Ispanaklı Kiş

Cuma, Ocak 17, 2014


Ara ara instagramdan yemek fotoğrafı paylaştığımda yorumlarda tarif isteyen arkadaşlar oluyor. Ben de yorumlarda tarifi kısaca açıklamaya çalışıyorum. Bazen blogda yayınlamam da isteniyor ama açıkcası yemek tarifi verebilecek özgüvene sahip değilim :) Ben genelde göz kararı yaptıgım için özellikle ölçülü verilmesi gereken yemek tariflerini nasıl tarif edebileceğimi bilemiyorum. Ama bu tarif de sorulunca bir denemeye karar verdim. Siz yine de bana çok güvenmeyin :p

Malzemeler:

Hamuru için; 
100 gr çok soğuk tereyağı 
1,5 su bardağı un
1 yumurta 
2-3 kaşık buz gibi soğuk su
Tuz

İçi;
1 kaşık zeytinyağı 
250-300 gr ıspanak
1 soğan
Göz kararı beyaz peynir, ben galiba bir avuç kadar ekledim minik doğrayıp
200 gr sıvı krema
3 yumurta
Tuz, karabiber

Hamuru yapmak için su hariç tüm malzemeleri mutfak robotunda bir kaç kez kısa kısa karıştırıp suyu ekledim. Yine bir kaç kez kısa kısa robotu çalıştırarak malzemelerin hafif de olsa birbirine yapışmasını sağladım. Karışım alıştığımız hamur görüntüsünde değil de daha çok kırıntı gibi oluyor, evet her şey normal, devam. Tüm karışımı bir buzdolabı poşetine doldurup sagdan soldan elimle bastırarak iyice birbirine yapıştırıp buzdolabına attım. O orada bir saat dinlenirken, soğanı ince doğrayıp zeytinyagıyla çevirdim, ıspanakları da ekleyip iyice suyu uçup yumuşayana kadar pişirdim. Sulu bir ıspanak istemiyoruz, yoksa hamuru ıslak ıslak oluyor. Ispanak pişince içine peyniri ekleyip soğumaya bıraktım. O sırada krema ve yumurtaları iyice çırptım, tuzunu karabiberini ekledim. 

Dinlenmiş hamuru yağladığım kiş borcamına elimle bastıra bastıra yaydım. Borcamın kenarlarına da hamuru çıkarıyoruz tabi bu arada. Hamurun üstüne önce ıspanaklı karışımı, sonra da krema ve yumurta karışımını ekledim. 180 derecede yaklaşık 45 dakika kadar pişirdim. Tabi her fırının pişirme süresi farklı oldugundan, bıçakla kontrol etmek en iyisi.

Bu arada ben bazen vaktim azsa ya da çok üşenirsem ya da paşa gönlüm öyle istediyse kiş tariflerini üst üste koyduğum 5 milföy hamurunu azıcık un ve merdaneyle açıp kalıba döşüyorum, öyle de gayet güzel oluyor.

Işte böyle. Ay yani blogda yemek tarifi de verdim ya, bilemiyorum:)

Herkese çok güzel bir haftasonu dilerim.


You Might Also Like

1 yorum

Labels