Sevdiğim temizlik malzemeleri - 1

Pazartesi, Şubat 23, 2015

Domestikler toplanın! Yemek tarifiydi, dekArasyondu, temizlikti derken blogu kadınlar klübüne çevirdim iyice ama olsun. Benim de meşguliyetlerim bunlar.



Şimdi ben kedili, oğlan çocuklu ve kocalı bir evde hemen her saniye temizlik yapıyor gibiyim. Hiçbir zaman pasaklı biri olmadım, evlenmeden önce de odamı hep pırıl pırıl tutardım ama kendi evim olunca yıllar içinde bir temizlik düzeni oturttum. Bence temizlik yapmak da yemek yapmak gibi öğrenilen ve zamanla iyileşen bir şey. En azından bende öyle oldu. Hangi deterjan nereye kullanılır, o tabaka halindeki kireçler nasıl çözülür, fırın nasıl pırıl pırıl yapılır, camlar çizgi çizgi olmadan nasıl temizlenir yıllar içinde kan ter içinde yaptıgım temizliklerden sonra öğrendim. E haliyle sürekli aldığım ve memnun oldugum temizlik malzemelerim var. Arada paylaşacağım bunları da benim gibi çilekeş garip analar için.


Mutfak tezgahını ve ocağı günlük silmek ve yüzeysel mutfak temizliği için en çok memnun kaldığım kombinasyon Dubro yağ sökücü sprey ve Hema yıkanabilir temizlik bezi oldu. Bu bezlerden epey çok miktarda aldım, hergün bir tane kullanıp akşam olunca kirli sepetine atıyorum. Eskiden mesela şu klasik sarı mutfak bezlerini uzun uzun kullanırdım ama en çok bakterinin mutfak bezi ve süngerinde biriktiğini öğrenince günlük kullanmaya başladım. Sünger zaten çok kullanmam, elimden gelse tüm evi bulaşık makinesinde yıkarım ama illa elde yıkamam gereken bir şey olursa da bulaşık fırçasıyla yıkıyorum. Fırçayı da arada bir bulaşık makinesinde yıkıyorum. Dubro sprey hem uzun uzun gitmesi hem sabun gibi temiz kokusu yüzünden favorim. Bu kategoride hg yağ çözücü sprey ile cif sarı spreyi de seviyorum. Yine de favorim Dubro.


Yine hemen her gün kullandığım başka ikili: Hema toz bırakmayan temizlik bezi ve Pledge mobilya spreyi. Pledge bir çeşit cila ve deterjan karışımı. Ahşap yüzeylere sıkıp kuru bezle siliyorsunuz. Miss gibi bir koku, ışıl ışıl parlak masalar, uzun süre toz tutmayan yüzeyler! Yıllar yılı mobilyaları normal suyla silip 'niye bu tozlar hemen geri geliyoorhhh' diye sinirlendikten sonra kendisiyle tanışmak güzel oldu. Normalde iki gün sonra yıllardır silinmemiş gibi tozlu tozlu duran masa üstleri bununla silince biraz daha uzun dayanıyor. 

İşte böyle. Bu yazının devamı gelecek, ölsün mikroplar!

You Might Also Like

8 yorum

  1. bulaşık süngeri yerine fırçala bulaşık yıkamak ve onu da bulaşık makinesinde yıkamak çok güzel bi buluş :) en çok tiksindiğim şey bulaşık süngeriydi. sürekli değiştirip çamaşır suyuna bastırıyordum. bu çok mantıklı geldi. uygulamayı düşünüyorum. çok teşekkür ederim bu fikriniz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yaramasına sevindim Dilek:)

      Sil
  2. bir tarafta dogal temizlik malzemesi kullananlar bir tarafta da sizin gibiler. kafa karisiyor ama siz bayagibir tuketimcisiniz inanilmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal temizlik malzemesi olayını ben de denedim bir dönem ama tatmin etmedi beni temizliği. Valla doğru söze ne denir, çok tutumlu sayılmam. Her sene söz veriyorum kendime ama henüz başarılı olamadım:)

      Sil
  3. Evde temizlik malzemesi yapmayi bile denedim ama ihh hic memnun kalmadim. Ben de en nihayetinde minumum kimyasal temizleyici kullanmak icin gecen hafta gozumu karartim ve black&decker buharli supurge aldim. Cok cok memnunum. Banyo, firin, ocak, hali, kanepe, pencere sifir deterjan ve olu mikroplar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanıma giriyorsun, bi araştırayım ben onu:)

      Sil
  4. :) aklinda olsun, ben 10in1 modelini aldim soyle ki; toplamda 10 parcasi var. Hali ve kanepe temizleme vb.icin olanlar da dahil. Bir de bunlarin parfum tabletli modeli var fakat amazonda parfumun fiyati gorunce vazgectim. Uc adet 26euro!!! http://www.amazon.it/Black-Decker-Scopa-vapore-accessori/dp/B00LVXOHAY
    linkte benim aldigim modeli gorebilirsin :)

    YanıtlaSil
  5. Benim icin en cok hali temizligi sorundu. Mesela kimyasal trmizlik urunu ile haliyi silsem halinin yuzeyi temiz gibi olsada aslinda bi ton deterjan var oldugunu bilmek huzurumu kaciriyordu. E Fransa'da da oyle kapidan alip eve teslim yikamaci yok. Bende en sonunda buhar makinali suourge aldim. Cok cok memmunum. Ama buharika filan gibi sadece buhar puskurtmuyor. Puskurttugu buhari supurge devreye girip tekrar emiyor. Evde bebek var. Buhar makinasi olmasa cildirabilirdim :p

    YanıtlaSil

Labels