi.....

    YanıtlaSil

Labels