Umud Ali On Dort Aylik

Pazar, Ocak 03, 2010



Umudkusum 14 aylik oldu bugun. Bedensel gelisimiyle birlikte artik kisiligine dair ipuclari da vermeye basladi bize. Mesela goruyorum ki cok cok inatci. Istedigi sey olana kadar kendini paraliyor. Sonra cok bagimsiz, her seyi kendi basina yapmak istiyor. Gecen ay kendi basina yemek yemege basladigini yazmistim. Onun uzerine simdi de asla ona bir sey icirmemize izin vermiyor, illa ki ustunu basini islata islata kendisi icecek. Asla bebeklere ozel bardaklardan icmiyor, kocaman insan gibi normal bardakta icmek istiyor. Genellikle sinirlenirse agliyor, zor sakinlesiyor. Sakinlesmesi icin onu kucaklayip benim oglum soyle akilli, boyle guzel, ne kadar guzel yanaklari varmis, hmmm miss gibi kokuyomus filan deyip simartmak gerekiyor. (Ben bu ozellikleri yakinen taniyorum da neyse. Ben de isterdim babasi gibi sutlac kivaminda naif bir insan olsun. Kismet.)

Bu ay ust kopek disleri cikmaya basladi. O kadar zormus ki anlatamam. Bebegimizin tum huyu degisti, cok mizmiz oldu. Gerci disler icinde bebegi en zorlayan bu ikisiymis, cok agrili olurmus. Geceleri agri kesici surup vererek onu biraz rahatlattik ama cogu gece aglayip agzini tutarak uyandi kusum. Neyse ki hastalanmadi, pek cok bebek bu dislerde atesleniyormus. Bazisi havale bile gecirmis ama ben Umud'un nispeten kolay atlatmasini anne sutune bagliyorum. Bebek daha direncli oluyor haliyle. Yani anne sutu almaya devam ediyor, benim icin yorucu olsa da zor bir donem gecirirken oglumu bir de sutten kesmeye kiyamiyorum. Kendisi istemeyene kadar devam edecegiz gibi gorunuyor.


Dis problemlerinden dolayi bu ay hep beraber uyuduk. Gece agridan uyansa bile yaninda beni gorunce genelikle yatip uyumaya devam ediyor Umud Ali. Odasinda yalniz basina oldugunu fark ederse aglamaya basliyor. O yuzden hem bize hem ona kolaylik oldu beraber uyumak. Disleri cikinca yeniden odasina birakacagim. Hem hosuma da gidiyor oglusumla sarmas dolas opuse koklasa uyumak. Uykusunda bazen yaninda miyim diye elini uzatip kontrol ediyor, bazen iyice yanima yanasip yanagini yuzume yasliyor, biraz tikis tikis olsak da mutlu uyuyoruz. Gunduzleri yine biz kez 1.5-2 saat uyuyor. Aksamlari 8 gibi uyuyup sabah 8 gibi uyaniyor. Uyku duzeni iyi.

Hala kendi basina yurumuyor, elinden tutarsak ya da koltuk, sehpa gibi bir yere tutunursa rahat yuruyor. Legolarla ya da kuplerle oynamayi seviyor, sabahlari benimle kahvalti yaparken cizgifilm seyretmeyi de. Ogun aralarinda genelde taze meyve, sebzeler yiyor. Yedigi her seyden biraz da bana ve babasina yediriyor. Disarda insanlar onu sevdiginde once utanip kucagima saklaniyor, sonra o da gulumseyip karsilik veriyor.

Evde temizlik yapilmasina bayiliyor. Elektrik supurgesinin arkasinda benimle beraber dolasiyor. Ben camasir sererken kiyafetleri silkeledigimde kahkaha atiyor, sanirim o cikan ses hosuna gidiyor:) Carsaflari yeni degistirilmis yataga atlayip kahkaha atarak yuvarlaniyor. Ozellikle buna bayiliyor.

Zaten kucukken hangimiz sevmezdik ki temiz carsafla uyumayi, insana evde oldugunu hatirlatan, guven veren bir seydi o.

You Might Also Like

6 yorum

  1. umud ali'yi nası tatlı bi bebek olmuş öyle :)

    bu arada ilk resimde gördüm ; top havuzu bakteri yuvasıdır , tehlikeli olmasın ;)

    YanıtlaSil
  2. sen anlatmissin ben burdan okurken mutlu oldum,resmen yüzümde kocaman bi gulumseme var.tugunacim hem sana kocaman bir masallah hem de umut ali´ye,
    cok tatli olmus umut ali coook:)

    YanıtlaSil
  3. canımm maşallah kıyamam ben onaaa apacak tabi eziyet işiniz ne??

    YanıtlaSil
  4. Melike tesekkurler. Ben acikcasi cok pimpirikli bi insan degilim. Ben kendim de tozun topragin icinde oynayarak buyudum. Surekli apartmanda pastorize bir yasam surmesindense boyle oynayarak buyumesini daha dogru buluyorum. Bakteri kismina cok takilmiyorum, zaten anne sutu aldigi icin dogustan asili:)

    Modamakyajveben tesekkurler:) Yaziyi begenmene de sevindim ayrica.

    Tarcin yapsin valla cekiyoruz:)

    YanıtlaSil
  5. Oyy yirim ben onu ya, 2. foto süper;) Bu yaz ne yapıp edip görücem bu veleti ben, bu sefer kaçırmayacağım sizi =)

    YanıtlaSil
  6. Jmcim ben de seviyorum o fotoyu:) Bu yaz Turkiye olayimiz yalan olacak gibi gorunse de umarim oyle olmaz ve bu sefer gorusebiliriz:)

    YanıtlaSil

Labels