3 Hafta

Pazartesi, Ağustos 26, 2013

Bu yaz Turkiye'ye gitmeyi hic dusunmuyordum. Ekim gibi Umud'un sonbahar tatilinde gideriz diyordum. O yuzden de suresi dolmus pasaportum umrumda bile degildi. Tabi ki her zaman oldugu gibi planlar tutmadi. Babam ne yazik ki hastalandi. Tabi ki hemen gidip gormek istedim, alelacele pasaportumu yediledim. Umud'un okulu kapaninca da aldik biletimizi Umud'la birlikte Turkiye'ye gittik. Uzakta olunca insanlar uzucu seyleri genelde sakliyor. En azindan cogu. Annemin tek cocugu ben oldugumdan ve her seyini benimle paylasmaya alistigindan benden ne kadar uzucu olsa da bir sey saklayamaz. Keza babamin hastaligini da babamdan degil, annemden duydum. E zor oluyor duymak elbette, benim bir de aklima hep en kotusu gelir. Cok iyimser ya da umut dolu bir insan degilim. Olmaya cabaliyorum. 




Gittim gordum. Cok sukur korktugum kadar kotu gormedim babami. Kendine biraz daha baksa eminim daha da iyi olur. Tabi onu iyi gormem gece uykusuzluktan bayilana kadar evde dolasip, kalbi iyi atiyor mu nefesi duzenli mi diye gelip gidip kontrol etmeme engel olmadi. Kalp nakli bekleyen babam gibiler icin organ nakli tek umut. Birkac gun once belki duymussunuzdur; Antalya'da 31 yasinda bir bey kaza gecirip vefat etti. Ailesi onun baska bedenlerde yasamaya devam etmesi icin tum organlarini bagisladi. Kalbi icin cagirilan hastalar arasinda babam da vardi. Ben hatta biz ailecek proseduru bilmedigimiz icin "kalp bulundu gelin" diye cagirilinca ameliyata girecek sandik. Megerse isin asli baskaymis. Insanin ne yazik ki istemese de ogrendigi seyler oluyor. Babamla birlikte toplam dort hasta cagirilmis. Iclerinde en cok kime uyum saglarsa kalp ona takilacakmis. Epey hayal kirikligi yasadim elbet ben. Nihayetinde babama yeterince uymadi kalp. Hayirlisi elbet, bunda da vardir bir hayir. Boyle dusunmezsem zaten cok uzuluyorum, en iyi teselli en klise olani. Hayirlisi... Kalp o gece birine uydu mu tam emin degilim, eger oyleyse umarim ameliyat olan kisi sagligina kavusur ve uzun bir omur surer. Darisi babama ve tum hastalara.

 

Neyse bu kadar uzunclu yazi yeter. 3 haftamiz guzel gecti Umud Ali'cigimle. Kuzenleriyle birlikte sinemaya goturdum. Piknige, parka, lunaparka gittik. Eglendi yani oglum, evi ozlese de pek sikilmadi. Bense annemi, babami, kardesimi, anneannemi, dedelerimi, babaannemi, dayilarimi, amcami, kuzenlerimi ve arkadaslarimi gordum. Sagolsun herkes benimle ve Umud'la her zamanki gibi cok ilgilendi. Her gittigimde boyle olmasi, geldigimi duyan herkesin hemen toplanivermesi beni cok mutlu ediyor ve duygulandiriyor. Eksik olmasinlar.



Annecigim hala genc ve guzel.


Bu da plastik terlikli stylish piknikci:)



Bagzi cocuklarla fotograf cektirmek gercekten cok zor!



