28 Aralık 2009 Pazartesi

Dermalogica Cilt Bakim Urunleri


Benden uzuuunn bir zamandir bu yaziyi bekleyenlerden cok ozur diliyorum oncelikle. Uzun ve detayli bir yazi oldugu icin hep erteledim, usendim itiraf edeyim. Neyse gec olsun guc olmasin. Aslinda yaziya baslamadan once sunu soylemek isterim, cilt bakimi cok bicak sirti bir konu oldugu cin bana iyi gelen size gelmeyebilir. Biraz deneme yanilma yontemiyle ancak size en uygun urunleri bulabilirsiniz. En azindan ben Dermalogica kullanmadan once epey urun denedim, sonunda aradigimi buldum. Iki senedir bu markayi kullaniyorum. Cok cok memnunum, tek problemim Dermalogica'nin cok pahali olmasi. Biraz daha ucuz olsa cok daha severdim:)


Benim cilt tipimden bahsetmem gerekirse; yag dengesi genelde normal ama kisin biraz daha kuruya, yazin biraz daha yagliya donuk bir cilt. Zaman zaman hassaslassa da oyle her seye kizaran bozaran bir cildim yok. Ergenlik donemindeyken cildim oldukca sivilceliydi. Ben de cok matah markalarmis gibi Avon, Oriflame gibi markalarin genc serilerini alip kullaniyordum. Hicbir ise yaramiyorlardi kesinlikle. Universiteye basladigimda Loreal filan kullaniyordum, o da asiri derecede kozmetik aknesi yapti bende. Hic unutmam yanaklarimda agrili, kocaman kocaman ve deli gibi kasinan sivilceler cikmisti. Tabi kalkip dermatologa gittim ve dokor kullandigim tum urunleri kesmemi, onun verdigi , temizleyici, tonik ve nemlendiriciyi kullanmami soyledi. Cildim inanlmaz duzeldi ve uzun zaman doktorun verdikleriyle clt bakimi yaptim. O yuzden sivilce problemi yasayan genc ciltlere kesinlikle doktora gitmelerini, zottirik markalara paralarini harcamamalarini tavsiye ederim.

Benim iyi bir cilt bakimi markasindan beklentilerim sunlar: Mumkunse sadece cilt bakimi urunleri cikarsin, aslinda kozmetik markasi olup bir taraftan cilt bakimiyla da ilgilenmesin, icinde sabun, parfum, renklendirici gibi katki maddeleri barindirmasin, cok guclu olmasin, yumusak olsun cildi yormasin vs. Gelelim kullandigim urunlere, hayat hikayemi yazdim.

PreCleanse:Bilmeyenler icin bu bir makyaj temizleme yagi. Aslinda ben bunu sadece asagida bahsedecegim gunes kremini kullandigim donem kullaniyordum cunku malum gunes kremleri mutlaka yag ile temizlenmeli diye bir inanis var. Gunes kremi kullanmayi biraktiktan sonra yani eylul ekim gibi, cilt makyajimi temizlemek icin normal Nivea temizleme mendillerine donus yaptim daha ucuz diye ama onlar da cildimi putur putur yapti, o yuzden bunu yeniden aldim. Cok cok memnunum, ciltteki makyaji en ufak kalinti birakmayacak sekilde temizliyor, kurutmuyor, sivilce cikartmiyor.Ben goz makyaji da dahil tum makyajimi bununla cikartiyorum.Once kuru elime biraz dokup, kuru ve makyajli yuzumu bu yagla ovaliyorum, ardindan ellerimi hafif islatip ovalamaya devam ediyorum, sonrasinda ilik su ile yikiyorum. Zaten Dermalogica her zaman temizleme rutinine bu urunu ekledigi icin temizleyicileri hafif ve yumusacik.

Special Cleansing Gel: Bu benim cok sevdigim bir urun, hatta en sevdigim bile diyebilirim. Cildi cok cok iyi temizlerken, kurutmayan, yakmayan, yipratmayan kac temizleyici var ki? Bu urun sabun ve parfum icermiyor, bu benim icin cok onemli cunku sabun iceren temizleyiciler cildi cok yipatip kurutuyor. Yalniz tum Dermalogica temizleyicilerinde oldugu gibi bununla cilt makyajinizi cikartmaniz mumkun degil, once PreCleanse sonra bunu kullanabilirsiniz cilt makyaji yaptiysaniz.

