Izledigim Yeni Diziler - 4

Pazar, Aralık 23, 2012

Fringe bitiyor, Gossip Girl bitti, Dexter dokuz ay beklemeli yeni bir sezon arasina girdi, Game of Thrones desen nisana kadar kim ole kim kala...diger diziler de noel arasina girdi ocak sonuna kadar yoklar. Ben yeni diziler izlemeye baslamayayim da kimler baslasin?


Dallas'i bilmeyen duymayan yoktur sanirim. Ben hayal meyal hatirliyorum annemle babannemin heyecanla beklediklerini. Dizi manyakligimin temelleri ta o zamanlar atilmis galiba. Bu efsane dizi gecen yil eski oyuncular ve birkac yeni oyuncuyla yeniden cekilmeye basladi. Efsanevi JR, Bobby, Sue Ellen karakterlerini hala eski oyuncular canladiriyor(du). Dizinin ilk sezonu sonrasi JR'i oynayan kisi maalesef vefat etti bakalim ikinci sezon nasil ilerleyecek. Yeni katilan oyuncular ise Jr ve Bobby'nin cocuklari, gelinleri. Onlar da bir onceki kusak kadar entrikaci, en masum goruneni bile bakiyorsun bolum sonunda ne isler karistirmis. Ben seviyorum boyle alavere dalavere icerikli dizileri acikcasi, siz de seviyorsaniz cok tavsiye ederim. Ilk sezonu birkac ay once bitti, ikinci sezon ocakta basliyor. Bakalim JR'in yoklugunu nasil bir senaryo degisikligiyle dolduracaklar.


Nikita aslinda yeni bir dizi degil, ucuncu sezonunda ama ben yeni izlemeye basladim. Aksiyon, ajanlik vs konulu dizileri sevmeme ragmen bu dizinin basrol oyuncusu ve afisi nedense seksenlerden firlamis etkisi yaratmisti ilk bakista bende. Sonradan bir sans vermek istedim. Intikamli, ajanli, kostebekli, 40 kiloluk kadinlarin 100 kilo herifleri iki uc darbeyle yere sermeli, hafiften Kill Bill'li dizileri seviyorsaniz; kafa bosaltmalik, cerezlik dizi ariyorsaniz cok tavsiye ederim. Tabi ustun egitimli on tane ajanin taramali silahlarla orta boy bir salonda bir kadini vurmaya calisirken surekli iskalamalari vs gibi klasik Amerikan kliselerine gozunuzu kapatacaksiniz. Dizinin basrollerinde Shane West, Maggie Q ve benim nerden hatirliyorum, nerden hatirliyorum diye gunlerce dusunup sonradan ''Bizim Ted Mosby'nin'' gelecekteki kizi oldugunu fark ettigim Lyndsy Fonseca oynuyor.


Arrow bu sezon basladi. Meshur Green Arrow cizgi romaninin uyarlamasi. Ben cizgi roman uyarlamasi dizi, film ne varsa takip ederim. Batman, Superman, Hulk, Ironman hepsine bayilirim dolayisiyla bu diziye kayitsiz kalamazdim. Coook zengin bir ailenin oglu olan akli bir karis havada Oliver Stone babasiyla birlikte bir yat kazasi gecirir ve issiz bir adaya duser. ( yes biliyorum bu kisim feci klise) Adada bes yil gecirdikten sonra, herkes onun hayatini kaybettigini zannederken bir sekilde kurtulur ve geri doner. Yalniz Oliver bu bes yilda cok degismistir, elinde babasindan yadigar bir suclu listesi vardir ve artik tek amaci herkesten gizledigi ve geceleri ortaya cikan diger kimligiyle bu suclulari tek tek oldurmektir. Bu yeni kimlik elbette Green Arrow'dur. Dizi sadece bundan ibaret degil, ailevi entrikalar, surprizler, ask iliskileri elbette var. Yine Nikita icin soyledigimi bunun icin de soylemeliyim; eger bu tarz dizilerde cok mantik arayan biriyseniz baslamayin. Cunku nasil 20 silahli adamin arasindan sadece ok ve yayiyla kurtuldu bu adam kafasiyla izlerseniz keyif alamazsiniz. Cerezlik, eglenceli, heyecanli, aksiyonu bol dizileri ben seviyorum, sevenlere tavsiye ederim. Basrollerde pek bir tipim olmasa da hakkini yiyemeyecegim kadar hos biri var; Stephen Amell. Bir de CW kanalinin buldugu her diziye eklemeye calistigi Kate Cassidy -Gossip Girl'deki sevimsiz  Julliete Sharp desem hatirlarsiniz- var.


