Peanut Butter Cookies

Pazar, Nisan 13, 2014

Merhaba 

Ben yoğunluktu, gripti, yetiştirmem gereken işlerdi, Umud'un hasta olmasıydı derken ne yazık ki blogumla çok ilgilenemiyorum. Umarım sizin keyfiniz daha yerindedir. Geçenlerde çok sevip sık sık pişirdiğim Chocolate Cookie Chips tarifini paylaşmıştım malum ve deneyenlerden hep güzel yorumlar almak beni çok mutlu etti:) o hala favorim olsa da arada başka bir ünlü Amerikan kurabiyesi olan fıstık ezmeli bu kurabiyeleri de pişiriyorum. Diğerine göre daha zahmetsiz ve bu da çok lezzetli.


Malzemeler fotoğrafta gördükleriniz;

180 gr oda sıcaklığında ve küçük doğranmış tereyağı 
1 su bardağına yakın fıstık ezmesi
2 yumurta
3/4 su bardağı beyaz şeker
3/4 su bardağı kahverengi şeker (ben azıcık daha az ekliyorum, ama orjinal tarifte ikisinden de 1 su bardağı ekleniyor, çüş!) 
Bir paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un


Tereyağı ve fıstık ezmesini krema gibi olana kadar çırpmakla başlıyoruz.


Ardından şekerleri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.


Sonra yumurtalar. Bu tarifte tek tek eklemeye gerek yok, ikisini aynı anda ekleyebilirsiniz.


Son olarak un ve kabartma tozunu ekleyip önce bir spatula yardımıyla yediriyoruz, sonra Allah ne verdiyse elimizle girişip abartmadan yoğuruyoruz.


Sonuç bu şekilde derli toplu bir hamur olmalı. Hamuru jelatine sarıp buzdolabında en az yarım saat, mümkünse 1 saat bekletiyoruz.


Dinlenmiş hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp tepsiye yerleştiriyoruz. Bir çatal yardımıyla üzerine hafif bastırıp hem şekil yapıyoruz, hem de yassıltıyoruz. Bu arada kurabiyeleri biraz aralıklı yerleştirmekte fayda var. 


Çünkü pişince yayılıyorlar! 180 derece önceden ısıtılmış fırında 13 dk kadar pişirdim. Normalde Amerikan tarzı kurabiyeleri 10 dakikadan fazla pişirmem çünkü taş gibi olurlar ama buna 10 dakika yetmiyor nedense. 13 dakika sonrasında hala ortası yumuşak görünüyor olacak. Ama sorun yok, soğuyunca sertleşip normal kurabiye kıvamına geliyor. Coşup çok pişirmeyin.


Pişen kurabiyeleri soğuk tel üzerine alıp soğutuyoruz. Önce birkaç tanesini sütle hüpletip kalanını haftaiçi çantamıza atmak ya da işten gelince bebemizle birlikte atıştırmak için kavonoza dolduruyoruz. En azından çarşambaya kadar bizi idare ediyor. 

Deneyenlere afiyet olsun.

Şimdiden güzel haftalar.




You Might Also Like

3 yorum

  1. ellerine sağlık, fıstık ezmeli kurabiye denenecekler listemde uzun zamandır yapma zamanı geldi galiba :)

    YanıtlaSil
  2. Çok iştah açıcı gözüküyorlar,ahhh 1 ay kendime şekeri unu yasaklamışken hem de :-)

    YanıtlaSil
  3. Fıstık ezemesi sevmediğim halde sırf bunu denemek için aldım ve sonuç muazzam. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil

Labels