Adim Adim Evde Manikur

Cuma, Kasım 23, 2012

Blogu actigimdan beri yani neredeyse bes senedir mail, yorum ya da formspring araciligiyla nasil manikur yaptigimi paylasmam isteniyordu, ancak bu postu yapabildim ama gec olmasi hic olmamasindan iyidir diyerek kiviriyorum. Ben yaklasik bir 15 yildir duzenli mannikur yapiyorum ya da yaptiriyorum. Turkiye'de yasarken haftalik genelde kuaforde yaptirirdim, ogrencilik haliyle parasiz kaldigim gunlerde ise kendim evde yapardim. Yurtdisina yerlesince ilk Belcika'da gitmistim disarda manikure, coook luks ve hos bir yerdi. Manikur icin Dior, Mavala gibi markalarin urunlerini kullanip ardindan muhtesem el masaji yapiyorlardi. Cok memnun kalmistim ama ayda dort kez manikure verdigim parayla Turkiye'ye bir ucak bileti alabilecegimi fark edince evde manikur yapmaya kesin olarak basladim.


Oncelikle tirnak bakimi ve manikurde kullandigim alet edevat bunlar. Hayir hepsini ayni anda kullanmiyorum elbette.


Ilk goruntu iki haftadir manikur yapilmamis, soguktan kurumus korkunc tirnak etlerim ve sekilsiz tirnaklarim. Sagda solda oje kalintisi bile goruyorum, rezalet.


Adam etme islemine ben tirnak dibindeki etleri yumusatarak basliyorum. Bunun icin kullandigim iki urun var. Biri Mavala Cuticle Remover ki bu urunu basta bahsettigim Belcika'daki guzellik salonunda kullandiklarini gorup almistim. Yillardir degistirmeden bunu aliyorum, cok cok memnunum. Surup iki dakika bekliyorsunuz ardindan yumusacik ve kesilmeye-itilmeye musait tirnak etleriniz cuticle'leriniz oluyor. Kesme demisken esasen tirnak etlerini kesmek pek tavsiye edilmiyor artik ama ben yillardir kesmeye alistigim icin artik iterek duzgun bir gorunum saglayamiyorum. Eger yeni basladiysaniz kesmeyip itin derim tirnak etlerinizi. Cuticle yumusatma islemi icin gecen ay Essence standinda Fast Cuticle Remover adli urunu gordum. 1.5 euro oldugunu gorunce denemek istedim, Mavala iyi guzel de 15 euro yani tam on kati. Urunun ustunde surup 15 saniye bekletilmesi gerektigi yaziyordu ama ben yine 2 dakika kadar bekledim neme lazim. Neticede denedim gordum ki Mavala kadar basarili bir urun bence. Uyguladiktan sonra tirnak etlerim rahatlikla itilip kesilmeye musait hale geldiler. Bu kez yine Essence'i uygulayip 2-3 dakika bekliyorum.


Iyice yumusadiklarindan emin oldugumda bu adini bilmedigim ama her parfumeri de rahatca bulunan tirnak itme zimbirtisiyla dikkatlice, acitmadan, zorlamadan, fazla derine inmeden olu derileri tirnagimdan ayiriyorum.


Ardindan yine dikkatlice cok dibe girmeden tirnak pensiyle olu derileri kesiyorum. Benim kullandigim pens Tweezerman marka, yillardir kullaniyorum ilk gunku kadar yeni, hicbir sekilde celigi paslanmadi, keskinligi azalmadi, yayi bozulmadi. Diger markalara gore biraz pahali 30-35 euro arasi ama son kurusuna kadar hak ediyor kesinlikle.


Bu asamadan sonra cuticle removeri tirnaklarimdan atmak icin ellerimi sabunla yikayip kuruluyorum. Bu onemli cunku bu tarz urunlerin uzun sure tirnakta kalmasi tavsiye edilmiyor. Bir de sonradan sureceginiz ojenin duzgun durmasi icin tinaklarin her turlu urunden arindirilmasi bence gerekiyor.


Ve torpuleme. Benim iki tane torpum var, ustteki cam torpu Essie'nin meshur kristal torpusu, alttaki Solingen marka klasik metal torpu. Pek cok kisi metal torpunun tirnaklari yiprattigini soyluyor ve sesinden nefret ediyor. Ben de oyle bir hevesle Essie almistim ama i-ih alisamadim, genelde metal olani kullaniyorum bir zararini gormedim. Ben gordugunuz gibi duz torpulemeyi seviyorum tirnaklarimi, ortadan baslayip kenara dogru torpuluyorum. 