Nashville yine bu sezon baslayan bir dizi. Heroes dizisiyle taninan ve pek de sempati beslemedigim Hayden Panettiere kendisine son derece yakisan dunya gicigi bir rolde. Diger basrol ise pek sevdigim Connie Britton. Konusu ise soyle ozetlenebilir; Nashville sehrinde yillarca zirvede kalmis unlu bir country muzik sanatcisi olan Rayna Jaymes artik gozden dusmek uzeredir ve eski gunlerine donmek icin tarzini, yaptigi muzigi hic begenmedigi cok genc, yeni yukselen ve basarili bir sarkici olan Julliete Barnes'la isbirligi yapmaya zorlanir plak sirketi tarafindan. Rayna bir tarafta kariyeri, bir tarafta ilkeleri, bir tarafta kocasi, bir tarafta ilk aski derken zor bir surece girer. dizide hem muzik piyasasinin perde arkasindaki entrika ve zorluklar, hem insan iliskileri cok guzel anlatiliyor. Beklentim olmadan izlemeye basladim ama tahmin etmedigim kadar begendim. Bir de ben country muzigini seviyorum, dejenere miyim neyim bilmiyorum ama..Bu dizide de gerek basrollerden gerekse yan karakterlerden bol bol bu tarz muzigi duyuyoruz. Zaten dizinin turu drama-music olarak geciyor. Benim gibi muzikal dizilere -evet Glee de dahil- tahammul edemeyen biri icin bu diziyi sevmek sasirtici oldu.

Bunlar harici ilk bolumlerini izledigim birkac dizi daha oldu ama yorum yapmak icin erken diye onlari yazmadim. Ve her zamanki gibi tavsiyelere acigim.

Herkese sevgiler.

You Might Also Like

7 yorum

  1. İlginizi çeker mi ya da izliyor musunuz bilmiyorum ama ben don't trust the b in apartment 23'ü çok severek izliyorum :) Eğlenceli, çıtır çerez bir dizi :)

    YanıtlaSil
  2. Nikita'yi ben de izliyorum ve begeniyorum. Nashville'i ve Arrow'u merak ettim bakacagim.

    Yesim

    YanıtlaSil
  3. magrat onu ben de izliyorum, epey seviyorum da:)

    yesim umarim begenirsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Seyretmediyeseniz,Mentalist,Caste ve Suit'i öneririm.

    YanıtlaSil
  5. Mentalist'in ilk bolumunu izlemistim yillar once ve pek ilgimi cekmemisti. suits cok oneriliyor, galiba onu izleyecegim cok tesekkurler tavsiye icin:)

    YanıtlaSil
  6. Mentalist'e bir şans daha vermenizi tavsiye ederim.İleriki bölümleri daha güzel.Dexter ya da Fringe gibi heyecanlı değil pek ama poliseye kurgu yine.Baskı kurmak gibi olmasın tabi :).Birde abim Games Of Thrones ve Walking Dead'i öneriyor bana,ama pek fikrim yok bunlarla ilgili.Bir araştırın isterseniz.Haa birde çoook eskilerden Prison Break var.Bunu çok sevmiştim ben.Belki sizde seyretmişsinizdir.

    YanıtlaSil
  7. Game of thrones çoook güzel benim bir numaram o yazının başında onu da beklediğimi yazmıştım ben de çok tavsiye ederim, prison break izlemistim eskiden:-)

    YanıtlaSil

Labels