Haftanın Menüsü - 1

Pazar, Kasım 09, 2014

Merhaba


Umarım herkes tembel ve güzel bir haftasonu geçirmiştir. Benimki epey yorucu ve sıkıcıydı ne yazık ki. Biraz blogumla ilgilenerek bu sıkıcılığa bir son vereyim dedim:)

Ben kendi adıma her gün yemek yapan biri olarak bazı bazı ilham bulmakta zorlanıyorum. O yüzden belki benim gibiler vardır diye bu postu yapıyorum. Belki ilham olur. Bakalım bizim haftalık akşam yemeği menüsü nasılmış. Ben kendi adıma çok çorbalı-tatlılı-salatalı menüler hazırlamıyorum. Basit ve az tutuyorum, memnunuz şimdilik.


Pazartesi: Peynirli-domatesli makarna. Bence pazartesi için çok bile. Haftasonunun ardından sabahın köründe uyanmışız, hava soğuk, karanlık. Comfy food zamanı.


Salı: Tavuk shoarma ve pilav. Ben shoarmayı hazır baharatlanmış alıyorum pazardaki muhteşem tavukçumdan. İşten gelince pişirip yanına bir pilav yapması kalıyor.


Çarşamba: Hutspot ve kızarmış dana sosis. Hutspot bir Hollanda yemeği. Havuç ve soğanla yapılan patates püresi. Eşit miktarda havuç, patates ve onların yarısı miktarda soğanla yapılıyor. Klasik püreye güzel bir alternatif. Sosisleri kasabımdan alıyorum, ki çok memnunum kasabımdan. Normalde sosisten nefret ederim ama bunlar alıştığımız paket sosisler gibi kesinlikle değil. Bu akşam oldukça dutch style:)


Perşembe: Kuru patlıcan ve biber dolması. Kuru dolmayı ne kadar sevdiğimi anlatmaya kelimeler yetmez sanırım:) biberler de Adana'dan geldi ama bitmek üzereler:(




Cuma: Mercimekli bulgur pilavı, fırında karışık sebze üstüne keçi peyniri. Ben sonbaharda mevsim sebzelerini bazen tavuklu, bazen etli, bazen böyle sade olarak fırınlamayı çok seviyorum. Evdeki minik oğlan patatesleri seviyor, büyük Brüksel lahanasından nefret edip yeşil kabak, balkabagı ve patatesleri yiyor. Ben hepsini bayıla bayıla yiyorum ama favorim balkabagı. Fırında sebze yapınca pişmesine çok az kala üstüne parmesan serpmek ya da bu sefer olduğu gibi piştikten sonra sert keçi peyniri eklemek bence sebzenin sıkıcılığını alıyor. Aslında yanına et yapayım dedim ama bu hafta zaten yedik diye mercimekli pilava döndüm. Artık 20 yaşında değiliz, kolesterolümüzü fırlatmayalım:) ben çok çok çok etçil biriyim ne yazık ki ama azaltmaya çalışıyorum. Hem kendi sağlığım için hem benim gibi pisboğaz insanlara yetsin diye sıkış tıkış kötü şartlarda ve ilaçlarla büyütülen hayvanlara haksızlık olduğunu düşündüğüm için. 


Cumartesi: Çoğu aile gibi bizim de bir balık günümüz var ve bu genelde cumartesi. Balık kızartmak evi aşırı kokuttugu için ben patates, soğan ve domatesle fırınlıyorum çoğu büyük balığı. Kuru dere otu, kuru maydonoz, defne yaprağı, kişniş, sarımsak ve zeytinyağı ile marine ediyorum genelde. Bazen de Asya usulü fish sosu ve soya sosu kullanıyorum. Onları kullanırsam pişince üstüne taze soğan doğruyorum ya da yeşil salata yanına.


Pazar: Ev yapımı lahmacun. Geçen hafta Umud'un dogum gününe yapmıştık bol miktarda annemle. Hamuru ve içinden artanları dondurucuya atmıştım. Bugün çıkarıp pişirdim. Kayınvalidemin lahmacun pişirme aparatı var, ben normal tavada pişiriyorum. Çok da güzel oluyor. Yapması  hiç zor değil. 

İşte böyle, belki ara ara yazarım böyle haftalık.

Şimdiden herkese iyi haftalar.


You Might Also Like

7 yorum

  1. hepsi nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Selamlar!Super gorunuyor hepsi,notlarimi aldim.:) Bu arada annem demissiniz, ben de Hollanda'da yasiyorum ama daha cok yeniyiz. Bizim islemler bile bir dert halloldu simdi annem babam tatile gelsin istiyoruz yanimiza ama vize islerini falan bilmiyoruz yani verirler mi.... veya davetiye gonderip mi annenizi davet ettiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem diye kayınvalidemden bahsediyordum:) eğer çalışıyorsanız ve ailenizin işi ya da evi varsa -yani buraya iltica etmeyecekler, gezip dönecekler kanıtı- kolaylıkla verirler. Deneyin derim, sevgiler.

      Sil
  3. Merhabalar,
    harika bir fikir Tuguna, super gorunuyor yemekler. firinda sebze favorim.

    YanıtlaSil
  4. sizden bir ricam var lütfen blogunuzda yemek tarifleri yazarmısınız? yaptığınız yemekler ilgilimi çok çekiyor ve tariflerini de öğrenmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik, kesenize bereket, hepsi cok guzel gorunuyor, saglik ve afiyetle, sevgilerrrrrr

    YanıtlaSil
  6. Hepsi harika görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil

Labels