Aclik Oyunlari Serisi

Pazartesi, Temmuz 25, 2011


Size uzun zamandir kitapligimda duran ama benim birkac ay once okuyabildigim bir seriden bahsetmek istiyorum. Suzanne Collins'in Aclik Oyunlari serisi uc kitaptan olusuyor. Aclik Oyunlari, Atesi Yakalamak ve Alayci Kus seklinde de isimlendirilmis.

Konusundan biraz bahsedecek olursam bilmedigimiz bir zamanda simdiki Kuzey Amerika'nin yerinde Capitol adinda distopik bir devlet bulunur. Bu devlete bagli kucuk bolgeler birbirleriyle iletisim kurmaksizin, sadece Capitol'un faydasina calisarak somurge seklinde, aclik sinirinda yasarlar. Capitol gecmiste kendilerine baskaldiran bolgelerin sonunun unutulmamasi ve hala her seye hakim olan gucun Capitol oldugunu halka gostermek icin her yil Aclik Oyunlari adli bir survivor benzeri oyun duzenler. Aclik Oyunlari  her bolgeden bir kiz bir erkek iki harac olmak uzere toplamda 24 haracla baslayan olumune bir mucadeledir. Haraclar acliktan, vahsi dogayla bas edememekten veya birbirlerini oldururek hizla azalirlar ve geriye kalan kisi sampiyondur.


12. mintikadan minik bir kiz cocugu olan Prim kuradan cikinca ablasi Katniss bu duruma mudahele eder ve kardesi yerine gonullu olur. Ilk kitap birinci Aclik Oyunlar'indaki Katniss'in mucadelesi ile geciyor. Ikinci kitap Katniss'in kendi mintikasindan diger harac Peeta ve cocukluktan beri en iyi dostu, ailelerine bakmak icin yasak olmasina ragmen ormanda beraber avlandigi ve herkesten cok guvendigi Gale arasinda kalmasi ve kendisinin farkinda olmadan neden oldugu bir isyanin izlerini fark etmesiyle geciyor. Ucuncu kitapta bu isyan tum ulkeyi sariyor ve Katniss Alayci Kus olarak tum bu devrimin yuzu oluyor.

Kitaplar icin aman aman bir edebi degeri var yada mutlaka okumalisiniz diyemem belki ama kesinlikle cok surukleyici ve heyecan uyandirici olduklarini soyleyebilirim. Ben cok keyifle ve merakla elimden birakamadan bir hafta icinde okuyup bitirdim. Hangi tur roman severseniz sevin hic ama hic sikilmadan keyifle okuyacaginiza eminim.

You Might Also Like

4 yorum

  1. Bende de 1.si bir süredir duruyordu, tatile giderken çantama attım. Bu kadar zaman nasıl okumamışım kendime hayret ettim. Şu an 2. kitaptayım, gerçekten çok sürükleyici..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, kitapları ben de merak ettim şimdi:) ben de sizi kendi bloğuma beklerim!:)
    www.LensMarket.Com

    YanıtlaSil

Labels