Son Okuduğum Kitaplar - 7

Pazartesi, Aralık 23, 2013

Eskiden kitap okumayı sevdiğini ama ne yazık ki vakit bulamadığını söyleyen insanlara hiç inanmazdım. Dudağımı büzüp geçer ve insanın istedikten sonra kitap okumaya TABI Kİ vakit ayırabileceğini düşünürdüm. Eylülden bu yana maksimum haftada bir kitap bitiren ben elinde uzun süre bir kitabı süründüren biri haline geldim. Bu duruma üzülüyor muyum? Evet. Yapacak bir şey var mı? Şimdilik hayır. 




Öncelikle Dan Brown - Cehennem. Eskiden Dan Brown kitaplarını çok severdim, uzun zaman sonra okuyunca eski tadı alamadım açıkcası. Ya ben değişmişim ya da Dan Brown. Yine sürükleyiciydi ama bir türlü ben merak edemedim hikayenin nasıl gelişeceğini. Sanki yazar sanat eserleri hakkında bunları bunları biliyorum demek için bu kitabı yazmış gibi bir his olustu bende. Ya da bir turist rehberi kitapçığı okuyor gibi hissettim. Araya da polisiye bir hikaye serpiştirmiş sanki. Yazar elbette çok çok emek vermiş ama dediğim gibi çok kaptıramadım kendimi konuya. Bir süre sonra hikaye Istanbul'a taşınınca hikayede bahsedilen o kilit mekanın neresi olduğunu da elbette anladım:) 

Onun harici Roma'daki sanat eserleri hakkında çok şey öğrendim ve bunları okumak hoşuma gitti. Bir de hikayede geçen bir sanat eserini araştırırken şu siteyi keşfettim. Kitapta gecen tüm sanat eserlerinin fotograflarını yayınlamışlar, bence harika bir iş. Okurken bir taraftan da fotograflara bakmak çok keyifliydi.


Güneyli vampir serisinin son kitabı Aile Ölüsü. Bu seriden her bahsettiğimde kitapları genelde bir buçuk günde bitirdiğimi de söylemişimdir :) benim için yoga, masaj ya da eve çiçek almak gibi mutluluk kaynağı bu kitaplar. Fakaaaaat bu kitabı bir haftada zor bitirdim. Hem benim vaktim azdı hem hem bu kitap diğerlerine göre bir tık zayıftı bence. Yine de tabi ki büyük bir neşeye okudum. Yeni kitap için sabırsızlanıyorum.


Malum krallı, kraliçeli, monarşili, korseli kitaplara özel bir düşkünlüğüm var. Kocamın deyişiyle önceki hayatımda İngiliz asiliymişim ondan :p Bu yazarı tanımıyordum ama Jane Grey'in hikayesi olduğu için aldım. Sadece Jane Grey'den değil, Mary Tudor ve Catherine Parr'dan da bol bol bahsedilen Dokuz Günlük Kraliçe benim oldukça beğendiğim bir kitap oldu. Alison Weir'in diğer kitaplarını da okumaya karar verdim, sağolsun onlar da İngiliz monarşisi kitapları.

Şimdi uzun zamandır hevesle beklediğim Ejderhaların Dansı'nı okumaya başladım, keyfim beyde yok! Siz neler okuyorsunuz bu ara, tavsiyelere açığım.

Sevgiler ve güzel bir yeni hafta dilerim herkese. Ben söylemesi ayıp iki hafta noel tatilinde olduğumdan keyfim beyde yok +1 :)

Öperim





















You Might Also Like

6 yorum

  1. 9 gunluk kraliceyi okumadim ama Alison Weir'i bende cok seviorum. Philippa Gregory'e nazaran tarihe cok daha bagli kalarak yaziyor. Daha cok tarih daha az kurgu ama tabi karakterlerin sohbetlerini hikayeye yedirerek yapiyor bunu. Ayrica tekrar tekrar ayni kelimelerle anlatmiyor hadiseleri. En son Mary Boleyn'in hikayesini okudum cok guzeldi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalinka ben philippayı da pek severim ama bu yazarı da sevdim, diğer kitaplarına da bakacağım.

      Sil
  2. Kitap tavsiyeleri kadarı kitabı okuma şeklini sevdim :) Bir dilim pasta çay/kahve ve sevdiğin bir kitabı evde okumak en güzeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz büyü e keyfini çıkara çıkara okumak gibisi yok di mi:)

      Sil
  3. 9 günlük kraliçeyi okudum ve okurken bildiğin hüngür hüngür ağladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elvan ben de çok hüzünlendim, ben anne boleyn'e pek üzülürüm bi de:(

      Sil

Labels