10 günlük İspanya

Pazar, Eylül 14, 2014

Bu yaz tatile gitme planımız yoktu aslında. Ben zaten tümmmm yaz bildiğin eşşşşek gibi çalıştım. Servisteki hemşirelerden biri doğum iznine diğeri hastalık iznine ayrılınca biz kalanların programı coştukça coştu. Normalde 07.00-15.30 ya da 15.30-23.00 çalışıyorduk ama ben tüm yaz hem gündüz mesaisi yapıp hem gece ekstra 4 saat çalıştım. Ayh. Özetle sonlara doğru bir sinir geldi bana, bu tempodan sonra tatil yapmazsam hayatta dinlenemem dedim. O kurtlanmayla biraz araştırmaya başladım ama son dakika içimize sinen bir yer bulmak da kolay değildi. Neyse uzun uzun araştırıp, kıyaslayıp Barcelona'ya yakın Pineda de Mar adlı gidince çok isabetli bir karar verdiğimizi düşündüğümüz minik kasabaya gittik.

Tertemiz suyu, ucuz ve lezzetli yemekleri, az arabalı daracık ve güzel yolları, sıcacık havası, dünya tatlısı yerlileriyle çok güzel bir on gün geçirdik.

Günlerimiz genelde 8 gibi uyanıp otelde kahvaltı yapıp hoooop denize gitmekle başladı. Öğlen güneş tepeye çıkıp biz de iyice yorulunca kafamıza göre bir restoran seçip karnımızı doyurduk. Zaten İspanya'da aç kalabilmek bana göre imkansız. Binbir çeşit tapas, paella, churros, sonsuz meyve...biz genellikle 5-6 çeşit tapas söyleyip üçümüz yedik. Midyeler, kalamarlar, sardalyeler, kıtır mozarella, güveçte karides ve domatesli ekmek bizim favorilerimizdi.

Deniz ve öğle yemeği sonrası otelimize dönüp 'siesta' yaptık tüm kasaba halkı gibi. Öğleden sonra ciddi ciddi tüm dükkanlar kapalı, sokaklar bomboştu. Akşamüstü herkes gibi dinlenince yeniden sokaklara döküldük, uzuuun uzun yürüyüp şehri keşfettik. Arada mola verip bir şeyler içtik. Acıkınca da yine o günkü modumuza göre akşam yemeği. Yanına da illa ki sangria. İspanya'ya gidip de sangria içmeden dönmedik elbet, saçmalamayın.

Geceleri şehir tam bir 'aileler ve çocuklar için ne ararsan var' mekanına dönüşüyordu. Akşamları Umud'u mutlu etmeye ayırdık. Bir gece yılanlı mılanlı bir gösteriye -ki piton ve boa yılanlarını kucakladım!!-, bir gece flamenko izlemeye, bir gece sambaya, bir gece meydandaki büyük parka gittik, Umud İspanyol çocuklarla çatpat anlaşıp tırmandı, koştu, oynadı.

Günlerimiz böyle miskin ve güzel geçti genellikle. Ben bir de arkadaşlarımdan çok methini duydugum Calella'yı görmek istedim. Pineda de Mar'a 5 km olunca gittik gezdik. Güzel bir şehirdi kesinlikle ama fazla yogun ve kalabalık bulduk. Günübirlik gezmesi güzel olsa da orada tatil yapmayı istemezdim.

Gittiğimiz gün akşam yemeğimizi de Callela'da yedik. Don vito Corleone adında bir restorana rastlayınca çok hoşumuza gitti ve denedik. Deniz ürünlü paellası, bifteği, şarabı güzeldi. Tok ve mutlu şekilde minik kasabamıza döndük.

Tatilimizin bitmesine birkaç gün kala trenle  Barselona'ya da uğradık. Umud Ali NouCamp'ı görmeyi çok istiyordu. Gittik gördük. Biz zaten futbol sever bir aile olduğumuz için gözlerimizden kalpler saçarak baktık kupalara, altın ayakkabılara ve devasa stadyuma.

Son olarak FC Barcelona Store'den Umudcuğuma yeni sezon forması, okul çantası, kalemlik vs. alıp Noucamp'tan ayrılıp Barselona'nın merkezine gittik. O ara Umud epey yorulmuş ve acıkmıştı, normalde tercih etmezdik ama Las Ramblas'ta oturup bir şeyler yedik. Her turistik yer gibi elbette vasattı ama ne yapalım.

Las ramblas'ın meşhur meyvecilerine uğrayıp meyve salatalarımızı alıp Parc Güell'e doğru yola çıktık.

Malum Barselona demek Gaudi demek, Gaudi'nin Parc Güell'ine uğramak ve Gaudi'nin evini görüp, Barselona'ya ennn tepeden bakmak güzeldi ama 35 derecede yanımızda küçük bir çocukla dağın tepesine çıkmak çok da keyifli olmadı:)

O yüzden Parc Güell'de çok fazla kalmayıp taksiye atlayıp Sangra da Familia'ya gittik. Umud'a uzun yıllardır hala bitmeyen bir yapı olduğunu, büyüklüğünü vs. anlatmıştık gitmeden. O uzun sırayı bekleyip içeri girmedik açıkcası. Hemen yanındaki istasyondan metroya atlayıp Barceloneta'ya gittik.

Barceloneta Barselona'nın çok eski bir sahil semti. Las Ramblas'tan aşağı yürüyüp Christof Colomb anıtını geçip devam ederek de rahatça ulaşabilinir. Biz Barceloneta'ya ulaştığımızda dağ depe gezmekten epey yorgun düşmüştük. Sahilde hoşumuza giden bir restoran bulup kıtır tavuklar, domatesli ekmekler, antrikotlar, çupralar ve kocamla paylaştığımız bir şişe beyaz şarapla dinlendik. Yeniden enerji toplayınca biraz amaçsız yürüyüş yaptık, limana doğru gittik. Hava serinlemişti, karnımız toktu, üçümüzdük, mutluyduk...e bir de limanda güzel müzikler çalınca Umud'la epey dans ettik.

Dans etmekten bitap düşmüş ikili olarak biraz dinlenince kurtlandım. Barcelona'nın  ünlü alışveriş mekanı lüks caddesi Paseo de gracia'ya rotayı çevirip beyleri sürükledim. Çok güzel bir caddeydi, hayır sadece chanel-burberry mağazası var diye değil :p O muhtesem mimarı, gece bile yaşayan kalabalık hoşuma gitti. Hızlıca Longchamp'e uğrayıp bir çanta alıp çıktım. Sonra da zaten saat 23 olmuştu, üç yorgun ve mutlu insan olarak otelimize dönüp hemmeen uyuduk.

10 gün böyle su gibi geçti. Her tatil gibi kısaydı ama olsun, iyi geldi, mutlu olduk. 10. gün İspanya'ya adios deyip evimize döndük. Mayacığımı çooooook özlemiştim, iki üç gün onu şımarttım. Sonra da son tempo gerçek hayata geri döndük.

Çok uzun oldu sanırım ama hoşuma gitti yazmak, okuduysanız teşekkürler :)

Herkese sevgiler ve öpücükler.

Çabucak geçen sağlıklı, mutlu, dertsiz bir hafta olsun hepimize.