Christmas In Netherlands

Cuma, Aralık 25, 2009


Malum bugun birinci noel gunu. Noel, yilbasi filan benim icin pek bir sey ifade eden seyler degil. Ama yine de suslemeler, indirimler, noel ruhu filan derken yilin cok sevdigim bir zamani bu zaman. Yalniz su sira beni cok gulduren bir sey var; Turkiye'de neden noel ve yeni yil ayni sey zannediliyor? Tamam tamam herkes boyle sanmiyor tabi ki. Belki de ben hep yanlis bilenlere denk geliyorum da komik geliyor. Telefonda mesela bugun noel oldugu icin burda her yer kapali, alisverisimizi dun tamamladik filan diye anlatiyorum. Cevap olarak karsidaki "Aa orda yeni yil erken mi kutlaniyor" diyor. Sanirim noel adetlerini biz Turkler yeni yil adetleri olarak uygulamisiz, ondan kaynakli bu karmasa. Bilmeyenler icin tekrarlayalim; Noel Isa'nin dogum gunu olarak kabul edilen gundur, yani 25 aralik. Cam agaci susleme de Hristiyanlik inancina gore Isa dunyaya geri dondugunde bir cam agacina inecek muhabbetinden dolayi yapiliyor. Yani bizim yeni yilda susledigimiz camlar pek bi kel alaka olmuyor mu? Ama benim yine de hosuma gidiyor, insani keyiflendiriyor o susler.

Bunun disinda bugun burada sokaklarda pek insan yoktu. Her yer kapali,  herkes ailesiyle noel yemegi yiyor. Sanki savas cikacak gibi marketteki her seyi silip supurmus millet:) Televizyonda hep noelle ilgili filmler, cizgi filmler var. Icim sisti kirmizi renk ve geyik gormekten:P  Dun aksam da civarda oturan 3-4 ergen kiz kapidan noel kutlamaya gelmis. Tum bozuk paralarimi da kaptilar sagolsunlar. Ramazan bayraminin yurtdisi versiyonunu yasadik bir nevi.

Bu ara ustumde inanilmaz bir yorgunluk var. Normalde bebegine hep kendi bakmis, evini hep kendi temizlemis, duzenli ordu besliyor gibi hergun bir suru yemek yapmis, kendine bakmayi ihmal etmemis, uyumadan kitap okumus, hergun bir film izlemis, ayni zamanda okula gitmis, ders calismis gene de yorulmamis bir insanim ben. Bugun sabah yatagimizi duzelttikten sonra yarim saat yatip dinlendim:) Neden hic bilmiyorum. Anneme gore demirim dusmus. Demir takviyesi almaliymisim. Saglikci kendisi, uzaktan tedavi onerdi. Benim anne sutu verirken kendi sagligim acisindan kullanmak zorunda oldugum komple bir vitamin var. Ben hep unutuyorum onu almayi, acaba vucudum iflas mi etti? Bugun basladim yeniden vitamine, bakalim ne olacak.

Daha yazasim var ama, cok yorgunum diyorum size:)

Herkese iyi haftasonlari!

You Might Also Like

8 yorum

  1. Noel'in 25 Aralık'ta kutlanmaya başlandığını biliyordum ama İsa'nın doğumgünü ve şu çam ağacı süsleme detaylarını bilmiyordum Tugunacım.
    Sayende öğrenmiş oldum :)

    Sanırım senin için de noel tatili işin en güzel tarafı olmuştur ;)

    YanıtlaSil
  2. Ahahhah evet aynı şey sananlara ben de çok gülüyorum =) Ben bu yılbaşı için hiçbir hazırlık yapmadım, bakalım nasıl geçiricem nasip..

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok komik.ben bu kavramı okulda ögrenmiştim,ingilizce ögrenirken.christmas ın anlamını ögrenirken bu kavramların farklılıgını hocamız anlatmıstı.
    malum yurtdışında yaşadığımızdan dolayı bu konuyu daha da yakından görmüş olduk.
    ama tr de küçük dağları ben yarattım edasıyla dolaşanlar, 25 aralık la 31 aralık gecesini aynı şey sanırlar.sadece gülüyorum:)

    YanıtlaSil
  4. tugunacım bu çam ağacı hikayesini geçenlerde ünlü sümerolog muazzez ilmiyye çığ teke tek programında anlattı ama tabii sen yurtdışındasın:) o diyor ki bu çam ağacı süsleme işi aslında türklerde var olan bi şeymiş.ama bizimkiler bunu isa hayrına değil ama kış dönümünü kutlamak artık baharı çağırmak için yapıyorlarmış.hatta dan brown da pek çok kitabında bu ağaç süsleme işlerinin hristanlığa yeni geçen insanları pagan adetlerinden hemen koparmadan alıştırmak için devam ettiğini anlatıyor.bence mantıklı.yorgunluk için pharmaton diye bi ilaç var belki oralarda da bulursun.beyinsel ve fiziksel yorgunluğa iyi geliyor.özellikle sınav zamanı...

    YanıtlaSil
  5. Mademoiselle evet tatil kesinlikle en guzel tarafi oldu:)

    Jm valla ben de yapmadim oyle evde takilicaz kendi halimizde:)

    Modamakyajveben cok haklisin, hele yurtdisinda yasayinca cok daha komik geliyor katiliyorum.

    Bloom ben oyle her sey aslinda basta Turklerdeydi geyigine inanmiyorum ama bu dedigin mantikli olabilir. Neticede anadoluda uzun zaman hakim din samanizmdi.Bir de zaten bunun gibi pek cok seyi insanoglu hep benzer sekilde kutlamis. Biz bahar gelince nevruz bayrami, hidrellez filan yapiyoruz, burdakiler paskalya diyor. Insan her yerde insan.

    YanıtlaSil
  6. BU REKLAM YAZISI İÇİN KAÇ PARA ALDIN

    YanıtlaSil
  7. Ne tur bir reklam var bu yazida?

    YanıtlaSil
  8. sekercim soylemesem icimde kalir, sen embesil gibi adsiz adsiz yorum yazacagina once hangi yaziya yorum biraktigina dikkat et. ucret olarak sen kac aliyorsun ona gore talep edicem ben de. ne ezik insanlarsiniz.

    YanıtlaSil

Labels