Bugunlerde Kullandigim Vucut Bakim Urunleri - 2

Cuma, Nisan 26, 2013


Bundan taa 1.5 yil once yazmisim guncel vucut bakim urunleri yazimi. Tabi o zamandan bu yana degisiklikler oldu epey, ben de yeni bir yazi yazmak istedim. Bunlar benim son gunlerde kullandigim vucut bakim urunleri. Ben tek bir urun kullanmayi sevmiyorum, ayni kokudan bikiyorum bir sure sonra. O yuzden boyle begendiklerimi alip donusumlu kullanmayi tercih ediyorum. Tabi bu sekilde de son kullanma tarihi gecmeden bitirme derdi var ama neyse...Benim elim epey bol acikcasi, o yuzden tanidigim cogu kisiden cabuk bitiriyorum her aldigim seyi. Bir de sik sik dus alan biriyim, o yuzden sorun olmuyor. Baslayalim bakalim..


Rituals Hollanda'da epey populer bir marka. Daha once de bahsetmistim sanirim, The Body Shop ve BBW ile benzer urunleri var. Oldukca kaliteli, fiyatlari The Body Shop'un bir tik ustunde. Ben cok seviyorum acikcasi. Fotograftakiler Zensation serisinden pirinc sutlu ve kiraz cicekli oldugu yaziyor ustunde. Kokusu ciceksi ve coook guzel, hatta keske parfumu ciksa, o kadar bayiliyorum bu kokuya. Bastaki deodorant sisesine benzeyen sisedeki sey dus kopugu, markanin en cok satan urunuymus. Tras jeli mantigiyla paketlenmis, jel gibi cikiyor sonradan kopuruyor. Ortadaki vucut peelingi; aslinda benim vucut peelinglerine cok inancim yok, pek aram da yok onlarla ama arada da olsa kullaniyorum. Ben peeling yerine kese tercih edenlerdenim. Bu peeling kopurmuyor, hafif yagli bir yapisi var. Guzel bir puruzsuzluk veriyor, kullanisli. Sondaki de vucut kremi; body butter'lar  kadar sert yapida degil oldukca yumusak ama asla bir losyon kivaminda da degil. Cok guzel nemlendiriyor, kokusu dedigim gibi muhtesem. Ozetle bunlari cok severek kullaniyorum.


Therme yanlis bilmiyorsam Fransa ya da Hollanda markasi, parabensiz urunleri var. Drugstorelarda satiliyor ama fiyatlari bir Dove , Nivea gibi uygun degil. Onlarla TBS arasi gibiydi diye hatirliyorum su an. Bu serinin kremini tesaduf koklamis ve vurulmustum. Hindistan cevizi agirlikli -ki hindistan cevizli ne bulsam begeniyorum- hafif ciceksi, cok tropik, yazi hatirlatan nefis bir koku. Dus jeli guzel, iyi kopuruyor. Dus peelingi de dus jeli ve peeling karisimi gibi bir urun. Hem kopuruyor hem icinde granuller oldugu icin arindiriyor, kullanisli. Yalniz kremi biraz benim zevkime gore az nemlendiriyor, etkisi az suruyor diyelim. Onun disinda harika. Severek kullaniyorum.


Gellim Lush'tan kullandiklarima. Lush benim kesinlikle favori markalarimdan, hem cilt bakim urunleri, hem sabunlari, hepsine bayiliyorum. Bugunlerde elimde olanlar ise yukarda gordukleriniz. Dus jellerini cok cok sevmeme ragmen 100 ml'lik kucuk sisedekilerden aliyorum cunku malum Lush'in urunlerinde koruyucu olmadigindan cabuk bozulabiliyor. Elimde de fazlaca urun oldugundan bunlar yeterli geliyor. The Olive Branch'in icinde gercek zeytinyagi var tepesindeki beyazlik o yag tabakasi, kullanmadan once calkalamak gerekiyor. Bilmem soylememe gerek var mi, bu yuzden hic kurutmuyor. Kokusu cok degisik, cok rahatlatici ve dogal. Tekrar tekrar alacagim. Happy Hippy dus jelinden onceden de bahsetmistim. Kokusu limonata gibi, bu kadar keskin kokulari cok sevmesem de cok arindirici oldugundan yaz yaklasinca aliyorum. Cunku vucuda surulen gunes kremini cok cok cok guzel temizliyor. Son olarak Flying Fox... Yasemin ve bal kokusu, afrodizyak etkisi oldugunu ve regl donemi sinirleri yatistirdigini soyluyor Lush. Gercekten sakinlestirici ayni zamanda da cok cekici bir kokusu var. Keske kokusunu pekistirecek vucut kremi de olsa. Yeniden kesinlikle alirim.


