Biz sevgililer günü kutlamayı da biliriz!

Cuma, Şubat 14, 2014

Külliyen yalan. 7 yıllık birlikteliğimizde şimdiye kadar hiçbir sevgililer gününde özel bir şey yapmışlığımız da yok. Hatta yılın bu dönemi hep ikimizden biri bazen ikimiz birden grip oldugundan; şubat bize sümük demek, theraflu demek, vicks demek. Bu yıl da geleneği bozmadık, evin  beyi grip ve istirahatta. Bense kaç gündür diş ağrısı çekiyordum ve doğru düzgün bir şey yemediğimden açım! Dün nihayet korka korka da olsa diş hekimine gidince bugün rahatladım ve sabah gözümü açar açmaz hamur mayalamaya karar verdim. Umud uyanana kadar hamuru yapıp dinlenmeye bıraktım. Sonra en pratik ne olur diye düşünüp acılı ekmeğe karar verdim. Tek tek poğaça yapmakla uğraşacak sabrım yoktu sabahın köründe. Neyse bebeyi yedirip okula bırakıp geldim, hamur o sırada iyice kabarmıştı. İçi için iki soğan, bir kalıp beyaz peynir, 3 kaşık biber salçası, bol zeytinyağını robotta bız bızladım. Ceviz de olsa daha güzel olurdu ama evde yoktu. Hamuru açıp tepsiye döşedim, üstüne harcı sürdüm, en üste pul biber ve susam serpip fırına attım. Elimde hala harç ve hamur kalmıştı, benim de kafamda romantik bir ampul yandı(!) kalan hamuru açıp kalp şeklinde kestim. Yine üstüne harç, susam ve pulbiber serpip pişirdim.





Evin hasta beyi sevdi, mutlu oldu. Kırmızıysa kırmızı, kalpse kalp! 

Evde olup böyle zevzekliklerle uğaraşabilmek güzel.

Deliye hergün bayram der yanaklarınızdan öperim. 


You Might Also Like

11 yorum

  1. cok guzel bir yazı olmus :)
    sevgililer gununuz kutlu olsun :))

    YanıtlaSil
  2. Aa işte bunu çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  3. Süper yaratıcı fikir, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sagli, cok guzel olmus ve gecmis olsun, sevgilerrrrrr

    YanıtlaSil
  5. seviyorum seni tuğba!

    yaptıklarını da, yazı dilini de! :)

    YanıtlaSil
  6. Beğenmenize sevindim:) hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim 😍

    YanıtlaSil
  7. Bu tarifi hiç unutmayacağım herhalde, sayesinde ufak çaplı bir şok yaşadım. Fırına koyup bıraktım 20 dakika kadar sonra doğal gaz alarmı çalmaya başladı, daha önce hiç duymamıştım önce bulaşık makinesi sonra fırın sandım :P Acil durum hattını aradım koku alıyor musunuz diye sordular. Şu anda mutfakta koku alamam biberli ekmeğim pişiyor dedim ben de.Alarm soğan kokusuna da çalar dediklerinde rahatladım ama elimin titremesi bir süre geçmedi. :(
    Ama ekmek çok güzel oldu yaw, o korkuya değdi. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Asa ne biçim adrenalin olmuş! Neyse ki sadece biber kokusuna çalmış, kötü bir şey olmasın da. Afiyet şeker olsun:)

    YanıtlaSil

Labels