Chocolate Cookie Chips

Cumartesi, Şubat 15, 2014

Bir şeyi sevince suyunu çıkarmak gibi bir özelliğim var, özellikle yemek konusunda. Mesela annem eminim hatırlıyordur; üniversitede ilk yılımdı, ikinci öğretim okuduğum için eve geç gelir, geç yatar, geç kalkardım. (Aaah ah) O yıl nerdeyse her akşam eve gelince evde yemek olsun ya da olmasın karnabahar kızartıp yemiştim. Her akşam. Geçen yıl da her pazar revani yapmaya takmıştım. Artık dünyanın etrafını iki kez dönecek kadar revani yediğimize kanaat getirip, bizahmet durdum. Son obsesyonum bu kurabiyeler. Umud da bir şeyi sevince suyunu çıkarmak konusunda benimle yarışır. Ikimiz de bu kurabiyeyi sevince, yaklaşık iki aydır her haftasonu beraber pişiriyoruz. Bugün de instagram'da birkaç kişiden tarif ricası gelince, iyice yeme içme bloguna dönen blogumda yazmak istedim. Girizgah bitti! 


Malzemeler fotoğrafta 

180 gram küçük küçük doğranmış ve iyice yumuşamış tereyağı 
1 su bardağı kahverengi şeker 
Yarım su bardağı beyaz şeker
2 yumurta
Bir tatlı kaşığı tarçın
Yarım su bardağı iri doğranmış ceviz
1 su bardağı damla çikolata 
Kabartma tozu, vanilya
2,5 su bardağı un
2 kaşık kakao

Amerikalılar'ın orjinal tariflerini okuduğumda ilk olarak tam tamına uygulamıştım ama biz o şekilde çooook şekerli bulduk. Orjinal tarifte 3 su bardağına yakın şeker var. Sonra bu insanlar niye obez? Ben şeker miktarını düşürdüm, siz bilirsiniz ama böyle daha güzel bence.


Yapılışı

Tereyağı ve şekeri krema gibi olacak şekilde çırpın. Ardından yumurtaları tek tek ilave ederek çırpmaya devam edin. Çikolata ve cevizi en son ekleyecek şekilde kalan malzemeyi ekleyip hamur yapın. Hamur tam anlamıyla toparlanıp düzgün görünen bir hamur olmayacak merak etmeyin her şey normal. 


Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçaları iki kaşık yardımıyla alıp tepsiye dizin. Normalde bu kurabiyeler daha büyük oluyor ama ben biraz orta halli yapıyorum, yoksa Umud bitiremiyor hepsini. Yaptığınız topların düzgün görünmesine gerek yok çünkü fırında zaten yayılıyorlar. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin. Ne eksik ne fazla. 10 dk sonunda bu tarz kurabiyeler yapmaya alışık değilseniz bunlar pişmedi galiba diye düşünebilirsiniz, çünkü içleri hala yumuşak görünüyor olacak, ama piştiler merak etmeyin. Benim 7-8 yıl önce ilk Amerikan tarzı kurabiye yapışımda olduğu gibi pişirmeye devam ederseniz taşa dönüşüyorlar :) 


10 dakikanın sonunda kurabiyeleri bir spatulayla ızgara telinin üstüne alıp soğutun, soğuyunca sertleşecekler. Bu kurabiyenin olayı dışının kıtır içinin yumuşak ve sakızımsı olması, kıvamları böyleyse tamamdır. 


Üstteki orta boy, alttaki de biraz daha büyük ve yassı orjinal boy. Alttakini pişirmeden önce üzerine azıcık kaşıkla basıp yassılttım. Daha kıtır isterseniz alttaki gibi yapın. Süte batırır yersiniz.

Iki kurabiye için amma konuştum, konuşasım vardıysa demek. 

Denerseniz afiyet olsun.

You Might Also Like

14 yorum

  1. Bu chocolate chip cookie'leri epeydir denemeyi birakmistim, cunku senin dedigin gibi tas gibi sert oluyorlardi. Bu cookie'leri mutlaka yapicam (suyunu cikarmadan ;)). Cok tesekkurler paylasim icin, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cookie'leri denedim. Buyuk sekilli yaptim ve biraz fazla kasik ile basip yassiltmissim, oops :)) yayildida yayildilar bebelerim :) Ama tadlari mukemmel bir daha ki seferi azicik yassilticam. Sonsuz tesekkurler

      Sil
    2. Deneyip beğenmene çok sevindim afiyet şeker olsun :)

      Sil
  2. hem tarif hem komik bir pazar yazısı...
    1 taşla 2 kuş
    :D :D :D

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarınız için teşekkür ederim:) beğenmenize sevindim, ben de eğlenerek yazdım:)

    YanıtlaSil
  4. Ne eğlenceli bir post:)) Bu tarifi mutlaka deneyeceğim. Paylaşım için teşekkürler...
    Dilek

    YanıtlaSil
  5. Çok beğendim o kadar güzel anlatmışın ki yapıcam bu haftasonu

    YanıtlaSil
  6. Tarif defterime yazdim, senin adini da ekledim :)) birazdan başlıyorummm!