Lush Bohemian Sabun; bugunlerde elimde kalan tek Lush sabun. Bir sabun siparisi vermeli galiba. Limonata kokulu, sikilastirici ve arindirici etkisi olan bu sabunu sevdim ben. Favorilerim arasina giremedi ama olsun. Ben banyoda degil mutfakta el sabunu olarak kullaniyorum. Benim kuru cildim icin biraz fazla kurutucu. Yagli ciltliler dusta da memnun kalacaktir. Diger Lush sabun yazilari icin oraya suraya ve buraya bakabilirsiniz.


Lush Buffy Body Butter; iste yeni favorim! Bittikce aliyorum, almaya da devam edecegim. Adi body butter ama bildigimiz body butter'lar gibi kesinlikle degil. Dusta vucudunuzu yikayip duruladiktan sonra suyun altindan hafifce uzaklasip bu kalibi vucudunuzda gezdiriyorsunuz, sonra da elinizle masaj yapip hafifce duruluyorsunuz. Icinde pirinc ve badem cekirdegi parcalari var ve bu ikisi cok yogun bir sekilde peeling etkisi veriyor. Shea, kakao ve limon yaglari ise cok derinden nemlendiriyor. Banyo sonrasi kremlenmeye usenenler icin ideal. Etkisi de cok uzun suruyor, ertesi gun bile hala yogun bir nemlendiriciyle kremlenmis gibi yumusacik hissediyorsunuz. Ozetle herkese ama herkese tavsiye ederim.


Yine Lush'tan devam edelim. Yillardir bittikce aldigim ve bence en etkili tirnak kremi olan Lemony Flutter. Gece surunce sabaha manikur yapilmis gibi tirnaklarla uyanmayi saglayan, manikure ihtiyac duyma surenizi uzatan bu kremi cok seviyorum. Bazen yogun bir el maskesi gibi elime de surup uyudugum oluyor. Sadece tirnaklar degil, topuklar ve dirsekler icin de muhtesem.


The Body Shop'tan da genelde elimde bir seyler bulunur, bu sefer bunlar var.


TBS Shea Dus Kremi ve Body Butter; uzun zaman sevmeyecegimi dusunup magazada kokusuna bile bakmamistim. Sonunda tesadufen bir alisverisimde mini boy body butter hediye etmislerdi de bayilmistim. Sonra gidip tam boylarini aldim. Cok rahatlatici, dinlendirici buluyorum bu serinin kokusunu. Dus kremi cildi hic kurutmuyor, body butter ise muhtesem nemlendiriyor. Moringayla birlikte favorim oldu bu seri.

  
TBS Neroli Jasmin Dus jeli, Vucut kremi ve Vucut spreyi; bu ucunu yanilmiyorsam kokusunu bilmeden internetten almistim. Baska bir sey siparis veriyordum, bunlar da indirimdeydi denemek istemistim. Yasemin kokusuna bayilirim, bu seri cooook yogun bir yasemin kokusuna sahip. Biraz agir acikcasi benim zevkim icin. Ben biraz daha Flying Fox tarzi yasemin kokularini seviyorum. Bu kis mevsimine uygun bir seri bence. Vucut spreyiyle birlikte kullaninca tum gun yasemin kokusu kaliyor ustunuzde.


TBS Peppermint Foot Scrub ve Foot Rescue Cream; yaz kis ayak peelingi ve kremi kullaniyorum mutlaka. Yazin zaten pedikurle birlikle olmazsa olmaz gibi bir sey benim icin. Kisin pedikur cok sik yapmiyorum ama haftalik ayak peelingi, her dustan sonra da ayak kremi uyguluyorum. Bu ikisi gercekten basarili. Peeling ponzaya ya da o tarz uygulamalara ihtiyac birakmiyor duzenli kullaninca, yumusacik ve puruzsuz yapiyor ayaklari. Ardindan kremi bolca uygulayip corap giyiyorum ben, sonuctan cok da memnunum. Mis gibi de ferah nane kokuyor, tavsiye ederim. Yeni urunler denemeyi cok sevsem de yeniden ilerde alirim kesinlikle bu ikisini.


TBS Coconut Beautifying Oil ve Vineyard Peach dus jeli;  cok amacli beautifying yaglar ciktiginda denemek icin almistim ilkini. Hem saca hem yuze hem vucuda kullanilabilen bir urun. Yaani...bilmiyorum. Sacima, yuzume ve vucuduma kullandigim ayri ayri urunler zaten varken bunu kullanmak pek aklima gelmiyor. Sacimin uclarina surup denemistim, kuru goruntuyu yaglandiriyor o, baska bir sey yok. Gece kremi yerine birkac gece kullandim, yagli his birakmadan nemlendirdi, fena degildi. Vucut icin de masaj yagi olarak denedim, eh iste, hemen emilmesi guzel. Pek benlik bir urun degil, zaten hicbir zaman cok amacli urunlerle aram iyi olmamistir. Vineyard Peach ise limited edition bir seriydi. Bloggerlara bedava gitmedi diye mi nedir, pek patlamadi. Bence cok hos bir kokusu var. Gercek, taze bir seftali gibi. Elimdeki diger urunleri dusunerek sadece dus jelini almistim, o da gordugunuz gibi bitmek uzere.


