Cumartesi: Den Haag

Salı, Nisan 10, 2012

Cumartesi daha once gormedigim icin merak ettigim, burdaki meclisin, bakanliklarin, konsolosluklarin bulundugu, kralicenin ikamet ettigi The Hague, Lahey gibi isimlerle de bilinen Den Haag'a gittik. Gitmeden bu saydiklarim dolayisiyla beni devlet resmiyetiyle dolu, boguk, betonarme ve gri bir sehrin bekledigini zannetmistim ama yanilmisim! Oldukca buyuk bir sehir olmasina ragmen insana ayni zamanda sevimli bir kasabadaymis gibi hissettiren sicak bir sehir burasi. Sicak derken mecazi anlamda, keza okyanus soguguyla birlikte hava 5-6 dereceden fazla degildi. Nisanda 6 derece diyorum dikkat! Soguga ragmen keyifle gezdik tozduk, buraya bir de yazin havalar isindiginda, isinirsa tabi sans vermek istiyorum. eminim daha guzel olacaktir.


Sehrin merkezindeki kilise.


Sokak ortasi yastik savasi yapan gencler.


Paskalya munasebetiyle balkonlar suslu. ( yorumlardan ogrendigimiz kadariyla bu balkon hep boyleymis:))


Tepedeki kus sehrin amblemiymis.


Kral 2. Willem Oranje.


Bakanliklarin bulundugu eski satolarin bahcesi.


Giristeki 1599 yapimi kemer.


Eski sato, simdi devlet dairesi. Bir besyuz yil once de dormek isterdim.


Saray bahcelerinde kosturan Birinci Umud Ali.





Bakanliklar ve ilerde gorunen beyaz bina basbakanlik konutu.




 Saray Soytarisi Umudcuk.


Hava cok soguk olmasina ragmen itinayla yalandan gulumsenir.

Den Haag yalnizca guzel binalarla dolu tarihi bir sehir degil. Ayni zamanda pek cok guzel magazanin bulundugu bir alisveris kenti de. Ben hizli bir MAC ve Lush turu yapip ufak tefek de alisveris yaptim. Bunun yaninda acikanlara merkezde pek cok Japon, Cin, Italyan, Turk, Surinam restoreaninin oldugunu da belirtmeliyim. Fiyatlari da gayet uygundu.

Sevgiler.

You Might Also Like

5 yorum

  1. harika bir şehrmiş ozlellikle o balkonun güzelliği

    YanıtlaSil
  2. Lahey'de yaşayan biri olarak öncelikle hoşgelmişsiniz diyor ve şu balkon konusuna açıklık getirmek istiyorum. Orası yalnızca paskalyada değil bütün yıl o şekilde, biraz deli işi :) Zaten ne zaman karşısındaki Belçika barına otursak o balkonu fotoğraflayan birilerini görüyoruz. Başlı başına tourist attraction yani. Ve evet Lahey baharda (güneşte desem daha doğru olacak nisanı da bahar bilirdik zira) çok daha güzel oluyor, mutlaka gelmeye çalışın. Sevgiler, depol.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bizim dışımızda herkes yapılarını korumayı başarıyor. Bizse pek yapmamışız elimizdekileride korumuyoruz...

    YanıtlaSil
  4. Ayni zamanda burdada yastik savasi vardi :) cok sogukmus ama orasi umarim gunesi bu sene daha fazla gorursunuz.

    YanıtlaSil
  5. duygu evet cok guzel bir sehir gercekten.

    depol orda ysayan birinden yorum almak cok hosuma gitti:) balkon konusunu da hemen duzelttim:) demek ki turustlik vazifemi yerine getirmisim layikiyla. peki var mi bir mutlaa gormelisin listen? yeniden kesinlikle gelecegim cunku.

    atolyekedi aynen ben de egzerken boyle dusundum hep.

    nyt ahh umarim! gercektn biktirdi soguk.

    YanıtlaSil

Labels