Torpu de bittikten sonra eger oje sevmiyorsaniz boyle de kalabilir, ben oje surmeyi seviyorum. Eger koyu yada isiltili bir oje sureceksem ve usenmezsem Sally Hansen Double Duty adli base coat-top coat olarak kullanilabilen urunu baz olarak suruyorum. Top coat pek kullanmiyorum, hem useniyorum hem benim icin kalicilik cok onemli degil. Zaten uc gunde bir ojemi degistiriyorum. Eger tirnaklarim cok kirilan soyulan bir donemdeyse Sally Hansen Hard as Nails'i oje yerine suruyorum. Dogal bir renk veriyor ve gercekten cok iyi guclendiriyor.


Sira ojede. Ben bu kez Essie in Stitches surmeyi tercih ettim. Top coat yada base coat surmedim.


Tirnak kenarlari hala yeterince iyi gorunmedigi icin oje kuruduktan sonra cuticle oil kullanmak iyi oluyor, ufak kusurlari gorunmez hale getiriyor. Ben yine iki farkli urun kullaniyorum. Biri Essie digeri Essence. Esence cok minik oldugundan cantamda tasiyorum ihtiyac duyunca ise yariyor. Essie'yi ise evde manikur yapinca suruyorum. Ikisi de kayisili, ikisi de basarili. Biri 1.5 euro digeri 11.


Yag da emildikten sonra sonuc boyle oluyor.


Bu islemler haricinde haftada bir gordugunuz el peelingini kullaniyorum, Turkiye'de satilmaidigi icin detayli yorum yapmiyorum ama cok basarili. Geceleri yatmadan da tirnak diplerine Lemony Flutter suruyorum. Lemony Flutter benim yillardir vazgecilmezim; hem cok iyi yumusatiyor, hem manikurun dayanma suresini uzatiyor hem de icindeki limonla tirnaklari besliyor. Tek handikabi cabuk emilmemesi. Bu yuzden cogu kisi gibi ben de gece kullaniyorum.

Umarim hosunuza gitmistir bu post.

Herkese sevgiler.


You Might Also Like

9 yorum

  1. Tam da ihtiyacım olan harika bir yazı olmuş, kullandığın essence marka ürünler buradaki essence standlarında var mı bilmiyorum ama görürsem kaçırmayacağım.

    YanıtlaSil
  2. Hoşuma gitti :) Ama kuaförde yaptırmaktan nefret ettiğim gibi evde de üşeniyorum. İlave olarak etlerini yiyorum. Ama yine de hoşuma gitti, birgün yapabilme ihtimalim vardır umarım...

    YanıtlaSil
  3. ellerin çok güzel kalem gibi derler yaa;) güzel bir yazı olmuş. bende eskiden kesiyordum tırnak etlerimi şimdi itiyorum , bir süre sonra alışıyorsun.
    keserken dipden kestiğimden sanırım sürekli bi şeytan tırnağı gibi etler geriye kalkardı ittiğimden beri bu görüntüden kurtuldum.

    YanıtlaSil
  4. arşivlik postun için teşekkürler, çok yararlı olacak :)

    YanıtlaSil
  5. Essence'i turkiyede Gratis adli shoplarda gordum. Tabi butun urunleri turkieyde bulunuyor mu bilmiyorum. Essence Hollanda da bulunabilecek en ucuz makyaj ve oje markasi. Yani Turkiyede en ucuzu hangisi ise ondan alsaniz da olur.



    YanıtlaSil
  6. Ben tırnak etlerimi itip öylece bırakıyorum, kesildikçe kalınlaştığına inanmak istiyorum :)
    Ve kağıt törpü kullanıyorum, dörtlü blok olanların en yumuşak olanıyla da bazen tırnaklarımın üstünü de törpülüyorum çok pürüzsüz oluyor :))

    YanıtlaSil
  7. Asli begenmene sevindim, tesekkurler. Bir bak bakalim, fena degiller.

    Ebru tesekkur ederim, eger goruntuden rahatsiz degislen hic bulasma birak kalsin:)

    yildiz cok tesekkurler, ya bende denemdim ama hic begenmedim goruntuyu. Illa kesilecek o etler:(

    kurbanga prensesler sagol, begenmene sevindim:)

    black pearl katiliyorum, turk markalarinda da vardir ekonomik ortalama bu tarz bir sey.

    secilizm bence de kesildikce kalinlasip sertlesiyor ama benimki aliskanlik iste:( aa harikasin o dortlu torpuler super evet iyi ki aklima getirdin ben de alayim.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel tarif etmişsiniz.bende artık kendim deneyeceğim.Ama yazdığınız ürünleri pek bulacağımı zannetmiyorum.Solinden yada diğer kozmetik mağazalarında satılan ürünleri almayı planlıyorum

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim Tuguna. İşime çok yaradı gerçekten =))

    YanıtlaSil

Labels