Gelelim Nivea'ya. Nivea market markalari arasinda Dove ile birlikte urunlerini en sevdigim marka. Bunlar da bu ara kullandiklarim. Bastaki Happy Time portakalli dus jeli Hollanda'da gecen yil en iyi dus jeli odulunu almisti pahali markalari sollayip ki gercekten nefis. Vucut kremi benim zevkime gore biraz ince yapili, ben daha yogun kremleri seviyorum. Ortadaki mor renkli olan dus jeli yabanmersini kokuyor, rahatlitici ve guzel. Lacivert sisede olan birkac ay once cikan dusta kullanilan nemlendirici. Sac kremi mantiginda, yikandiktan sonra vucudunuza surup duruluyorsunuz. Yogun nemlendirmiyor ama o dus jelinin verdigi kurulugu kiriyor. Aceleniz varsa super. Dus yagi da kisin cildim kurudugunda severek kullandigim bir urundu. Yazin da sipsak dus alip ustune nemlendirici surmek istemediginiz zamanlar icin ideal, kurutmuyor. Sondaki dus peelingi ise kopuren dus jeli - peeling karisimi bir urun, seviyorum. En ondeki ise malum klasik Nivea krem. Bittikce aliyorum, lavaboda hep bu duruyor ellerimi yikadiktan sonra kullanmayi seviyorum. Hepsini ya da baska kokuya sahip olanlari yeniden ve tekrar tekrar alirim.


Bastaki Palmolive Thermal Massage dus jeli benim kendim secerek aldigim, kullandigim ilk dus jeli olabilir. Lisedeydim sanirim. Icinde minik granulleri var, ufaktan bir spa etkisi veriyor. Temiz ve guzel bir kokusu var, harika kopuruyor. Gecenlerde markette gorunce nostalji oldu aldim. Diger ikisini ise kokularini sevip sepete attim. Ortadaki vanilya, kirmizi olan ise indian mulberry kokusuna sahip. Ikisi de cok sicak ve guzel kokuyor, guzel kopuruyor ve ucuz. Sevdim.


Cantamda mutlaka bir tup el kremi bulunur. TBS kenevirli ve Loccitane el kremlerini sevsem de bir favorim yok, ne bulursam onu aliyorum. Bu kez Blond Amsterdam marka bu kremi kullaniyorum. Hafif ve yapis yapis hissettirmiyor, kokusu biraz garip sanki limonlu vicks gibi. Fena degil ama yeniden almam, 10 euroya daha iyileri var. Digeri ise Turkiye'deki Arko ayarinda bir marka. Bu da alt kattaki lavaboda duruyor, fena degil.


Son olarak yaz yaklasirken ihmal edilmemesi gerek selulit yagi. Weleda'nin bu urununu Victoria Beckham kullanip onermisti bir roportajinda, ben de aldim denedim. Uc haftadir duzenli kullaniyorum, gorunumde kesinlikle duzelme var! Boyle urunler cok etki etmez denir ama bu farkli. Gunde iki kez kullanilmasi oneriliyor ama benim cok kotu gorunen selulitlerim olmadigi icin bir kez kullaniyorum. Surdukten sonra yanindaki aletle masaj yapiyorum. Ne kadar masaj o kadar etki bence. Eger selulit icin bir urun ariyorsaniz, aramayin bunu alin derim. Cok basarili.

Benim son zamanlarda kullandiklarim bu kadar. Usenmeyip okuduysaniz tesekkurler. 

Sevgiler.

You Might Also Like

4 yorum

  1. Lush tırnak kremini kesinlikle deniycem, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Yazıyı okurken bir yandan da kremlendim :)) Cildim yağlı olduğu için ellerim ayaklarım da pek kurumuyor ama eldiven takmayı ihmal edip bulaşık deterjanı vb temas etmemeye dikkat etmem gerekiyor yoksa cildim inanılmaz kuruyup geriliyor. Lush Lemony Flutter instagramda bahsettiğinden beri aklımda, elimdeki ürünleri biraz azaltıp deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  3. valla hepsini okudum.;))
    weledanin yabangullu cilt yagini ve kremini kullanmani isterim bi dene supeeer

    YanıtlaSil
  4. sihirli gunluk dene mutlaka cok guzel kesinlikle.

    asli :) yazinin anlam ve onemine uygun olmus kremlenmek. dene onu sevecegini dusunuyorum.

    style m tavsiye icin tesekkurler mutlaka bakacagim, zaten cok begenedim bu markayi.

    YanıtlaSil

Labels