Haftanın Menüsü - 3

Pazar, Ocak 11, 2015

Merhaba!


İşte bir menü yazısı daha.


Pazartesi: Kuskus salatası ve kızarmış tavuk kalça. Evin beyi bu yemeği aşırı çok beğendi onu da ekleyeyim. Kuskus salatasının içinde kuru üzüm, beyaz beynir, kırmızı biber, salatalık, haşlanmış nohut var. Sos olarak da zeytinyağı, limon suyu, nar ekşisi, kuru dereotu, karabiber, tuz ve azıcık tarçın kullandım.


Salı: Kıymalı ve patatesli karnabahar yemeği. Karnabahar bizim evde hiçbir zaman çok sevilen bir sebze olmadı ama bu hali epey seviliyor. Umud biraz burun kıvırıyor ama olsun.


Çarşamba: Bugün çooook tembel işi yemek yapıyorum. Hazır baharatlı bir paket patatesi pişiriyorum. Yanına bir parça morina balığı kızartıyorum (aynı tavada). Biraz da brokoli ekleyip üstüne hollandaise sos  gezdiriyorum oldu bitti.


Perşembe: Yine çok basit ama hem gözü hem mideyi güzelce doyuran bir tabaktı bence bu. Patatesleri baharatlayıp zeytinyagına bulayıp yarısına kadar çizgi çizgi kesip fırına attım. O pişerken tavuk göğüslerini de baharatladım (köri,zerdeçal,sarımsak,azıcık soya,kimyon ve karabiber) patateslerin yanına yerleştirdim. Ben tavukları hazırlarken patatesler biraz pişmişti. Sonra da küçük bir tavada soğan, sarımsak ve kırmızı biberi zeytinyağında azıcık çevirip sarımsaklı Philedelphia peynirle karıştırıp portobello mantarlarına doldurdum. Üstüne çam fıstığı serpip fırındaki tavuk ve patateslerin arasına yerleştirdim. 20-25 dakika sonra hepsi güzelce pişmişti. Fırında yemek yapmayı çok seviyorum.


Cuma: Spagetti Bolonez. Ha gayret kolesterolden gideceğiz. Ama yani şimdi kış günü makarnasız olmuyor. Biraz da etoborluğuma çare bulsam. Bu devirde böyle aç aslan gibi değil de otçul beslenmek gerekiyor.


Cumartesi: Bezelye ve pilav. Hiç değilse bugün sebze yiyoruz. Bezelye benim ennn sevdiğim yeşil sebzelerden biri ama Umud sadece tanelerini yiyor. Napalım artık.


Pazar: Sebzeli ve kaju fıstıklı noodle. Evde kalma gitme sebzeleri büyük büyük doğrayıp, sarımsak ve taze zencefille aromalandırdığım yağda azıcık çeviriyorum. Üstüne biraz soya, biraz oester sosu...noodle ile karıştırıp üstüne de biraz lime suyu gezdiriyorum oldu bitti. Isteyen de tabağına kaju fıstığı ekliyor. Kolay ve güzel.

Sizin menü nasıldı ya da haftaya nasıl olacak?

You Might Also Like

2 yorum

  1. Hepsi çok güzel ama favorim var ; bezelye vepilav :)

    YanıtlaSil
  2. Noodle ve mantarli tabak denenecek :)

    YanıtlaSil

Labels