Son Okudugum Kitaplar - 4

Çarşamba, Aralık 26, 2012


Son zamanlarda okuyup bitirdigim kitaplar bunlar. Elimde de uc tane yarim kitap var, bitince onlara da yer verecegim.


Baris Bicakci - Bizim Buyuk Caresizligimiz: Ben Baris Bicakci'yla neden bu kadar gec tanismisim bilemiyorum. Okudugum ilk kitabi bu oldu ve en kisa zamanda diger kitaplarini da alip okumak istiyorum. Ask, dostluk, hayat... Kitabi sanirim bu ancak bu kelimelerle ozetleyebilirim. Ozetlemek de istemem aslinda bir taraftan. Hafiften bir Oguz Atay tadi, sik sik bahsedilen yemekler, soguk, kaybedilen her sey ve Ankara...Cok guzeldi cok. Kitabi bitirdikten sonra filmini de izledim, evet cok hostu ama kitaptaki Ender'in icsel konusmalarini, Cetin ve Nihal hakkindaki tasvirlerini okumaktan daha cok keyif aldim. Ender kendine yakistiramadigi halde -cunku Nihal onlara emanettir- sevmekten vazgecemez ama bir taraftan da Nihal'in askini sadece kendine isteyemez -cunku en iyi dostu Cetin de ona asiktir- oyle guzel, sade, dramatize etmeden, arabesklesmeden anlatir ki hayran olursunuz.

"Nihal, daha doğrusu ona beslediğim yaşanmamaya mahkum aşk, beni bir erkeğe indirgemişti. Iki yıl boyunca bütün sınıflandırmaları kadın ve erkek başlıkları altında yapmaya zorlamıştı. Halbuki bulutlar da var, kediler de, herdemyeşil bitkiler, binlerce yıldır yeri değişmeyen taşlar, mutfakta bulaşıklar, kenarı kıvrılan kilimler, kar altında kalanlar, sınıflandırmalara tabi olmayanlar....

Oysa ben, iki yıl boyunca, bir erkekten başka bir şey olamamıştım. Aşkın insanı zenginleştirdiğini biliyorduk, fakirleştirdiğini de bilelim."




Philippa Gregory - Kotu Tohum Beatrice (Wideacre Uclemesi ilk kitap): Phlippa Gregory'nin tum kitaplarini alir okurum, ne yazdigi fark etmez. Her ne kadar yeni turkceye cevrilmis olsa da ilk yazdigi seri wideacre serisi. Bu kitap diger yazdigi kitaplara gore farkli. Tarihi kisilerin hayatindan uyarlama degil, tamamen kurgu. Kitabin bas karakteri Beatrice daha once edebiyatta pek rastlanmamis kotulukte, hasta ruhlu bir kadin. Gercek bir Kotu Tohum. Yazar Beatrice'in kotulugunu, deliligini kademe kademe adim adim gelistirirek anlatiyor ki bu kadin neden boyle oldu demeye gerek kalmiyor. Kiskancligi ve hirsi Beatrice'i delirtirken, siz de okudugunuz en sinir bozucu karakterlerden biriyle tanismis oluyorsunuz. Kitap oldukca uzun ama ben severek okudum. Bu serinin diger iki kitabi henuz turkceye cevrilmedi ama ben devaminda neler olacagini merak edip wikipediadan soyle bir baktim ve neredeyse tum hikayeyi ogrendim! Umarim kitaplar cikana kadar unuturum, yalniz su kadarini soyleyebilirim ki; Beatrice ne kadar rahatsiz edici, korkunc bir karakterse onunla ayni kani tasiyan oglu da pek farkli degil.


David Nicholls - Bir Gun: Dexter ve Emma cok genc yasta tanisip sadece bir gun gecirirler ama o bir gun birbirlerini hayat boyu dusunmelerine, kopamamalarina sebep olur. Her yilin 15 temmuzu hayatlarina soyle bir bakariz kitapta; Emma Dexter'i unutturacak bir iliski henuz yasamamis, Dexter her zaman genc ve sorumluluk almadan yasayabilecegini sanan simarik cocukken bir babaya donusmus, Emma yazar olmus, Dexter aldatilmis, Dexter Emma'ya siginmis, Emma Paris'e tasinmis... Emma'nin Dexter'a yazdigi mektuplar ve aralarindaki dostluk beni o kadar etkiledi ki. 20 yillik bir ask ve dostluk hikayesi bu kitap. Bir taraf uysalca digerini bekler, digeri simarikligindan bunun ne kadar ozel ve degerli oldugunu goremez, nihayet akli basina geldiginde de elbette cok gectir, hayat buna izin vermez. Bana oldukca tanidik geldi bu hikaye, eminim herkese de hafiften oyle gelecektir. Ben cok sevdim, cok etkilendim. Kitabi bitirdikten sonra filmini de izledim, cok guzel bir uyarlama olmus Anne Hathaway ve Jim Sturgess tam olarak kafamda yarattigim Dex ve Em olmuslar ama yine de kitabi daha guzeldi.

Ayrica birkac cumle var ki ;

"we grew up together"

"you were my best friend!"


"- i love you dex, so much, i just don't like you anymore!"


Siz ne okuyorsunuz bugunlerde?

Herkese sevgiler.

You Might Also Like

2 yorum

  1. Kitap yorumları okudukça kıskanıyorum:)

    Bebeğim 6,5 aylık oldu, bana kalan zamanda da kitap öncelikli sırada yer alamıyor maalesef bakalım tekrar ne zaman eski düzene kavuşacağım :/

    YanıtlaSil
  2. Kitapci kiz, o durumu iyi biliyorum:) merak etme birkac ay sonra daha kolaylasacak:) sevgiler sana ve bebegine.

    YanıtlaSil

Labels