Haftanın Menüsü - 4

Pazar, Ocak 18, 2015

Bu seferki haftanın menüsünü yazarken bir değişiklik yapıp kahvaltılarımı paylaşmaya karar verdim. Ben kahvaltı etmeden nerdeyse hiçbir zaman evden çıkmam. Ne kadar erken çıkmam gerekirse gereksin illa ki bir şeyler yerim. Kahvaltıyı atlarsam hemen başım döner, elim ayağım titrer vs.



Pazartesi: Yoğurt-müsli-armut-muz-bal ve latte. Sabahın 6'sında yapabileceğimin en iyisi bu. Hem beni epey tok tutuyor.



Salı: Muzlu-nutellalı tost, çay. Tost deyince akla hemen peynirli sucuklu tostlar gelse de nutellalı ve muzlu tost da benim favori kahvaltılarımdan biri. Yapmak çok basit, fotograftaki gibi nutella sürdüğüm tost ekmeklerine muz dilimliyorum, pişirme kağıdına sarıp tost makinesinde pişiriyorum. Akşamdan hazırlayıp buzdolabına atıp sabah sadece pişirdiğim de oluyor vaktim azsa. Deneyin!


Çarşamba evden geç çıkacağım için törkiş brekfıst. Haşlanmış yumurtalı, peynirli, kızarmış ekmekli. Oyh.


Perşembe: Pirinç krakeri üstüne fıstık ezmesi, muz dilimleri ve tarçın. Yanına da zencefilli çay. Gece kalkıp atıştırdığım için bu sabah için bunlar yetiyor. Normalde bunları atıştırmalık olarak gün içinde yerim. Üçümüz de seviyoruz.


Cuma: Yumurtalı ekmek, kaşar, reçel ve kahve. Yumurtalı ekmek çoooook seviyorum. Aşırı çok. Bazen yumurtaya süt, tarçın ve azıcık şeker ekleyip tatlı yumurtalı ekmek yapıyorum. Bazen bugün olduğu gibi tuz ve karabiberle. 


Cumartesi: Tava tostu. Bence en güzel tostlar tost makinesinde değil de tavada yapılıyor. Tost makinesinde ekmek eziliyor mesela illa. Tavayı en kısık ateşe koyup tostu üstüne koyup arada çevirerek ağır ağır pişiriyorum. Ekmek aynı sobada kızartılmış gibi oluyor. Nar gibi kızarınca da üstüne tereyağı. Mmmm.


Pazar evde kahvaltı ama fotograf çekmeyi unuttum:) temsili eski bir pazar kahvaltısı ekliyorum.

İşte bu haftanın kahvaltıları benim için böyleydi. Siz ne yediniz?


You Might Also Like

3 yorum

  1. Bir cok konuda ilham aliyorum sizden.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ben sütlü yulaf lapasını çok seviyorum az bal ve meyveli, ya da yoğurtlu müsli bazen. Bazen canım beyaz peynirli domatesli tost istiyor. Benim de aynı senin gibi değişken oluyor kahvaltılarım. Afiyet olsun 😘

    YanıtlaSil
  3. Yemek aliskanliklarimiz o kadar cok benziyor ki bazen ben mi yazip gonderiyorum bu postlari diye supheye dusmuyor degilim ;)
    Afiyet olsun, keseye bereket :)

    YanıtlaSil

Labels