Dedem, babam, kardesim, oglum ve babannem. Hepsini ayri ayri cok seviyorum. Kardesimle yas farkimiz epey oldugundan elimde buyudu diyebiliriz. Cocuklugunda da zaafim vardi, kiyamazdim, her gittigim yere yanimda goturur onsuz bir sey yiyip icmek istemezdim. Simdi de pek degismedi. Arkada saklanma sebebi, ultra besiktasli olarak ondeki galatasaray formali kucumenle ayni karede olmak istememesi. Haha! Babanneme dikkat ediyorum her zaman boyle sariliyorum. Yolda yururken mesela. Napiyim arkada kaliyor, panik yapiyor, yanlis isikta geciyor!! En iyisi tutup birakmamak:) Umud, hemen alttaki minik kuzenim ve babannem bir gun carsiya ciktik. Ben boyle adrenalin yasamadim arkadaslar. Her biri ayri telden caliyor, hepsini zaptetmek cok zordu! ;) Bu arada babannemle cok guzel sebzeler kuruttuk birlikte. Her gidisimde bir suru kiyafet goturuyordum, babannem de kiziyordu yaninda bir sey goturemeyeceksin cok agir zaten bavullarin diye. Bu sefer epey az kiloyla gittim. Dedim cosabilirsin. O da yaptikca yapti! 


Bu da "Halacim seni coooook seviyorum" diye bagirip opucuk veren kucuk kusum. Aslinda kuzenim kendisi, amcamin kucuk oglu ama beni abla olacak kadar genc gormuyor sanirim:) Hala diye hitap ediyor.


Bu da yaslandim diye uzulse de bence hala masallahi olan dedem, babamin babasi. Onu cok ama cok seviyorum. Dedemin 5 oglu var. Biri askerdeyken vefat etmis ben kucukken. Dedem kiz cocuk cok istemis. Ben ilk torunuyum, kiz oldugum icin o kadar sevinmis ki mujdeyi veren hemsirelere o zaman icin epey buyuk bir bahsis vermis. Annem anlatir:) Sagolsun beni hep simartti, hala simartir. Su an toplam 10 kadar torunu var ama bana gosterdigi ilgi ve sevgiyi digerlerinin toplamina gostermemistir. Bence diger torunlar bana gicik oluyor olabilir:) Hatta gecen bir video izledim. 2,5 yasinda filanim videoda, bir seylere kizip gidiyorum dedem hemen arkamdan kosuyor, ikna ediyor, sariliyor, hic yanimdan ayrilmiyor. Allah uzun omur versin.


Bunlar da anneannem ve dedem. Dedem oldukca disiplinli ve sert biridir. Sevgisini cok gostermez ama hissettirir. Kucukken benim okudugum ilkokulda ogretmedi de tum ogrenciler korkardi dedemden:) Anneanneme de cogu huyum benziyor. Misafir gelecekse ayni bicimde telas yapiyoruz mesela. Oturup recel yapmak, tursu kurmak, komposto tarifleri hakkinda sohbet etmek en sevdigimiz seyler:)

Epey kisiel oldu bu post di mi? Bu kez canim oyle istedi. Donusler genelde buruk oluyor. Boyle birkac hafta hep bahsedesim geliyor orada olanlardan. Sonra yavas yavas hayat gailesi, normale donuyorum.

Herkese saglik ve sevgi dolu haftalar dilerim.

You Might Also Like

6 yorum

  1. Öncelikle geçmiş olsun, en kısa zamanda sağlığına kavuşur umarım baban. Bu arada çok güzel bir aile maşallah, hepsine sağlıklı uzun ömür diliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba;

    Umarım babanız ve babanız gibi organ nakli bekleyen tüm hastalar en kısa zamanda kendilerine uygun organlara kavuşabilirler. Hayatta herkes kendi acısını hissedebiliyor, bu anlamaktan çok daha farklı. Sağlıklı, mutlu, sevdiklerinizle çok güzel yıllarınız olur umarım.

    - Eskiden çok klişe bir dilekti bu -en azından benim için- ama sonradan anladım ne kadar mühim olduğunu.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Resimler cok guzel.

    Benim de ailem Turkiyede. Gidince her zaman keske daha uzun kalabilsem diye uzulurum.

    YanıtlaSil
  4. Ne şeker bir yazı :)

    Umarım baban da sağlığına kavuşur, çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Herkese güzel yorumları ve destegi için teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Labels