Son Okuduğum Kitaplar - 9

Çarşamba, Ekim 22, 2014


Uzuuun zamandır eskisi gibi hızlı kitap okuyamıyorum. Bunun bir sebebi iki senedir çok yogun bir tempoda yaşıyor-çalışıyor olmam, diğer sebebi de internet bağımlılığı. Yine de çantamda ve başucumda kitaplarım her daim hazır. Yavaş da okusam kitap okumayı asla bırakmak istemem. En bireysel ve bencil zevkim okumak.

Son zamanlarda;



Anne Rice - Vittorio; Anne Rice vampirlerle ilgili kitaplar -Alacakaranlık vs gibi zottirik seriler- patlamadan önce de benim gibi vampirlerle ilgili kitap okumayı sevenlerin gözdesiydi, sanırım hep de öyle olacak. Vittorio epey karanlık bir kitaptı. İçinde güneşte parlayan ve son model arabalara binen kırmızı rujlu vampirler yok:) Ara ara fazla mistik olması -meleklerle konuşmak vs- beni biraz baysa da genel olarak güzel bir kitaptı. 



Zülfü Livaneli - Engereğin Gözü: Çok sevdim. İnsanlardaki güce tapınma, her daim güçlünün yanında olma, iktidar ve koltuk hırsıyla en yakınlarına bile düşman kesilme mevzularını tane tane, su gibi akan bir dille ve isim zikretmese de bariz bir şekilde Kösem Sultan-Deli İbrahim dönemini masal gibi aktarmış yazar. Zülfü Livaneli'nin ilk romanlarından biri bu, tam emin değilim ama ilk romanı dahi olabilir -araştırmaya üşendim- neden sonradan düşüşe geçmiş anlamak zor. 




Maeve Binchy - Aşk ve çocuk: Ne zaman blogda adı geçse aynı şeyi yazıyorum ama Maeve Binchy benim içimi rahatlatan, mutlu eden, hayatı sevdiren bir yazar. Küçücük hayatları öyle iyi gözlemlemiş ve aktarabilmiş ki yaşarken; bana yalnız olmadığımı hissettiriyor onun kitaplarını okumak. Okurken çok sıkılmanız da mümkün ama bir kitaptan ne beklediğinize bağlı olarak. Ben sevenlerdenim, bu kitabı da tam olarak saydığım sebeplerle sevdiğim bir kitap oldu. 


Tess Gerritsen - Ruhundaki Zehirle Yüzleş; polisiye kitaplarla aram iyidir ya da iyiydi. Ama uzun süredir okuduktan sonra etkisinde kalacağım bir polisiye bulamadım. Ya sonunu tahmin ediyorum ya vasat buluyorum. Ne yazık ki polisiye ve gerilim kitaplarındaki sorun bu; başta çok heyecanla okuyorsunuz, yeterli sayıda polisiye kitabı okuduktan sonra hepsi benzer geliyor. Bu kitap da 1,5 günde bitirdiğim, kolay okunan bir kitaptı ama yıllar önce yazarın Cerrah ve Çırak kitaplarını okurken hissettiğim heyecanı hissedemedim. Yine de Tess Gerritsen beğendiğim ve takipte kalacağım bir yazar. Kaliteli polisiye tavsiyelerine de açığım bu arada.


Philippa Gregory - Julia: Yazarın Wideacre üçlemesinin ikincisi. Serinin ilki Beatrice çoğu kişi tarafından rahatsız edici ve çirkin bulunsa da ben çok sevmiştim. Kitabı sevmek içindekileri onaylamak değil elbette, çoğu kişinin sevmemesini de anlıyorum işlediği kötü kadın karakter ve ensestten dolayı. Julia Beatrice'den biraz daha az sevdiğim bir kitap oldu ama yine de severek okudum. Serinin üçüncü kitabı Meridon da çıktı. Onu da edinecegim. Philippa Gregory ısrarla takip ettiğim ve sevdiğim bir yazar.



Zülfü Livaneli - Kardeşimin Hikayesi: Beğendim ya da beğenmedim diyemeyeceğim vasat bir kitaptı bence. Kitaptaki çoğu şeyi klişe buldum. Küçük bir kasabaya yerleşmiş sessiz, gizemli adam. Yüzeysel, hiçbir derinliği olmayan ama hevesli gazeteci kız. Höff. Bilemiyorum 18 yaş civarı olsam muhtemelen epey etkilenirdim bu kitaptan ama şu an için ı-ıh. Zülfü Livaneli'nin yıllar içinde vasatlaştığını düşünüyorum nacizane.



Stephen Chbosky - Saksı olmanın faydaları: E ilginç bir çeviri olmuş kabul edeyim. The perks being a wallflower'ı izlediğimde öyle çok ama öyle çok etkilenmiştim ki...tabi kendi hayatım ve düşünce biçimimle örtüşen çok şey olduğu için de olabilir filmde. Sonrasında kitabını da okudum ve bir kez daha bayıldım. Gözlerimi dolduran, ara ara mola verip derin derin nefes almama sebep olan, kahkaha attıran muhteşem bir kitaptı. Hala ara ara aklıma geliyor Charlie. Yıllar sonra bir kez daha okumak istediğim bir kitap oldu. Nefisti.

Ben en son bunları okudum. Şu ara elimde gezen üç farklı kitap var, aslında aynı anda birden fazla kitap okumak adetim değildir ama bu ara öyle oldu. Siz ne okuyorsunuz bu aralar?

You Might Also Like

3 yorum

  1. jojo moyes-ardında bıraktığın kadını okuyorum şu an tavsiye ederim tatlım :)

    YanıtlaSil
  2. Kitapların sunum fotograflarına bayıldım, çiçekler ayrı güzel. Ahmet Ümit'in Sultanı Öldürmek adlı kitabını tavsiye edebilirim eğer okumadıysan. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Debbie Macomber Sevginin Son Dileğini okuyorum. Maeve Binchy sevdiğinize göre Debbie Macomber i de seveceğinizi düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Labels