Multi Active Toner: Dermalogica'nin tonikleri pek sevilmiyor ama ben bayiliyorum. Sanirim spreyli sisede satildigi icin insanlara garip geliyor. Malum pamuga dokulup ardindan yuzu sildigimiz toniklere daha aliskiniz ama ben de tam aksi onlari sevmiyorum. Genelde cok alkollu ve yuzu yakan cinsten oluyorlar. Bir de pamukla hart hurt yuz silmek beni cok rahatsiz ediyor. Bu urunu basta ben de pek sevmemistim. Hicbir etkisi yokmus gibi gelmisti ama kullanmadigim gunler yuzum o kadar geriliyor ve gozeneklerim belli oluyor ki inanilmaz. Yuzumu yukardaki urunlerle temizleyip 5-6 fis bundan sikiyorum ve yuzum resmen neme doyuyor. Ayrica uzerine surdugum nemlendiricinin kaliciligini artiriyor. Ozelikle kis gunlerinde vazgecilmezim, yazin olmasa da olur. Yazin pek yuzum gerilmez zaten, bronzlastigim icin de gozeneklerin gorunurlugu azalir.

Active Moist: Gece ve gunduz bu nemlendiriciyi kullaniyorum. Aslinda cok memnundum ama son bir aydir filan yetersiz gelmeye basladi, surdukten birkac saat sonra yeniden nemlendirme ihtiyaci hissediyorum yuzumu. Tabi nemlendiricinin bu konuda bir sucu yok. Bildiginiz gibi uzun sure ayni nemlendiriciyi kullanirsaniz etkisini yitirebiliyor ve ben gerceken uzun suredir kullaniyorum bunu. O yuzden bittiginde ki bitmesine az kaldi, yeni ve daha guclu baska bir Dermalogica nemlendiricisi deneyecegim yaza kadar, yazin yine buna donerim. Yagsiz ve oldukca hafif bir nemlendirici bu, cildiniz cok kuruysa yetersiz gelecektir ama normalse, karmaysa cok seveceginizi dusunuyorum. Kesinlikle sivilce yapmiyor, gozenek doldurmuyor. Ben goz kremi kullanmiyorum, goz cevreme de bunu geciyorum, yag butonu yapmiyor.

Skin Prep Scrub: Yine bayildigim bir urun daha. Bunu o kadar seviyorum ve cabuk bitiriyorum ki inanilmaz. Haftada iki kez mutlaka kullaniyorum. Bazi yerlerde yagli ciltler icin diyor, bazi yerlerde tum cilt ctipleri icin. Ben ikincisine katiliyorum. Ciltteki tum kiri, gozeneklerin icini, olu deriyi temizliyor, cildi bebek gibi yapiyor. O puruzsuzluk hissine bayiliyorum ben. Icindeki granuller cildi tahris etmiyor, bazi uyduruk scrublardaki gibi gozenekleri iyice buyutmuyor. Bir de kokusunu cok seviyorum ben, esmer seker gibi bir gorunusu ve kokusu var.

Skin Refining Masque:Bu klasik bir kil maskesi. Arkasinda haftada iki kez kullanilmasi oneriliyor ama ben ayda bir kez ancak kullaniyorum. Bunun nedeni maske yapmaya cok useniyor olmam ve cildimin asiri yaglanma sorunu olmamasi. Tabi yine de cilt tipiniz ne olursa olsun kil maskesi ve nem maskesi yapilmasi tavsiye ediliyor. Cildinizin kuru olmasi kirlenmeyip, arindirilma ihtiyaci duymadigi anlamina gelmez. Ben bunu dedigim gibi ayda bir kez scrub yaptiktan sonra uyguluyorum. Zaten maskeler scrubtan sonra yapildiginda cok daha iyi etki ediyor. Benim yanaklarimda maalesef gozenek problemi var, onlarin kirle dolup siyah noktaya donmemesi icin bu urun cok iyi geliyor. Resmen arindiriyor.

