Umud Ali 4 Yasinda

Salı, Kasım 06, 2012

Gecen cumartesi yani 3 kasim Umudkusun dogum gunuydu. Ben bir aydir o kadar heyecanliydim ki bu dogumgunu icin anlatamam. Aslinda kendi dogumgunum de dahil kimseninkini umursamam ama bu kez farkliydi. Umud benden beter iki aydir her sabah ama her sabah dogum gunune ne kadar kaldigini sordu durdu.



Persembe gunu 1.5 yildir devam ettigi kresteki son gunuydu, orda mini bir kutlama-vedalasma yaptik. Arkadaslarina kucuk suslu posetlerin icinde atistirmalik yiyecekler, birkac kucuk oyuncak ve  tesekkur notu dagittik hatira niyetine. Burda 4 yasini dolduran cocuk eylulu beklemeden dogumgununden hemen sonraki hafta ilkokula basliyor. Umud da bu hafta basladi, evimize cok yakin bir okul sectim, bisikletle gidip geliyoruz. Ogretmenleri ilgili ve seker, memnunum nazar degmesin. Umud da benim gibi yeniliklere kapali bir cocuk, simdilik alisma evresinde ama gitgide daha az mizildiyor. Krese ilk basladiginda da benzer seyler yasamistik ama alisti, o yuzden onemli bulmuyorum. Eve dondukten sonra okulu arayip soruyorum durumu, ben okuldan ayrilinca oynamaya basliyormus aglamayi kesip, garezi bana dudugun. Ilk yil sadece okuloncesi egitimi verip, ikinci yil okuloncesi ve oyun agirlikli olsa da ufaktan sayilari harfleri ogretecekler. Sonrasinda bildigimiz ilkokul. Veli olmak da heyecanliymis!



Pazar gunu aile- es dost bizim evde toplanip asil dogumgunu partisini yaptik. Epey kalabaliktik; 15 yetiskin, 5 cocuk, 3 bebek. Yedik ictik, eglendik, guzel gecti kuzunun dogum gunu. Herkes Umud'un zevkine gore hediye almis sagolsunlar, hepsini cok begendi. Biz de iki tane balik aldik oyuncak yerine, odasina koyduk kucuk bir akvaryumla. Baliklarin beslenmesi Umud'un sorumlulugunda. Her sabah baliklarina gunaydin diyerek kalkiyor, her gece iyi geceler dilemeyi ihmal etmiyor, pek mutlu! Isimlerini kuyruk ve yosun koydu :)

Oglum hakikaten buyudu, her an baska bir bicimde fark ediyorum. Turkcesi cok cok iyi, bir yetiskin kadar duzgun konusuyor, yurtdisinda yasasak da sukur aksansiz konusuyor. Hollandacasi gelisiyor epey kelime biliyor, kisa cumlelerle sohbet edebiliyor. Matematige ve rakamlara ilgisi cok, gordugu her rakami okuyor, hepsini tek tek soruyor. Turkce yuze kadar okuyup sayabiliyor. Kitap okumadan, hikaye dinlemeden uyumuyor. Kendi yataginda oyuncaklarina sarilarak uyuyor ama uykuya dalana kadar odasinda oturmami istiyor. 8 gibi uyuyup 7.30'da kalkiyor. Yemek secmiyor ama kurufasulye, patates, iclikofteye ayrica bayiliyor. Anlatmakla bitmiyor acikcasi, cocuk baska bir sey. Insan bahsetmeye, opmeye, sarilmaya doyamiyor.

Iyi ki dogdu! Cok yasasin, guzel ve saglikli yasasin, hep boyle tatli, komik ve zeki kalsin!

Onunla gurur duyuyorum ve cok seviyorum.

You Might Also Like

4 yorum

  1. allah nazarlardan saklasın korusun evlatlarımızı,maşallah size,daha güzel yıllar geçirmeniz dileğiyle doğum gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  2. Doğum günü kutlu olsun Umut Ali'nin. bendekızımın doğum günlerinde çok heyecanlanıyorum.Onunda büyüyüp bu heyecana ortak olmasını dört gözle bekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Mutlu yıllar doğumgünü kutlu olsun :)


    YanıtlaSil
  4. hepinize cok cok tesekkur ederim:)

    YanıtlaSil

Labels