    YanıtlaSil
  7. Hadi bakalım:) inşallah beğenirsin.

    YanıtlaSil
  8. sevgili tuguna,
    su anda ilk batch sogusun diye bekliyorum, ikinci tepsi firinda, daha bi ucuncu tepsilik malzeme duruyor. uc tepsiye yayilma sebebi oldukca dandik mikrodalga-firin karisimi bi pisirme aygitimiz olmasindan mutevellit. sirf firinin bu dandikligini bildigimden 10 dk'ya bi 5 dk daha ekledim, ustune 2 dk ayri bi izgara mod yaptim filan, ama nasil desem, parmagimla ustlerini durttugumde cok civiklar afedersin. firindan cikardiktan sonra +10 dk bekleyip ancak oyle ayri bi yere aktardim, hala civiklar :/ soguyunca biraz bi seye benzediler a,a simdi senin fotolara bakinca anliyorum ki benimkilerin rengi resmen cikolata rengi, kakaoyu iki corba kasigi koymustum, acep o tatli kasigi mi? o civik halleriyle bile o kadar karsi konulmalardi ki bi tanesini test etme kisvesi altinda "hmm, hommm, himm" diye diye yedim! ikinci tepsi nasil olacak merak ediyorum, optimum pisirme suresini tutturursam tamamdir sanki :)
    bu harikulade tarif icin tesekkur ederim ben de, niyeyse denemeye cesaretlendirici bi yani var tariflerinin. (ben mutfak konusunda oldukca deneyimsiz biriyim)
    bu google account'umla hangi adla gorunucem bilemedim ama rumuzum melizabeth royaloglu. yillar var bi bloga yorum birakmamistim, bi degisik oldum ay :)
    sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili melizabeth öncelikle teşekkürler yorumun için ve senin yorumlarını bir şekilde tanırım:) uzun uzun ve okurken yüzümde bir sırıtma oluşuyor (iyi anlamda) tarife gelirsek; kakao ben de hemen hemen o kadar koydum çok bir şey değiştirmez tadında merak etme, pişince önce öyle cıvık oluyor sonradan soğuyunca sertleşiyor ama tabi çok da pişmemiş gibi cıvık olmaması lazım. Dışı kızarmış olmalı en azından. Bir de ızgara soğuk di mi? Belki aptalca bir soru oldu ama, yoksa sertleşmesi uzun sürebilir. Umarım sonucu seversin, deneyip hayal kırıklığı olmasın:(

      Sil
  9. ay bi de buraya yorum pirtlayayim da ilerde commentleri okuyanlara tam bilgi aktarimi yapmis olayim.

    -ilk tepsiden cikanlar kendine gelemedi. tabi ben pisme olayini anlamlandirmaya calisirken bi firin bi disari follos ettim yavrileri. icleri degil ustleri sakizimsi kivamda, icleriyse civik kaldi, bilmem kac dakika soguyunca yenilebilir hale geldiler. ne olursa olsun tabi affetmiycez onlari gene yiycez.

    -ikinci tepside dondurma kasigiyla topcuk topcuk koydum, biraz fazla yayildilar (buyukcene) ama cok basarili oldular, hem sekil semal, hem kivam.

    -ucuncu tepside, hah dedim bu sefer boyutlari biraz daha ufak tutarsam tamamdir, bu sirada firin dakikasini ikinci tepsi gibi tutmustum, kontrol etmeyince bi baktim boyutlari ufak oldugundan yanivermisler :\ atmadik ama sanirim yemiycez de, kosede dursunlar. (bozulana kadar tutup atmak kurali gecerlidir bizim evde)

    -dorduncu tepsi, hem boyut, hem kivam, muthis oldu :)

    bu kadar ayrintili yazmamin sebebi olur da benim gibi mutfak ozurlusu biri okur da, azcik faydam dokunur diye.

    sonuc: bu kurabiye cok guzel.

    bu arada senin tavsiyenle kac sey denedim, aldim, sevdim, haberin yok tuguna, sampuanim andrelon, rimelim neydi o--> essence, oje tavsiyelerin kiyida kosede not alinmis durumda, hala esse oje nerde bulucam onui bekliyorum, douglas'da var mi ya? (gozum wicked'da) senden onayli seylere guvenim tam :)

    YanıtlaSil
  10. Melizabeth beğenmene çok sevindim:) afiyet olsun tekrar.

    Ben bazen kendi kendime yazıyorum gibi hissediyordum işine yaradığı için mutlu oldum, güle güle kullan hepsini. Essie Etos ve DA'larda satılıyor, arada 1+1 oluyor ben o dönem almayı pek seviyorum hehe. Wicked çok güzel seversin bence. Sevgiler, öpücükler.

    YanıtlaSil

Labels