Cumartesi: Kleve

Pazar, Aralık 29, 2013





Dün sabah uyandıktan sonra değişiklik olsun deyip Almanya'ya gitmeye karar verdik. Çok ilginç bir plan olmasa da biz Almanya-sever bir aile olduğumuzdan her seferinde mutlu mesut gidip geliyoruz. Bu kez daha önce gitmediğimiz Kleve'i seçtik. Kleve hakkında 8. Henry'nin 4. karısı Anne of Cleves'in memleketi olması haricinde hiiiiçbir şey bilmiyordum. Hoş o zavallıyı da deli Henry çirkin diye yedi ayda boşadı ama olsun konumuz bu değil. İnternette biraz araştırınca illa ki gitmemiz gereken bir yer olarak Kleve Historical Gardens'i buldum. Zaten bize park bahçe ver, yeter. Gittik gördük, doğa severler için pek güzel bir parktı. Çocuklarla ya da köpeğinizle yürüyüş yapmak için çok uygun, kocaman, yemyeşil. Biz biraz burada yürüyüş yaptıktan sonra -ki hava epey soğuk olduğu için ne yazık ki uzatamadık- şehir merkezine gittik.



Şehir merkezi daha çok Almanya-Hollanda karışımı gibiydi. Ayılıp bayılmadık ama her Almanya'ya gittiğimizde yaptığımız gibi Bratwurst ve Berliner yiyip bir torba Alman ekmeği alıp mutlu olduk. Bir de her seferinde yeniden farkettiğim üzere Almanca çok çok güzel bir dil. Konuşamasam da Hollandaca'ya olan benzerliğinden dolayı biraz anlayabiliyorum. Hatta bu defa hiç ingilizceye başvurmadan ekmek almayı başarabilmek güzeldi.

Hollanda'nın aşırı kuralcılıgından sonra Almanlara her seferinde bayılıyorum, yaşasın Almanlık! Bir de söylemeden geçemeyeceğim 1,5 saat otopark ücreti sade ve sadece 1 Euro!!! Amsterdam'da o paraya 15 dakika ancak arabanızı bırakabilirsiniz. Yaşasın Almanlık demiş miydim? 

Herkese musmutlu, sağlıklı haftasonları dilerim.













You Might Also Like

3 yorum

  1. Ahh Almanya günlerimi hatırladım :) Gerçekten o berliner ne şahanedir ve ekmek çeşitlerinin harikalığı..

    YanıtlaSil
  2. Danke Tuguna:)

    Grüße aus Deutschland

    Sara

    YanıtlaSil
  3. Bu mevsimde hala ne kadar güzel görünüyor o park öyle! Hollanda da Almanya da görmediğim ülkeler arasında olduğundan muhtemelen ama Almanları Hollandalılardan daha kuralcı sanıyordum yanılmışım demek ki; şaşırdım... Sen gez ki biz de dolaylı yoldan gezelim buraları, Almanya'ya gitsek bile yolumuzun düşmeyeceği şehirlerden belli ki :)

    YanıtlaSil

Labels