Hayvanat Bahcesi

Cuma, Mayıs 10, 2013




Iki haftadir Umud'un okulu bahar tatilinde, evde cani sikilmasin diye biz de tatilini dolduracak sekilde programlar yapmaya calistik. Nereye gitmek ne yapmak istedigini sordugumuzda soylediklerinden biri hayvanat bahcesine gitmekti. Aslinda hayvanat bahceleriyle ilgili dusuncelerim pek olumlu degil. Bakalim hayvanlar istiyor mu evlerinden ayrilip hapishanede yasamayi. Bu dusuncelerle, hafiften bir vicdan azabi hissiyle kalkip gittik.


Gittigimiz hayvanat bahcesi Hollanda'nin en eski hayvanat bahcesi, bu yil acilisinin 100. yiliymis. Oldukca buyuk bir yer, kasaba gibi neredeyse. Tum hayvanlarin dogal yasam kosullarina uygun alanlari var. Hepsine yeterince yer ayrilmis, kucucuk alanlarda birakilmamisti. Bunlari gormek hosuma gitti acikcasi, madem hayvanat bahcesi diye bir sey var en azindan hayvanlar icin konforlu olsun.



Sadece hayvanlarin gorulebilecegi bir yer degil burasi. Ayni zamanda farkli iklim kosullarina gore bolumler insa edilmis. Acikhavada gezebilecegimiz yerleri bitirdikten sonra baska bir yere girdik, hemen yukaridaki fotograflarda gorebileceginiz gibi bu bolumu tropik bir ada seklinde agaclandirmislar ve sicakligiyla nem oranini da o sekilde ayarlamislar. Lost adasindaydik sanki:)



Bu alanda cok guzel selaleler, yapay goller, coookca nem vardi. Hollanda sogunundan bikmisken burada yasamak isterdim:)




Umud heyecanla hayvanlari inceledi, sabredemeden birinden digerine kosturdu.












Su arkadaki evde yasamaya gonulluyum bu iklim sartlarinda.




Zurafalarin hemen yukarisinda hayvanat bahcesinin kucuk cafesi vardi. Organik yiyecekler ve caylar satiliyor olmasi ayrica hosumuza gitti. Biz 6 saatlik gezimiz sonrasi orada soluklanirken Umudcuk da zurafalarla sohbet etti.


Iste ideal yasam tarzi. Gunesin altinda yan gel Osman modu. Favorim.




Biz epey sevdik burayi, oglumuz da mutlu oldu. Cok yorucu olmasina ragmen guzel bir gundu.

Herkese sevgiler.

You Might Also Like

7 yorum

  1. fotoğraflar güzel, sizler de öyle :)

    YanıtlaSil
  2. sevgili tuguna
    birkaç zamandır blogunuzu takip ediyorum. çok güzel şeyler paylaşıyorsunuz. bu yaz üç günlüğüne iki aile amsterdama geleceğiz. benim de beş yaşında bir oğlum var. diğer aileninde 3 ve 8 yaşında iki kızı var. bu gezimiz çocuk odaklı olacak. sizce hollanda da bu yaş grubu çocuklarla neler yapabiliriz nerelere gitmemizi önerirsiniz ve biz merkezde kalmak istiyoruz. hangi semti önerirsiniz ev tutmak için çok teşekkürler türkiyeden kucak dolusu sevgiler nurdan
    nurdansevm@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. sevgili tuguna
    birkaç zamandır blogunuzu takip ediyorum. çok güzel şeyler paylaşıyorsunuz. bu yaz üç günlüğüne iki aile amsterdama geleceğiz. benim de beş yaşında bir oğlum var. diğer aileninde 3 ve 8 yaşında iki kızı var. bu gezimiz çocuk odaklı olacak. sizce hollanda da bu yaş grubu çocuklarla neler yapabiliriz nelereler gitmemizi önerirsiniz ve biz merkezde kalmak istiyoruz. hangi semti önerirsiniz ev tutumak için çok teşekkürler türkiyeden kucak dolusu sevgiler nurdan
    nurdansevm@gmail.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba! Ben de genel olarak sevmiyorum hayvanat bahçelerini. İnsanların hayvanlara büyük haksızlığı olarak görüyorum. Fakat aralarında doğal yaşam şartlarını az çok da olsa sağlayabilenleri de var. Sizin gittiğiniz de bunlardan biriymiş. Selamlar.

    YanıtlaSil
  5. başarılı


    www.sadecemoda18.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. nesli tesekkurler:)

    nurdan merhaba

    amsterdam'da yasamiyorum hani tavsiyeler verebilecek kadar hakim degilim ama ben olsam merkezde degil de biraz daha uzakta kalirdim cocuklari dusununce. epey gurultulu cunku. onun disinda ne yazik ki bir onerim yok kalmakla ilgili:( Vondelpark'a gidin derim cocuklarla,piknik yapin:) tam amsterdam'da degil ama mutlaka efteling'e gidin. muhtesem bir yer hem cocuklara hem buyuklere. efteling.com/park sitesinden inceleyebilirsin. onun harici pekcok muze var cocuklarin da ilgisini cekebilir. biz dinozor muzesine gitmistik gecen ay, blogda paylasmistim orasi olabilir. bu saydiklarim amsterdam'da degil ama yakin, kendinizi sadece amsterdam diye ksiitlamayin derim. trenle en uzun mesafe bir saat zaten. botla kanal gezileri cocuklarin hosuna gidebilir. atraksiyon parklari var bizim gitmekten hoslandigimiz http://slagharen.com/ orayi da cok tavsiye ederim. simdilik aklima bunlar geldi, yine hatirlarsam yazarim.

    simdiden iyi eglenceler dilerim.

    baykusun notlari ben de senin gibi dusunuyorum, neyse ki burayi vicdan azabi cekmeden gezebildim.

    YanıtlaSil
  7. tuguna
    çok teşekkürler önerilerin için aklıma takılan olursa sana yazarım sevgiler nurdan

    YanıtlaSil

Labels