Skin Hydrating Masque:Bu da kil maskesinin ardindan kullandigim nem maskesi. Goz cevresine de kullanilabilen cok cok guzel bir urun. Boylelikle ekstra goz bakimi yapmaya gerek kalmiyor. Renksiz, seffaf bir urun bu. Haftada uc kez kullanin yaziyor arkasinda ama ben usendigimden o kada cok kullanmiyorum. Basarili bir maske, cildi neme doyurdugundan cilt fazladan yag uretme ihtiyaci duymuyor, sivilce yapmiyor. Bazi kisiler bunu yuzune nemlendirici gibi surup uyuyup sabah yuzlerinden cikartiyorlarmis ama ben onu dogru bulmuyorum. Ne kadar hafif ve renksiz de olsa bu bir maske ve kullanma talimatinda 15 dakika bekletilmesi gerektigi yaziyor.

Ultra Sensitive Faceblock SPF 25: Bu urun benim yazlari kullandigim gunes koruyucum. Biliyorum yilin her gunu kullanilmasi tavsiye ediliyor ama bu kadar pimpirikli sekilde gunes koruyucu kullananlarda da ciddi bir D vitamini eksikligi ciktigi belirlenmis. Bir de ben zaten yilin 300 gunu yagmurlu bir ulkede yasiyorum. Zaten iki ay belki gunes goruyorum. Yani Cullen'ler bile vampir olduklarini kimselere caktirmadan benim yasadigim yerde yasayabilirler. Bu yuzden Turkiye'ye geldigim zamanlar haric bu konuyu fazla onemsemiyorum. Bu urun ayni zamanda bir renkli nemlendirici gorevi de goruyor. Yuze hafif bir renk verip yazin agir cilt makyaji yapilmasina gerek kalmiyor sayesinde. Yazin hep bunu surup, uzerine hafif bir bronz pudra , hafif allik ve gloss uclusuyle kendimi harika hissetmistim. Hem gunes koruyucu hem renkli nemlendirici bos yere ayri ayri kullanmayayim derseniz hosunuza gidebilir. Ben biraz yapisina gicik oluyorum o kadar. Bir de arkasinda alti aydan sonra kullanmayi kesin diyor ki ben gibi az kullaniyorsaniz gicik bir durum, nerderyse dopdoluyken atmak gerekiyor. Tabi bunun nedeni gunesten koruma ozelligini yitirmesi. Ben bu nisan mayis gibi baska bir urun denemek istiyorum, dolayisiyla bunu yeniden almayacagim.

Benim bu markayla ve cilt bakimiyla ilgili soyleyebileceklerim bu kadar. Zaten baska da bir sey kulaniyorum cilt bakimi icin. Siz de denemek isterseniz tavsiyem once seyahat boyu olanlarindan alin, cunku dedigim gibi pahali bu zirzoplar. Sevmezseniz elinizde patlamasin. Bana iyi gelen size de iyi gelecek diye bir sey yok.

Herkese sevgiler.

16 yorum:

caramel macchiato dedi ki...

ellerine saglik canim benim :)nasil bekliyordum bu yaziyi ben de!

ilk 5 urun ve nemlendirici maskemiz ayni :D su aralar çok buyuk aşk yasiyorum dermalogicalarimla!

yazin su gunes urununu denemeyi dusunuyorum...

kocaman optummmmmmmmmmmmm :)

not:cok yorum yapamiyorum diye okumuyorum sanmayin :D gözüm üstünüzde!

Keddy dedi ki...

merhaba, benim bloguma da beklerim
http://keddynindolabi.blogspot.com/

özge dedi ki...

bilgi ararken buldum dermakogica ile ilgili eline sağlık

JustMakeup dedi ki...

Woww süper bir yazı olmuş Tubişim, ben de geçmiştim bu yollardan hakikaten insana fenalık getiriyor yazarken di mi=)

tuguna dedi ki...

Caramelcim hosgeldin! Begenmene sevindim hem yaziyi hem kullandigin urunleri.

Keddy geliriz geliriz:)

Ozge rica ederim isine yaramasina sevindim.

Jm sagol kuzum, hic sorma valla usendigim kadar varmis:)

Hello Kitty dedi ki...

ben bu yazıyı nasıl kacırmısım. puff nefret ediyorum final doneminden :)) en cok bekledigim yazı! super olmus canım.. yavas yavas dermalogica ya gecmeyi dusunuyordum urunlerim bittikce. ellerine saglık

tuguna dedi ki...

