Şubat Favorileri

Pazartesi, Mart 02, 2015

Geleneksel aylık favoriler zamanı!


Dekorasyon:


Elbette yeni Morteens koltugum, hala kendisiyle çok mutluyum.

Yemek:


Mısır mücveri: Hollanda'da mısır kurabiyesi deniyor buna ama tabi ki dünyanın en saçma adı. Tarif lütfenciler için; 1 su bardağı mısır, 1 tane incecik kıyılmış soğan, sambal oelek ya da biraz pulbiber, göz kararı un ve yoğurt (hepsi birbirine yapışacak kadar), tuz karabiber, azıcık da kabartma tozunu karıştırıp mücver yapar gibi kaşıkla alıp kızgın yağda kızartılıyor. Ben çok seviyorum!

Kozmetik:


Mac Prolongwear Fondöten: Bu ay az uyumaktan ve stresten cildim çok iyi görünmüyordu. Bir de evden 10 saat kadar uzak kalınca normalde kullandığım bb kremler kalıcılık açısından yeterli olmamaya başladı. O yüzden ekstra kalıcı ve kapatıcı olan bu fondöteni hemen hergün kullandım.

Üst baş:



H&M oversized kazak. Aaah böyle kocaman kazakları çok çok seviyorum. Sanki battaniyeme sarılıp evden çıkmışım gibi. Bunu yeni aldım ve çok beğenerek kullanıyorum.

Müzik: Damien Rice - My favorite faded fantasy. Hiç abartmıyorum tüm ay sadece bu albümü dinledim. Dinlemeye de devam edeceğim. Tam benim gibi doğuştan üzgün, ağlak sümüklülere göre.

Film:


Nightcrawler, Whiplash ve Birdman'i izledim bu geçen ay içinde ve hemen hepsini beğendim. Nightcrawler çok iyi bir kapitalizm eleştirisi olmuş, oyunculuk da çok iyiydi ki zaten Jake Gyllenhaal Donnie Darko zamanından beri sevdiğim bir oyuncu. Whiplash beni epey etkiledi ama beyciğim sinematografik açıdan vasat buldu. Ben durağan, az diyaloglu, sakin sakin insanı geren filmleri severim, güzeldi bence. Birdman'e gelirsek...ben sanırım sinemayı İnarritu filmleriyle sevdim. Amorres Perros'u ilk izlediğimde yaşadığım tokat yemiş gibi hissi hala hatırlıyorum. Sonraları tekrar tekrar izleyeceğim bir film oldu. Birdman diğer İnarritu filmlerinden çok farklı, alıştığımız arabeskleşmeden insanın içini paramparça eden acıklı bir hikaye çekmemiş bu kez, onun yerine Hollywood ve onun klişelerine bir yeter! demek istemiş. Her ne kadar eski çektiği filmleri daha çok sevsem de ustalık dönemindeki bir yönetmenin istediği tarz film yapabilmesini elbette haklı buluyorum. Görüntü geçişleri, kamera açıları, oyunculuk, müzikler çok lezizdi. 

Dizi adına yeni bir şey izlemedim ama Broadchurch'ün muhteşem ikinci sezon finali dolayısıyla listeye onu eklemekte bir beis görmüyorum.

Bakalım mart neler getirecekler...

You Might Also Like

1 yorum

  1. Broadchurch, izlemeyi epeydir ertelediğim bir dizi. Yazınızla da karşıma çıktığına göre bunu bir işaret olarak görmeliyim.

    YanıtlaSil

Labels