Izledigim Yeni Diziler - 5

Pazartesi, Mart 04, 2013

Gectigimiz gunlerde bana uzun suredir tavsiye edilen dizilere goz attim. Zaten cogu izlemek istedigim dizilerdi, boyle itekleme iyi oldu, baslama tarihim hizlandi.


Ilk siraya en sevdiklerimden birini koydum; Homeland. Favori dizilerim arasinda hizla girdi, iki sezonu gozumu kirpmadan, baska hicbir seyle ilgilenemeden izledim. Her bolumu bir sinema filmi tadindaydi. Senaryo, oyunculuklar ozellikle Claire Danes'in oyunculugu beni coook etkiledi. Soyleyecek tek bir olumsuz yorumum yok, muhtesemdi kesinlikle! Herkese cok tavsiye ederim. Bu kadar ovdun biraz da konudan bahset diyen olursa; Irak - Amerika savasinda Amerikan askerlerinden biri olan Nick Brody Irak'ta esir duser ve ailesi de dahil sekiz yil boyunca herkes onun hayatini kaybettigini dusunur. Sekiz yilin sonunda bir sekilde yasiyor oldugu ortaya cikar ve ulkesine, ailesine geri doner. Bu olaydan bir yil kadar once isine asik, basarili bir CIA ajani olan ve kendisine siddetli bir hayranlik besledigim Carrie bir askerin taraf degistirip Irak tarafina gectigi istihbaratini alir. Bu asker Brody midir? Sonrasi olaylar olaylar... Bu turu sevmeyenlerin bile cook begenecegine eminim. Aldigi tonla Emmy odulunu sonuna kadar hak eden Homeland'in ucuncu sezonu eylulde basliyor ve ben sabirsizlikla bekliyorum.


Yine bir anda en sevdigim diziler arasina giren bir diger dizi ise Downton Abbey. Yine her bolumu sinema filmi kalitesinde, muhtesem bir yapim bence. Dizi 1911 Ingiltere'sinde basliyor ve yavas yavas birinci dunya savasi zamanina kadar ilerliyor. Donemin siyaseti, dunyadaki yeni baslayan teknolojik gelismeler, kadinlara yeni yeni verilmeye baslanan haklar vs dekorunun onunde bir malikanede geciyor. Lord Grantham'in uc kiz cocugunun hicbiri kanunlara gore mirasini alamamaktadir ve veliahti en yakin akrabasi olan, ayni zamanda kizinin nisanlisi olan yegenidir. Fakat bu veliaht Titanik kazasinda hayatini kaybedince hem kizi koca adayini hem Lord veliahtini kaybetmis olur. Dizi burdan yola cikarak Lord Grantham'in kizi icin ve mirasi icin en uygun adayi aramasi ekseninde basliyor ve cok ilgi cekici bir sekilde ilerliyor. Yalnizca evin sahipleri degil, malikanede calisan hizmetcilerin hayati da dizinin konusu. Donemin kostumleri, Ingiliz aksani, muhtesem bir malikane tek basina bile diziyi izletmeye yetiyor benim icin. Downton Abbey de her guzel dizi gibi sezon aralarinda dokuz ay kadar ara veriyor, yeni sezon eylulde.


Bu arada soylemezsem olmaz dizideki favori karakterim elbette ki Lady Violet. I'm never wrong!


Suits...Cok buyuk umitlerle basladim, hic kotu degil hatta pekcok kisinin favori dizisi ama ben sevemedim. Izlerken keyif aldim ama bir sonraki bolumu hic merak etmedim oyle diyeyim. Pek cok acidan White Collar'i hatirlatti bana, onu da ayni sebeplerle izlemeyi kesmistim.


Yine asla kotu olmayan ama benim tarzim olmadigi icin devam edemedigim bir dizi daha; American Horror Story. Tum korku kliselerini icinde barindirsa da ilginc bir sekilde klise olmayan bir dizi bence izledigim birkac bolum sonucu bunu soyleyebilirim. Yalniz benim korku filmi-dizisi izlemekle ilgili sorunum var, cok geriliyorum. Zaten oldukca vesvese sahibi biriyim, iyice artiyor hic gerek yok diyerek izlemeyi kestim.

Siz neler izliyorsunuz, var mi tavsiyeler?

You Might Also Like

2 yorum

  1. Mr. selfridge, Ripper street ve Following kesinlikle sans vermelisin :)

    YanıtlaSil
  2. Homeland' e bir türlü başlayamamıştım ama çarşamba bir bölümünü indireyim, severim diye düşünüyorum. Dowton Abbey'nin ikinci sezonundayım çok güzel gidiyor hakikaten :) Bir de eskidden izlemiş miydin bilmiyorum ama tesadüfen Dating Rules from My Future Self'i izlemeye başladım, 8-9 dakikalık ama ilk bölümler çok hoşuma gitti, izlemediysen tavsiye ederim. Ve The New Normal bence çok hoş, bir dene derim:)

    YanıtlaSil

Labels