Son Okudugum Kitaplar - 6

Cumartesi, Haziran 29, 2013



Taa subatta toplu bir yazi yazmisim okuduklarimla ilgili. O zamandan bu yana elbette birkac kitap okudum. Kisa kisa bahsetmek istiyorum.


Marga Minco - Het Bittere Kruid: Bu kitabi yillar once Hollandaca ilk ogrenmeye basladigimda okumaya yeltenmistim ama henuz kitap okuyabilecek kadar dili bilmedigimden birakmistim. Gecenlerde kitaplikta gorunce okumak istedim. Nazi zulmu altinda, yahudilerin toplatildigi donemlerin Hollandasinda bir ailenin savas yuzunden yasadiklarini anlatan cok guzel bir kitapti. Turkceye cevrilirse ya da cevrildiyse bir bakin derim.



George RR Martin - Kargalarin Ziyafeti 1-2: Ne diyebilirim ki en sevdigim, en hevesle bekledigim, okurken etrafimi unuttugum seri hakkinda? Kargalarin Ziyafeti hakkinda her yerde sikici, duragan vs gibi yorumlar okumustum. Kitaba bu yuzden hevessiz basladim ama ben cook keyif alarak okudum. Ucuncu kitabin hareketliliginden sonra bu kitap insanlara bir nebze duragan gelmis olabilir bunu anliyorum, cok sevilen karakterlerden Jon Snow ve Tyrion'un bolumlerinin besinci kitaba sarkmis olmasi da tuz biber ama bence hem King's Landing'de olanlari detayli anlamak hem Cersei gibi karakterlerin ic dunyasini ogrenmek adina muhtesemdi. Bayila bayila okudum. 5 temmuzda da serinin 5. kitabi Ejderhalarin Dansi cikiyor biliyorsunuz. Ben Turkiye'den alana kadar okuyup spiler vermeyin rica ediciim:)


Charlaine Harris - Peri Ölüsü: Blogda simdiye dek milyon kez Guneyli Vampir Serisi dedim herhalde. Bu da son cikan kitabiydi. Yine 1.5 gunde okudum, yine tadi damagimda kaldi. Bu seri tamamlaninca bastan sona kesintisiz okumayi hayal ediyorum. True Blood izlemek bana eskisi kadar keyif vermese de kitap serisi bana terapi gibi geliyor.


Sabahattin Ali - Icimizde Seytan: Sabahattin Ali severim, sevmemek ne mumkun. Icimizdeki seytan'i okurken yine yazarin turkceyi kullanma becerisine hayran oldum. Insan psikolojisini ve toplumsal degerleri oyle guzel cumlelerle oyle guzel bir uslupla hikayeye yedirmis ki her cumleden gercekcilik akiyor. Herkese tavsiye ederim.


David Nicholls - Bir Soru Bir Ask: David Nicholls'un Bir Gun'unu cok sevince bunu da okumak istedim. Bir Gun universiteyi yeni bitirmis -hatta universitenin son gunu basliyordu kitap- iki gencin yillar suren hikayesiyken; bu kitap universiteye yeni baslamis kucuk bir kasabadan gelen bir gencin ilk universitye yilini anlatiyor. Ama nasil anlatiyor! Cok gercekci -hatta utanc verici derecede gercekci, ben kendi universite anilarimi hatirladim surekli okurken- cok esprili, cok zekice yazilmis bir kitap. David Nicholl inanilmaz guzel diyaloglar yaziyor, cok ince espriler yapiyor ki okurken sik sik yuzumde salak bir siritma vardi. Ben cok sevdim ozetle. Bir Gun hala favorim ama yazarin ilk kitabi bu, Bir Gun bu hikayenin gelismis hali gibi ve yazarin acemiligini attigi okurken cok hissediliyor. Ben her ikisini de iyi ki okumusum. Cok iyi bir yazar, yeni kitaplari icin takipteyim.


Demet Altinyeleklioglu - Kara Kralice Kosem: Hurrem iyiydi, Mihrimah okunuyordu, Pargali ve Hatice farkliydi ama sonrasi i-ih. Yazar hep ayni hikayeyi anlatmaya basladi. Iddia ediyorum yazarin elinde bir taslak var sadece isimleri degistiriyor. Safiye ve Kosem'in ya da Nurbanu'nun birbirinden hicbir farki yok. Sanki surekli ayni kadinin hikayesini okuyorum. Diyaloglar ayni, olay orgusu ayni, karakterlerin kisiligi ayni. Kucuk bir kiz kacirilir, guzelligi ve sansi sayesinde saraya gelir. Cok hircindir mutlaka ama zekasiyla -guya ki hicbirinde zeka piriltisi goremedim ben- padisahin gozdesi olur. Gelinle ugras, pasalarla ugras, valideyle ugras yaslanir gider. Cok sukur yazar bitirdi bu seriyi Kosem'le birlikte. Bir de bu kitaplarda hicbir gerceklik kaygisi yok, vikipedia'dan acin okuyun bir kadin sultanin hayatini, arasini kafaniza gore entrika ve hikayelerle doldurun. Hayir bizim ecdadimiz boyle degildi filan kafasinda degilim korkmayin, sadece bir parca kaynak iyi olurdu.


Philippa Gregory - Nehirlerin Kadini: Iste tarihi roman nasil yazilir sorusunun cevabi. Phlippa Gregory kitaplarini turkceye Demet Altinyeleklioglu ceviriyor, biraz ilham almaliydi bence. Neyse.. Bu yazara bayiliyorum. Hicbir kitabinda hayal kirikligina ugramadim. Tarihte yer etmis kadinlarin hikayelerini daha iyi anlatan bir yazar yok bence. Her kitabi bambaska, okurken gercekten o karakteri hissediyorum, kendini asla tekrar etmiyor. En guzel yani da yazar kurguyla gercegi cok iyi dengeliyor. Ve genellikle kitaplarin sonunda su kismini kendim yorumladim, bu sekilde olabilecegini dusundugum icin boyle ayzdim gibi aciklamalarla okuru aydinlatiyor. Ben cok severek okuyorum hep yazsin, ben hep okuyayim.


Benim okuduklarim bu aralar bu kadar. Siz neler okudunuz? Tavsiyeleriniz varsa duymak hosuma gider.

Ayrica her fotografta yiyecek bir seyler koymusum, kitap okurken atistirmak hosuma gidiyor evet:) Bir de battaniyeler fark ettiyseniz her fotografta yine, evet burasi hala soguk maalesef!

Sevgiler ve herkese simdiden iyi pazarlar.

Follow my blog with Bloglovin

You Might Also Like

0 yorum

Labels