Umudum, Kuzum

Perşembe, Aralık 08, 2011

Birkac saat once seninle klasik gece sohbetlerimizi edip -hos aksama kadar bitiremiyoruz da- seni kucagimda ope koklaya uyutmus, sen daldiktan bir sure daha ayrilmaya gonlum el vermediginden yanimda yatirmis, saclarini oksamis, boynunu koklamis, minik minik opmus ve nihayet kendi yatagina birakmis olmama ragmen simdiden ozledigimden senden bahsetmek istedim, bebegim benim...

Bebekler kucucukken, daha agudan baska bir sey diyemezken, onlari emzirirken, disiyle, gaziyla ugrasirken ve yeni anne olmusken insan bundan daha fazla herhangi birini, bir seyi sevemem diye dusunuyor. Ama bebeginiz buyudukce, konusmaya, sarki soylemeye, siz hastayken 'seni hastaneye gotureyim mi anne' diye sormaya basladikca, elini mavi keceli kalemle boyayip arkasina saklayarak gezince ya da siz kek yaparken sandalyeye cikip mikserin ucundan tutunca, sizi guldurmek icin komiklikler yapinca, gunaaayydiiin anneeeciiiiiim diye sen sakrak uyanip sizi opucuklere bogunca, magaza magaza gezip sizinle ayakkabi-kiyafet bakinca, "buyuyunce sana bir suru kolye alicam annecim, sen kolyeleri cok seviyorsun" deyince....ve daha binlerce muhtesem ve minicik anin icinde insan anne olmanin ne eglenceli oldugunu ve icindeki sevginin patlayip tasacagini hissediyor.

Pek cok kisiye gore erken sayilabilecek bir yasta anne olmama ve boyle bir sorumlulukla bunalma ihtimalim olmasina ragmen iyi idare ettim diyorum simdi gecen uc yil bir aylik annelik tecrubeme bakinca.. Hem okul, bir donem hem is, hem ev, hem annelik, hem kisisel hobilerim, hem sevgilim, hem sosyal hayat bazen beni yormus olsa da mutlu oldum ben anne olunca.

Bastan beri esimle bebegimize kendimiz baktik, kimseden yardim almadik. Bunu Turkiye'deki arkadaslarima anlatinca korkulu gozlerle bakip nasil idare ettigimize sasiyorlar. Kendilerinin anneleri yanindayken bile bebeklerine bakarken bunalima girdiklerinden bahsediyorlar. Boyle olmayanlar elbette vardir. Ben kendi adima dusununce sanirim, is basa dusunce her seyin yapilabilecegini goruyorum. Insan bebegi oldu diye tum keyiflerini kenara birakirsa, aynaya bakinca cirkin bir kadin gorurse, sevgilisiyle iki satir zaman geciremezse annelik angarya olabilir ama ben sansliydim sanirim.

Anne olmadan once eve kapanip kalma dusuncesi insani korkutuyor ama ben sansliydim dedim ya oglumla o uc gunlukken gezip tozmaya basladik kisa kisa da olsa. Simdiye kadar oglumla kac ucak kac otobus yolculugu yaptigimi hatirlamayacak kadar gezdik tozduk sorunsuz. Bazen anne-ogul tatile gittik, bazen ucumuz... Bebegim bana hep iyi davrandi, uyumlu oldu. Zor zamanlarimiz oldu ama o kadar fazla guzel zaman gecirdik ki arada kaynadi gitti.

Daldan dala atliyorum belki ama icimden geldi bu gunluk boyle olsun...

You Might Also Like

8 yorum

  1. Çok güzel bir yazı yazmışsın Tuguna, duygulandım.. Arada böyle daldan dala atlamak iyidir, terapi gibi gelir insana. Ömrünüz boyunca böyle tatlı geçinmenizi dilerim..

    YanıtlaSil
  2. maşallah, çok güzelsiniz siz :) mutluluğunuz daim olsun, hep birlikte olun...

    YanıtlaSil
  3. Anne olmadığım için (açıkçası pek anaçta olmadığım için) konu fazla ilgimi çekmemişti, sadece fotoğrafa bakıp çıkıcaktım, yazı da uzundu zaten üşenmiştim. Şöyle ilk cümleye göz ucuyla bakarken kendimi son cümlenin noktasında buluverdim. Duygularını ne kadar güzel ifade etmişsin, okuyunca kendi sevgim ve mutluluğum kadar haz aldım. Sonra kendime baktım, başkalarının mutluluğuyla mutlu olabldiğim için şükrettim. Huzurun ve mutluluğun daim olsun. Oğlunla ve sevgilinle keyifli ve sağlıklı bir yıl diliyorum ; )

    YanıtlaSil
  4. anne olmak gibisi var mı ya,bende genç yaşta anne oldum,bazen alıp başımı gidesim geldi,bazen kokusuna doyamadığım saatler...ama anne olmayı düşünüpte korkarak yapmayan kadınlarımıza sesleniyorum;öyle bir duygu yaşıyorsunuz ki hayatın anlamlı olduğunu,kendinizin önemli olduğunu,şükretmemiz gereken ne çok şey olduğunu,kısaca mucizeye kendinizin tanıklık etmiş olması..Allahım acılarını göstermesin,bizlere,tüm annelere....

    YanıtlaSil
  5. Okurken içimden sadece "yaaa ne güzel" dedim... İçimde hiç çocuk sahibi olma isteği olmaması üzüyor ve korkutuyor beni açıkçası :(

    YanıtlaSil
  6. Çocuk sahibi olmaktan korksam da mükemmel ötesi bi yazıydı

    YanıtlaSil
  7. Annelik en güzel duygu kuşkusuz, ben henüz tatmadım, tatmadan da anlayamayacağımı biliyorum ama o kadar güzel anlatmışsın ki çok duygulandım tatlım :) ne mutlu sana ve bebişine bu kadar sevgi dolu, ona harika bakan bir annesi olduğu için :)))

    YanıtlaSil
  8. Allah ayırmasın,sağlıklı,uzun ömür versin inşallah evladına ve sana...

    YanıtlaSil

Labels