Sagol kittycim, begenmene sevindim.

arzu sonmez dedi ki...

Ben Skin Prep Scrub be refining masque kullanmaya yeni basladim. Scruptan sonra uyguladim maskeyi ama daha surmeye baslarken boyle yanmaya basladi cildim. Beklerken yanma hissi azaldi brz ama korktum bir an. Bir daha ki sefere sabah scrub aksam maskeyi uygulayim diorum. Boyle bir problem yasamis miydin sen canim?

tuguna dedi ki...

arzu evet zaman zaman bende de oluyor oyle, ozellikle scrubi sert uygulamissam. ama zaten pek cok arindirici maske yada tonik uygulayinca ilk dakikalarda boyle etki edebiliyor. beni rahatsiz etmiyor ama sen rahatsiz olsuysan dedigin gibi bir gun arayla kullan, icin rahat etsin. belki cildin hassastir.

merqure dedi ki...

canım ben de active moist special cleansing gel kullanıyorum,cildim aynen tarif ettiğin gibi,peeling olarak bodyshop deniz yosunluyu kullanıyorum.ama nasıl desem,cildim benim de dönem dönem hassastır da,böyle uzun zamandır pütür pütür,sanki hemen cilt altında ufak tefek sivilceler varmış gibi..dönem dönem de geçmeyen ve tarafımdan yolunan sivilceler var,yaralar basabiliyor yüzümü yani...sanırım ekstra temizlemeye ve beslemeye ihtiyacç duyuyor,sen ne önerirsin??anlaığım kadarıyla sadece temizleyici ve nemlendirici işe yaramıyor bendeyetersiz kalıyor...arada hassaslaştığını da göz öçnüncde bulundurursan,ekstra temizlik ve besleme için ne önerirsin??

tuguna dedi ki...

dermalogicanin bir de daily microfoliant diye gunluk olarak kullanilabilecek bir toz peelingi de var, o cildindeki puturlere iyi gelebilir.yazida bahsettigim peelingi de bodyshop bitince deneyebilirsin,ben cok memnunum.bir de bence special cleaning gel sana yeterli gelmemis olabilir,belki daha guclu bir temizleyici kullanmalisin.

benim bundan iki uc yil once cildim seninki gibiydi.o donem Estee Lauder Perfectly Clean Splash Away Foaming Cleanser kullaniyordum.o da cok guzel bir temizlieyici,dernalogicadan daha guclu temizliyor.onu da bir deneyebilirsin.ama tabi bunlar benim tecrubelerim,kesin bir sey diyebilmek cok zor.umarim bunlardan biri isini gorur.gelismelerden haberdar et,sevgiler:)

merqure dedi ki...

üç gün sonra dermalogica skin bar var yakınımdaki eczanede,ona danışıp cilt bakımı yaptırıp belki birkaç kullanımlık da sample alıp ondan sonra karar vermeyi planlıyorum.esteeninkini bilmiyorum hiç,onu da bir araştırayım :) teşekkürler
will be back soon

G.Dereli dedi ki...

Selam Tugba,
muhteşem bi yazı yazmışsın,öncelikle teşekkürler.Ben de aynı yollardan geçtim ve dermalogica ile cilt bakımı esnasında karşılaştım.Bu ürünlerle cilt bakımı yapan güzellik merkezi biliyor musunuz? Göz ve cilt bakımını bir arada barındıran ve meyve asitli peelingi yapan bir yere ihtiyacım var dermologica ürünleriyle...

teşekkürler tavsiyen için.

tuguna dedi ki...

G.Dereli begenmene sevindim, tesekkurler:) Soruna gelince maalesef boyle bir yer bilmiyorum cunku ben cilt bakimimi hep evde yaptim simdiye kadar, yardimci olamadim kusura bakma:(

Black Pearl dedi ki...

Tugunacim sen nerden aliyordun bu urunleri cunku ben sadece bakim salonlarindan alabilecegimi ogrendim az önce, onlarda da butun urunlerin olmasindan supheliyim.

tuguna dedi ki...

Inci ben bunlari hep strawberrynet.com'dan aldim cunku eczane ve salonlarda asiri pahaliya satiliyor.